Bardzo nie EKOlogiczny samochód

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Bardzo nie EKOlogiczny samochód

Postprzez pepi » 24 sie 2012, o 09:25

Witam, byłem na stacji i kolega powiedział mi, ze przekraczam wszystkie normy. Mianowicie mówi: ze samochód jest ubogo ustawiony tzn dostaje za dużo powietrza w porównaniu do paliwa (gazu) i tutaj pomiar (lambda poniżej 1 dokładnie 0.7)
Co2 (dwutlenki węgla) wydalam ponad 8...
a HM (weglo wodory) prawie 400

Co może być przyczyną tego. Co należy wymieniać żeby dojść do w miarę dobrych wyników.
Zacząłem wczoraj od zmiany świec.

Dodam, że instalacje gazu mam najprostszą jakąś i 3tyg temu zmieniłem filterek.
Mam też mały problem powoli z uszczelką pod głowiną ponieważ, pokazuje sie kropelka płynu chłodzącego (dosłownie kropla) ale na 2 i 4 świecy było dość sporo oleju.

Jakieś pomysły.
Z góry dzięki za przeczytanie.
Pozdrawiam
Piotrek
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Bardzo nie EKOlogiczny samochód

 

Postprzez adams33 » 24 sie 2012, o 10:42

Jeżeli na 2 i 4 na świecach był olej. To niestety kolego ale czeka Cię remont silnika : USZCZELNIACZE PIERŚCIENIE USZCZELECZKA :)

Ponieważ w komorze spalania nie powinno być grama oleju. A że płyn już Ci wywala to długo nie najeździsz koszty remontu ok 1500 zł

I nic z tym już nie zrobisz bo sam odpowiedziałeś sobie na pytanie skąd masz tak złe spaliny po prostu bierze olej i z niego te nadmiary.

Bo w innych przypadkach może być też wina wydechu dziurawy gdzies w połowie albo koniec bebechów w ostatnim wydechu i też spaliny będą pokazywały większe.
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez pepi » 24 sie 2012, o 12:56

spytam tylko, czy nie wystarczy zmienić usczelki i splanowac glowice ? po co odrazu uczelniacze oraz pierscienie ?
dzieki za odpowiedź.
pozdrawiam
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez Opik » 24 sie 2012, o 14:23

po to że i tak silnik będziesz miał rozebrany na stole, więc łatwiej wymienić od razu wszystko za niewiele większą cenę, niż za jakiś czas wyciągać i znowu się w to bawić
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 24 sie 2012, o 15:28

co do tego że jest ubogo to musisz wyregulować instalkę żeby mieszanka paliwowo-powietrzna była ok.
remont j/w
adams33 napisał(a):koszty remontu ok 1500 zł

zależy kto jak bierze ale 1500 za wymianę uszczelki pod głowicą to dużo. w 1000 zł bez problemu powinien się wymieścić z kompletnym remontem głowicy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pepi » 24 sie 2012, o 16:02

remont glowicy i rozbieranie sam bede robil wiec tylko czesci plus zawioze do planowania to 50zł u kolegi. to od razu bym rozrzad zmienil z pompa wody.
a wie ktos mniej wiecej ile te czesci kosztuja ?
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez Opik » 24 sie 2012, o 16:37

Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 24 sie 2012, o 17:06

pepi, skład mieszanki na instalacji I generacji to kręcenie dwoma śrubami, i nic skład spalin nie mówi o kondycji Twojego silnika, natomiast zasługuje ona na II generację i do takiej przeróbki wystarczyłoby ci niecałe 2 stówki na częsci, może ktoś pomógłby ci to założyć za darmo bo to bardzo proste - natomiast u gazownika w sumie niestety 4-5 stów by to wyniosło.

Piszesz o oleju na świecach - skonkretyzuj gdzie ten olej jest, jeśli widać go na elektrodach po ich wykręceniu to faktycznie może być marnie trzeba by zrobic pomiar kompresji z próba olejową, ale może to tylko niesprawne świece były winne. Natomiast jeśli wycieka obok wkręconych świec to trzeba je dokręcić i tyle, albo sprawdzić czy nie leje sie na nie z góry spod uszczelki pokrywy zaworów.

Co do wycieku płynu chłodzacego - daj fotkę z ktorego miejsca, jeśli z przodu poniżej króca do chłodnicy to może on własnie cieknie koszt za oryginał ok 4 dychy

Więc opisz to dokładniej, napisz czy silnik pije olej, fotki daj, 2E jest trudno zajechać, jest jednym z najtrwalszych silników. Może to to tylko strachy na lachy. W każdym razie zbieraj opinie z różnych źródeł, kolegów, innych mechaników, bo niestety wielu speców kiedy trafi na laika - to wykorzystuje jak sie da.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pepi » 24 sie 2012, o 19:03

pablomed, samochód nie bierze ani grama oleju. Swiece byly brudne tzn. ich gwint ale nie byly zmieniane ze 2 lata albo i dluzej.
moglbys mi powiedziec co potrzeba aby przerobic na druga generacje ? fotki wrzuce jutro. wyciek plynu to doslownie kropla z lewej strony glowicy ( miedzy dwoma pierwszymi srubami)
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości