Bardzo dziwne zachowanie: Gaśnie,skaczą obroty GOLF POMOCY

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Bardzo dziwne zachowanie: Gaśnie,skaczą obroty GOLF POMOCY

Postprzez cyberkamil » 17 gru 2011, o 15:41

Witam,

Od dłuższego momentu nie mogę rozwiązać mojego problemu.
Samochód odpala od szczała obroty są OK (około 1.000 ssanie). Po przejechaniu ok 2km samochód zaczyna się dziwnie zachowywać podczas wciśnięcia sprzęgła obroty spadają za nisko po czym prawie gaśnie i obroty się podnoszą na 800 i falują. Jak jadę w trasie wszystko jest OK, ale jak stoję w korku to masakra.

Podłączyłem pod VAG i pokazał mi 3 błędy:

00561 - o{>W!“4uwŠ7P2a/{L|
12-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00537 - *‹jjE+Ö4*l˘RĘ,&HČS¬Mqjy‡yZ’>XR7s
11-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00561 - o{>W!“4uwŠ7P2a/{L|
15-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent

Po czym kupiłem nową uniwersalną sondę lambda na allegro i podłączyłem (sonda BOSCH cztero-przewodowa bez wtyczki,musiałem dołączyć do starej wtyczki). Skasowałem błędy i znowu to samo się stało. Kupiłem nowy czujnik temperatury i dalej to samo, odkręciłem przepustnicę razem z silniczkiem krokowym bo jest zintegrowana przeczyściłem benzyną, założyłem podłączyłem pod Vag zrobiłem adaptacje i dalej to samo.

Lewego powietrza raczej nie ciągnie sprawdzałem wszystko i wygląda na OK. Aha założyłem jeszcze nowe kable, świece, kopułkę, palec i sprawdzałem cewkę (wymieniałam na inną) i dalej to samo.

Mo znajomy mechanik twierdzi, że może być uszkodzona przepustnica. Ale twierdzi to na OKO.

Samochód to:
Golf III 1,4 AEX 44KW 60KM ma instalacje sekwencyjna, ale problem występuje na BP i LPG
cyberkamil
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 19:28
Lokalizacja: Wadowice/Skawina

Bardzo dziwne zachowanie: Gaśnie,skaczą obroty GOLF POMOCY

 

Postprzez prezesik » 17 gru 2011, o 17:37

Kolego wg mnie czas na wymianę przepustnicy. Te silniki ( AEX i AEE ) są bardzo delikatne na niedomagania m. in. przepustnicy ( falowanie obrotami, gaśniecie ). Jeżeli adaptacja nie pomaga to tylko wymiana przepustnicy powinna pomóc.
Na tych silnikach już się poznałem jak brat miał skodę z 1.6 AEE - porażka.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez cyberkamil » 17 gru 2011, o 18:24

-Byłem dziś na szrocie zapytać o taką przepustnicę jest, ale nie ma możliwości na chwilę podłączyć i spr. czy to na pewno tego wina.
cyberkamil
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 lut 2011, o 19:28
Lokalizacja: Wadowice/Skawina

Postprzez Nervusek » 17 gru 2011, o 22:35

witam, podlacze sie, bo u mnie jest podobny problem - 1.6 ABU

jak odpalam po nocy to jest ok, ssanie 1000 i odpala na cyk, obroty pozniej wracaja na 800, po rozgrzaniu obroty na luzie spadaja na 600-czesem nizej a jak zgasze i bede chcial za chwile odpalic to juz troche kreci i dopiero lapie. nie wiem od czego zaczac? swiece i przewody ok, czujnik temp nowy oryginal i termostat wahler, czyli tutaj wszystko ok. ostatnio wymienialem plecionke na rurze od kolektora i moze gdzies sonde ruszylem? chociaz przed wymiana tez nie bylo ciekawie...
Nervusek
 

Postprzez trojeczkaGT » 17 gru 2011, o 22:39

sonda tylko spalanie wieksze moze byc ;p sonda nie przygasza silnika raczej krokowy silniczek szwankuje

[ Dodano: 2011-12-17, 21:41 ]
ja dzis wymienilem na inny bo mial za niskie znowu po nocy i dzis zrobie test. zostawilem go na zimnie i jutro odpale i jak jadnie bedzie ssanie i pozniej powrot do 900 to super.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Nervusek » 17 gru 2011, o 23:16

trojeczkaGT napisał(a):sonda tylko spalanie wieksze moze byc ;p sonda nie przygasza silnika raczej krokowy silniczek szwankuje

[ Dodano: 2011-12-17, 21:41 ]
ja dzis wymienilem na inny bo mial za niskie znowu po nocy i dzis zrobie test. zostawilem go na zimnie i jutro odpale i jak jadnie bedzie ssanie i pozniej powrot do 900 to super.


to jaka moze byc przyczyna?

btw. w Twoim przypadku obstawiam czujnik temp. skoro nie masz ssania - on jest odpowiedzialny.
Nervusek
 

Postprzez dyniel » 18 gru 2011, o 20:56

Witam tez chce się podłączyć.
Mam Golfa 3 silnik 1.8 AAM po odpaleniu obroty falują, pali nierówno, a po rozgrzaniu w czasie jazdy jeszcze gorzej obroty spadają nawet do tego stopnia, że silnik się wyłącza. W czasie jazdy mimo, że gaz się wciśnie do oporu obroty powoli spadają i silnik burczy :-( . Po podłączeniu do Vaga wychodzi błąd (525 Sonda Lambda - G39 ) i (516 Styk biegu jałowego - F60 pisało że występuje sporadycznie) została wymieniona cewka zapłonowa, świece i silniczek krokowy. i nic to nie dało :cry: sprawdzone zostały: kopułka, palec i przewody. Może ktoś pomoże :padam:
dyniel
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 19:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez prezesik » 18 gru 2011, o 21:48

dyniel napisał(a):Witam tez chce się podłączyć.
Mam Golfa 3 silnik 1.8 AAM po odpaleniu obroty falują, pali nierówno, a po rozgrzaniu w czasie jazdy jeszcze gorzej obroty spadają nawet do tego stopnia, że silnik się wyłącza. W czasie jazdy mimo, że gaz się wciśnie do oporu obroty powoli spadają i silnik burczy :-( . Po podłączeniu do Vaga wychodzi błąd (525 Sonda Lambda - G39 ) i (516 Styk biegu jałowego - F60 pisało że występuje sporadycznie) została wymieniona cewka zapłonowa, świece i silniczek krokowy. i nic to nie dało :cry: sprawdzone zostały: kopułka, palec i przewody. Może ktoś pomoże :padam:

uruchom silnik na zdjętej wtyczce z czujnika temepratury ( 4-pinowy w króćcu przy głowicy ) - jak odpali od strzała i będzie miał równe obroty ok. 1000-1100 to już wiadomo, że czujnik do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dyniel » 18 gru 2011, o 22:16

Dziękuje z rana pójdę sprawdzić i dam znać :-)

[ Dodano: 2011-12-19, 11:20 ]
I nic z tego, nawet gorzej. Po podłączeniu wtyczki obroty się stabilizują :-?

[ Dodano: 2011-12-19, 11:28 ]
:zalamany:
dyniel
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 19:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Nervusek » 19 gru 2011, o 22:42

odswiezam...

witam, podlacze sie, bo u mnie jest podobny problem - 1.6 ABU

jak odpalam po nocy to jest ok, ssanie 1000 i odpala na cyk, obroty pozniej wracaja na 800, po rozgrzaniu obroty na luzie spadaja na 600-czesem nizej a jak zgasze i bede chcial za chwile odpalic to juz troche kreci i dopiero lapie. nie wiem od czego zaczac? swiece i przewody ok, czujnik temp nowy oryginal i termostat wahler, czyli tutaj wszystko ok. ostatnio wymienialem plecionke na rurze od kolektora i moze gdzies sonde ruszylem? chociaz przed wymiana tez nie bylo ciekawie...
Nervusek
 


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości