Bardzo nierówna praca

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Bardzo nierówna praca

Postprzez Kbeny94 » 27 sty 2014, o 19:31

Witam, od pewnego czasu golf zaczął pracować bardzo dziwnie. Na początku pracował na wysokich obrotach (około 2500rpm) ale po zalaniu benzyny mu to przeszło (chociaż prawdopodobnie nie to było przyczyną). Załączam filmik jak golf pracował jak był ciepły. Na benzynie wariował z obrotami a na gazie spokój. Teraz zszedłem go odpalić i coś się chyba jeszcze mocniej skopało. Na benzynie obroty trochę większe, na gazie jest to samo i sam się przełącza z gazu na benzynę a nigdy tego nie robił i nie da się wrócić na gaz.
Proszę o pomoc

http://youtu.be/IlLTbgv9aqU

[ Dodano: 2014-01-27, 20:53 ]
Dodam jeszcze że byłem się przejechać teraz i nie da się jechać na gazie. Przełącza na benzynę z tymi swoimi wahaniami obrotów i nie da się odpalić gazu. Na postoju owszem gaz chodzi.

[ Dodano: 2014-01-28, 18:10 ]
Na noc odpiąłem klemę i obroty wróciły do normy ale z gazem nadal coś nie tak. Bez znaczenia czy podczas redukowania czy przegazówki czy zmiany biegów czasem przełącza się na benzynę i co gorsza nawet tego nie słychać ani nie czuć a przełącza się. Posprawdzałem bezpieczniki gazu, zasilanie sterownika, parownika i reduktora, masa wszędzie jest. Możliwe jest, że niski poziom płynu chłodniczego powoduje brak chłodzenia w parowniku i temu się wyłączą? Trochę głupota bo raczej jest żeby go nagrzać a nie chłodzić.
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Bardzo nierówna praca

 

Postprzez łukasz1983 » 28 sty 2014, o 21:03

Kbeny94 napisał(a): Możliwe jest, że niski poziom płynu chłodniczego powoduje brak chłodzenia w parowniku i temu się wyłączą? Trochę głupota bo raczej jest żeby go nagrzać a nie chłodzić.
Jaka instalka LPG?
Masz czujnik temperatury w instalce (przełącza się na gaz po osiągnięciu
zaprogramowanej temperatury.)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 28 sty 2014, o 21:17

Mogę go nawet odpalić z gazu w największe mrozy. Jest chyba ustawione minimalnie albo nie działa.
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 28 sty 2014, o 21:32

Kbeny94, Jak sam przełącza z gazu na benzynę,to albo awaria centralki,albo coś jednak nie łączy.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 28 sty 2014, o 22:23

Dzięki. Byłem u gaziarza to bez patrzenia powiedział, że parownik do wymiany, filtr powietrza, filtr gazu i płyn chłodniczy.
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 28 sty 2014, o 22:34

Byłem u gaziarza to bez patrzenia powiedział, że parownik do wymiany, filtr powietrza, filtr gazu i płyn chłodniczy.
Ty zapytaj się go o szustke w dużego lotka.
A tak serio,jak ktoś bez patrzenia mówi ci co masz do wymiany,to sory ale śmierdzi to naciąganiem.
Owszem wymiana filtrów i płynu nie zaszkodzi,ale z tym parownikiem to gościu może cie naciągnąć.Nie mówię,że jest dobry,ale też nie mówię,że jest zepsuty,bo skąd mogę wiedzieć bez sprawdzenia jego.
Jakby parownik nawalił,to centralka by nie przełączała na benzynę.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 28 sty 2014, o 23:01

Mówił, że 6.5 roku parownik to już jest padło i trochę może być w tym racji no ale nie będę tego wymieniał jako pierwszego. Filtr powietrza i gazu był wymieniany z pół roku temu a chłodniczy tylko uzupełniany. Wjadę do garażu i posprawdzam czy żaden kabel nie przetarty i wszystko styka. Jak pożyczę od kolegi centralę binga m i podłączę to jeśli jest winna będzie jeździło normalnie? Jego (inne) ustawienia nie będą kolidowały z moją instalacją?
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 28 sty 2014, o 23:05

Kbeny94, Kolego jak masz kabel do centralki Bingo M,to zrób zdjęcia jakie masz ustawienia,oraz nagraj filmik,jak oscyluje sonda na wolnych obrotach,i pod obciążeniem i powiem ci coś więcej.
Ok?

[ Dodano: 2014-01-28, 22:09 ]
Kbeny94 napisał(a): Jak pożyczę od kolegi centralę binga m i podłączę to jeśli jest winna będzie jeździło normalnie? Jego (inne) ustawienia nie będą kolidowały z moją instalacją?
Zależy od jego ustawień i twoich,bo ty i kupel możecie mieć inaczej wyregulowany parownik i może źle chodzić.
Ale jak masz taką możliwość to zrób to na pewno nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 28 sty 2014, o 23:56

Nie mam kabelka niestety.
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 29 sty 2014, o 11:41

Kbeny94, wymiana parownika nie zaszkodzi ale od tego nie przełącza się sam na benzynę. Szukaj po prostu braku kontaku na wszystkich złączach elektrycznych od lpg, szczególnie od obu elektrozaworów. Zdaje się nieźle zabulisz za tą naprawę z wymianą parownika u gazownika, a jego regeneracja to prosta czynność do samodzielnego wykonania, ale jak uważasz tak rób.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kbeny94 » 29 sty 2014, o 14:05

Nie zamierzam mu dać zarobić na czymś co mogę sam zrobić. Gdzie znajduje się drugi elektrozawór bo jeden jest w wielozaworze przy butli a drugi?
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 29 sty 2014, o 15:37

Kbeny94, Przeważnie przy parowniku.Idź po wężu od gazu a go znajdziesz.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości