BINGO-M - co z tą nauką

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

BINGO-M - co z tą nauką

Postprzez callme47 » 18 mar 2011, o 21:32

Witam wszystkich zainteresowanych :-)

Otóż postanowiłem swoją instalację gazową ulepszyć o dodanie silnika krokowego, gdyż moja instalacja była wyposażona tzw. śrubę na rurze. Poczyniłem w tym względzie stosowne kroki i kupiłem ów silniczek - wybór padł na SONCBOZ.
Dokupiłem też kabelek do laptopa, aby samodzielnie maniulować ustawieniami.

Dziś zaintalowałem krokowca i starałem się ustawić instalacje, lecz napotkałem nieoczekiwane przeszkody. Przeszkodami okazały się problemy z regulacją.
I tu mam prośbę do fachowców sterownika Bingo-M...

Objawy mojego problemu:
- Niemożności ukończenia adaptacji (Przycisk NAUKA w programie BINGo) /screen 1/
- Bardzo źle się wkręca na obroty (wkręca się dopiero, gdy pedał gazu jest lekko naciśniety. Przy próbie głębszego wciśniecia pedału silnik się dławi i obroty spadają). Dodatkowo podczas wciśniętego pedału gazu program pokazuje cały czas, że mieszanka jest uboga. Napięcie na sondzie spadaprawie do 0.
- Na biegu jałowym pracuje dobrze, specjalnie ustawiłekm na trochę większe obroty niż 900. Program pokazuje wtedy, ż emieszanka jest lekko bogata.

Zrobiłem pare skreenshotów z pracy na gazie. Jak ktoś ma czas, to bardzo proszę o przyjrzenie się i ewentualnie udzielenie mi wskazówek co może byc źle. Co sprawdzić i jak. Z góry dziękuję. Parametry ustawień dobierałem samodzielnie. Sonda lambda coś mi na gazie nie faluje...widać w oscyloskopie jakby napięcie drżąło.

Pod maską:
- SIlnik 1,8 ABS
- Instalacja Auto GAs SYstem typu LOVATO (II gen.)
- parownik po regeneracji oryginalnymi membranami LOVATO 10.12.2010
- filterek gazu wymieniony na nowy dosłownie wczoraj
- sterownik BINGO-M
- filtr powietrza wymieniony na wakacjach 2010

Dołożony element:
- Nowy krokowiec firmy SONCEBOZ

Skreenshoty:

<
1.jpg

<
2.jpg

<
3.jpg

<
4.jpg

Obrazek
callme47
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 21:28
Lokalizacja: Polska

BINGO-M - co z tą nauką

 

Postprzez PabloSBT » 18 mar 2011, o 21:46

a podłączyłeś właściwie sonde lambda ?
spróbuj przykręcić trochę śrubę od czułości parownika jeśli nie będzie żadnej reakcji to sonda źle podłączona albo walnięta
i podłącz czujnik temperatury bo masz odłączony :)
i zmień ustawienia na jałowych -20+20 i pod obciążeniem -35+35
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 19 mar 2011, o 00:40

Dobra to ja jeszcze zapytam skąd masz oprogramowanie? bo moje sie wiesza testowałem na laptopie i na stacjonarnym myśląc że laptop ogranicza urządzenia bo oszczędza baterie jednak to nie to
łącze sie za pomocą "INTERFEJS GAZU LPG USB 4m KME STAG ZENIT AUTRONIC" z allegro
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez callme47 » 19 mar 2011, o 08:26

Dzięki za pierwsze odpowiedzi :)

Dziś sprawdzę połączenie sondy, dodam też screeny z pracy na benie bo o tym zapomniałem.
A czujnik temperatury odłączony, na razie go zostawie w spokoju:P

Kupiłem kabel w wersji OWPA (bez obudowy) z allegro 5 wtykowe, i jak na razie żadnych problemów podłączeniem. Oparty jest na zachwalanym chipie FTDI. Filmik (http://www.youtube.com/watch?v=UEZpSjMcZS0)
Wiesz ja kiedyś przerobiłem kabel starego siemensa na interfejs LPG, ale srasznie przerywało połączenie ze względu, że napięcia na sygnałach sterująych były zmienne, a jak wiadomo napięcia muszą mieć po 5V. Może sprawdź miernikiem jakie masz napięcia na K i L, bo jest to prawopodobnie przyczyna prerywania połączenia.

Program do Bingo pobrałem stąd:
http://oldwww.kme.eu/programy.html

a sterowniki stąd:


Sprawdziłem podłączenie sondy i z tego co widać jest ok. Mam sonde z jednym kablem koloru czarnego.

Po przekręceniu śruby parownika zgodnie z poradą PabloSBT wykres sondy na biegu jałowym zaczął falować (screen ponizej; obroty wachaja się na jałowym od 900-1100), lecz gdy zwiększam obroty wykres sondy robi się liniowy (nie faluje).

<
11.png


Na benzynie wykres na jałowym:
Obrazek
Gdy zwięksam obroty na benzynie wykres zamienia się w liniowy (delikatne drgania, nie idać falowania ;/). Czyżby jednak sonda była walnięta?
Jeżeli tak to jaką byście mi polecili kupić?
Moja sonda ma jeden kabel czarny.
callme47
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 21:28
Lokalizacja: Polska

Postprzez k-m-r1 » 19 mar 2011, o 15:30

Ja tobie poradzę temat
http://www.golf3.pl/topics36/sterownik- ... t13057.htm
z tego forum mi pomogło ale nie mogłem sobie poradzić z wieszaniem się programu i w końcu skręciłem śrubę wolnych obrotów tak by nie gasł a wysokie obroty zostawiłem teraz spalanie to jakieś 7 litrów ale muł ... zresztą po mieście mi starcza a w trasie bardziej mu dep-tam niedługo chyba zmiana autka bądz jak znajdę jakis 1.6 to podmienię:P

[ Dodano: 2011-03-19, 14:32 ]
wiecej znajdziesz na googlach ale sporo czytania jest bo wszystko jakoś tak rozwalone i wszedzie jest po trochy nie ma tak zę od początku do końca jest opisane
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 19 mar 2011, o 18:25

ok czyli wiemy że sonda pracuje tyle że pracuje za szybko :) daj screeny z zakładki opcje i zdjęcie parownika , trochę przesadziłeś chyba z tym dokręcaniem tej śruby, spróbuj jeszcze raz zrobić naukę tylko tps ustaw na brak tps przy nauce jak się zaadaptuje dopiero włącz tps na bosh mono bo u mnie też się nie chciał zaadaptować przy włączonym tps ustaw emulacje benzyny na przebieg i czasy H 0,425 L 0,475,
a nie faluje ci na wyższych obrotach bo są 2 śruby do regulacji jedna do czułości parownika druga do wysokich obrotów,
Jeśli dalej będziesz miał problemy z adaptacją to ustaw pwa na 90 kroków i przykręć śrubą tak żeby falowało tps do jakiego kabelka podłączyłeś do szaro niebieskiego ? bo coś małe napięcie masz
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez callme47 » 19 mar 2011, o 19:25

nie ma tak zę od początku do końca jest opisane

ach szkoda :P no ale nikt nie mówił, że będzie łatwo. Fajnie, że można liczyć na pomoc na forum :)


Dzięki Pablo, napełniła mnie nadzieja że jeszcze może coś z tej mojej nieszczęsnej sondy będzie :-)

No tak zapomniałem zrzut z Opcji programu, ale próbowałem tam ustawić PWA w granicach od 80-100 ale jakoś niewiele to dawało. Parametry na jałowym i obciążeniu takie jakie mi podałeś Pablo. Skok AT wyłączony.

Mój parownik to LOVATO RGE92 i wygląda tak (są na nim 2 śruby - jedną mam zakręconą a drugą reguluje)
Obrazek
Zaznaczyłęm strzałki gdzie mam te śruby, moe faktycznie sprubuję tą u góry odkręcić.

Na wyższe obroty wkeca się bardzo zle. Pedał gazu musze lekko naciskać żeby obroty wzrastały. Obroty wtedy powoli wzrastają z takim lekkim szarpaniem. Próba wciśniecia głębiej powoduje dławienie, obroty spadają.


Z tym wyłączeniem TPS nie pomyślałem, w moich próbach zawsze to włączone miałem...napewno spróbuję tę Twoją metodę :-)

Dziś już nie chce mi się iść na zewnątrz, ciemno, zimno, mokro brr ;-) Szczerze mówiąc to nie wiem gdzie mam wpięty TPS (bo akurat sterownika ja nie montowałem), ale sprawdzę to i odpisze.
callme47
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 21:28
Lokalizacja: Polska

Postprzez k-m-r1 » 19 mar 2011, o 21:19

ta plastikowa jest od wolnych/jawowych obrotó
metalową ustawia sie przy około 3000 obrotach
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 20 mar 2011, o 00:22

k-m-r1 napisał(a):ta plastikowa jest od wolnych/jawowych obrotó
metalową ustawia sie przy około 3000 obrotach

a mi się wydaje że ta czarna jest od czułości parownika w całym zakresie obrotów a ta mniejsza jest od wolnych obrotów, przynajmniej u mnie tak jest co prawda w innym parowniku ale większość parowników ma tak samo
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez callme47 » 20 mar 2011, o 10:55

U mnie ta metalowa śruba jest zakręcona, hmm... może dlatego mi obroty lekko falują na biegu jałowym. Czuje, że w ponidziałęk czeka mnie wiele testów :) Pokręce troche tak jak mówicie, nie powinno się chyba złego nic stać :-D

Co do TPS to dziś szybko zerknąłem pod maskę i jest wpięty zółto-zielony kablel do szaro-niebieskiego. Nie wiem jak styki zostały wykonane bo zawinięte to wszystko w izolację.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

co do tej metalowej śruby na parowniku to kręcenie nią zupełnie nic nie daje (przynajmniej u mnie, dlatego zakręciłem ją z powrotem).

Jednak moja nieszczęsna sonda jest wadliwa, działa ale bardzo słabo. heh póki co wróciłem do śruby zamiast krokowca. Dodatkowo doszedłem z kumplami, że winą że nie wkręcał się na obroty było łąpanie za dużo powietrza z filtra powietrza, ograniczyliśmy wlot powietrza na około 1/2 i teraz wkręca się zajefajnie w całym zakresie obrotów od niskich do wysokich (1000-6000 obrotów), teraz pozostaje mi sprawdzić spalanie. Oby nie wzrosło...:P
callme47
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 21:28
Lokalizacja: Polska

Postprzez k-m-r1 » 1 kwi 2011, o 23:49

Panowie pytanie mam
bo jest czujnik temperatury i sterownik wykorzystuje go tylko do zczytania temperatury czy może przełączyc? czy jeszce jakos potem dobiera sobie dawke paliwa?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości