BINGO M - wysokie spalanie, problemy z regulacją

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez łukasz1983 » 6 sie 2013, o 17:52

Faciu3 napisał(a):Teraz wyszło niecałe 12L/100km.
to i tak za dużo jak na ten silnik,no ale pobawisz się ustawieniami i powinno spaść,Dziś byłem w mini trasie około 200 km i wyszło mi spalanie 7,8/100 lpg.
k-m-r1, Nie ma sprawy jak masz jakieś pytania to pisz na pw.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Faciu3 » 12 sie 2013, o 10:37

Jakieś drobne poprawki i nie całe 11L przy dość żwawej jeździe. Ale chciałbym zejść do 9L.
Będę kombinował dalej, bo nadal wykres sondy mam bardzo zachwiany i nie mogę z nim dojść do ładu - więc to nie ma prawa mała palić wtedy

[ Dodano: 2013-09-10, 11:30 ]
Dopiero dzisiaj znalazłem chwilę by się trochę tym zająć.

Ogólnie w trasie mam 10,5/11L a na mieście nawet po 12/12,5L.

Dzisiaj nie miałem czasu na jazdy więc wziąłem ustawienia od kolegi łukasz1983 - dzięki !
Do tego pokręciłem trochę śrubą od wolnych obrotów na reduktorze i oto efekty.

Wszystko na postoju tylko - jazda później, bo potrzebuję kierowcę - nie jestem kaskaderem, żeby jechać i grzebać w laptopie :hyhy:

800RPM
Obrazek

3000RPM
Obrazek

Co Wy na to ?
Czy są to dobre ustawienia ?
Zmieniać coś czy teraz tylko zająć się regulacją pod obciążeniem ?

Mam też problemy z funkcją Cut-Off. Jeśli ją włączę to auto w ogóle nie jedzie i strzela, bo odcina mu cały czas - tak jakby myślał, że nie ma obciążenia, mimo że wskaźnik TPS pokazuje obciążenie.
W sumie to mogę jeździć bez tego, ale zastanawia mnie fakt, dlaczego tak to głupieje.
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez łukasz1983 » 10 wrz 2013, o 17:30

Faciu3, Kolego ja bym nic nie ruszał :ok:
Sonda ładnie oscyluje i na wolnych i pod obciążeniem,co do krokowca tez jest ok nie musi dużo biegać.
Proponuje zatankować do pełna przejeździj 250 km podczas normalnej eksploatacji auta i zatankuj na tej samej stacji.
Co do cut-off proponuje oblukać kabel od tps-u,mi się kiedyś urwał i cut-off działało jak naciskałem w gaz zamiast działać po odjęciu gazu.
U ciebie tps jest cały czas na poziomie 0,00V a to świadczy o tym,że nie masz go podłączonego (albo urwał ci się przewód).
U mnie na wolnych obrotach tps jest na poziomie 1,4V a u ciebie na wolnych i podwyższonych obotach masz 0,00V.
A jeszcze taka rada jak chcesz żeby auto było bardziej zrywne to ściągnij filtr powietrza pod nim jest klapka,która steruje dopływem powietrza zimnego lub ciepłego.Proponuje ci zablokować ją tak żeby auto brało tylko zimne powietrze (ja tak zrobiłem i naprawdę jest duża różnica w szczególności jak auto się zagrzeje nie jest mułowate.)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 11 wrz 2013, o 10:03

łukasz1983, muszę tylko wykonać jazdy testowe bo nie wiem co się dzieje podczas jazdy, bo nie chcę samemu jeździć i gapić się w laptopa bo mógłbym skasować tak cudownego przerdzewiałego golfa :lol:

TPS na biegu jałowym u mnie nic nie wskazuje, podczas jazdy już niby działa poprawnie i wskazuje obciążenie. Ale coś musi być nie halo. Bo jest tak jak piszesz
łukasz1983 napisał(a):cut-off działało jak naciskałem w gaz zamiast działać po odjęciu gazu.
U mnie jest dokładnie tak samo.
Przejrzę przewody i wtyczkę.
W tym aucie od kupna była śruba na wężu zamiast krokowca, może TPS jest jebnięty i dlatego ktoś ją założył :cry: Albo nie umiał sobie poradzić z regulacją :->

I dzięki za radę z filtrem powietrza, bo faktycznie auto gdy jest mocno nagrzane to już nie to samo gdy dopiero się rozgrzewa.

Do usłyszenia :-)

[ Dodano: 2013-09-11, 09:07 ]
Przy okazji, jeszcze jedna sprawa.

Golfik sam dodaje gazu czasami i wciąga pedał troszkę.
Przykładowo, jadę na 5tce i chcę sobie hamować silnikiem to samochód nie zwalnia tylko zawiesza się na niecałych 3tyś RPM i jedzie dalej, jak wrzucę luz to obroty idą w górę.
Silnik krokowy (nastawnik przepustnicy nowy) - bo jakiś czas temu cały czas mi obroty wskakiwały na 3/4 tyś RPM. Teraz tylko jak hamuje silnikiem to czuje, że samochód nie zwalnia i czasami czuje jakby troszkę pedał gazu wciągnęło. :-o
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez łukasz1983 » 11 wrz 2013, o 15:01

Faciu3 napisał(a):Teraz tylko jak hamuje silnikiem to czuje, że samochód nie zwalnia i czasami czuje jakby troszkę pedał gazu wciągnęło.

Przyczyną tego może być to,że nie masz podłączonego tps-u.
Sprawdź czy jest on podłączony lub czy nie jest przerwany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 11 wrz 2013, o 22:49

TPS podłączony.
Na biegu jałowym daje prawie zerowe napięcie. Podczas jazdy coś tam wskazuje - dowód poniżej

Fotka z jazdy. Jeśli dobrze pamiętam to 4 bieg, ale pedał wciśnięty umiarkowanie. Gdy dam do podłogi to wartość TPS idzie w górę.

Obrazek

Nadal auto jakiejś super mocy nie ma. Jedzie trochę lepiej niż było. Jest lepsza dynamika na niższych obrotach, ale to chyba nadal nie to czego oczekuję.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, o 15:47 przez Faciu3, łącznie edytowano 1 raz
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez k-m-r1 » 12 wrz 2013, o 09:08

Faciu3, tps można w pare miejsc wpiąz
bo sąrużne zakresy chyba 1 sygnałto on off
inny jest od 0 do max 5V
i jeszcze jeden ale nie wiem czy nie jest odwrotnością poprzedniego

co do falowania lambdy popraw
bo u mnie zmienia sie wykres co 1sekunda i do góry 1 sekunda i na dole .....

kurde no nie mam jak to nie dam

w każdym bd razie ja mam szerszą sinusoidę a nie taką ostrą

http://www.youtube.com/watch?v=rbPTBm7fPGk tak od 2 minut taki wykres

albo tutaj
Obrazek

aktuator u Ciebie za szybko lata

korkowiec powinien otwiera ie i domykać w równym tępię
gdy robi to za szybko bingo rozjeżdża sie a jak tak lata to nie może utrzymać równej pracy i spalania

no nie będę rozpisywałsie że to i tamto
na elektrodzie jest nie jeden temat jak i na forum passata czy vw i gdy poczytasz tego to zrozumiesz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 12 wrz 2013, o 17:56

Faciu3, W końcu to jest 75km więc szału nie ma to nie jest 2.0.Jak mówisz,że nie ma szału na lpg to jak jeździ na bp?
Duża jest różnica?
U mnie różnica między bp a lpg jest minimalna oczywiście na korzyść bp.
Na to czy auto jest dynamiczne przekłada się dużo rzeczy.
Stan silnika,świece,kable WN,filtry i wiele innych czynników a nie tylko same ustawienia.
Ja też jeżdżę autem 75km i nie narzekam wiadomo rakieta to nie jest ale też nie jest jakimś zamulaczem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Faciu3 » 13 wrz 2013, o 08:03

Zatem na razie czekam aż przejadę jakieś 100/150km i zatankuję do pełna. Chciałbym się zamknąć w 10L.
No i myślę co z tym TPSem. Może potencjometr do wymiany ?

[ Dodano: 2013-10-04, 17:24 ]
Witam

Spalanie wciąż rzędu 12,5L w mieście :-o

Wykresy w programie idealne - auto chodzi dość dobrze, nie ma jakiejś super mocy ale jest okej.
Jednak to spalanie to porażka chyba...

Gazownik twierdzi, że mikser za duży. Ale gdyby miał tak duży mikser to chyba miałby więcej mocy o wiele. Jak sprawdzić średnicę miksera ? Wykręcić i zmierzyć suwmiarką czy jest gdzieś na nim napisane ?
Czy opłaca się wymieniać mikser na mniejszy czy pozostać przy obecnym ?

Proszę o pomoc bo tyle czasu już jeżdżę z takim spalaniem, że ładna sumka chyba by się zaoszczędziła.
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości