BINGO M - wysokie spalanie, problemy z regulacją

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

BINGO M - wysokie spalanie, problemy z regulacją

Postprzez Faciu3 » 3 sie 2013, o 13:53

Witam

Golf 3 , 1994r, silnik 1,6L ABU
Instalacja gazowa BINGO M
Reduktor ZAVOLI GE (jedna regulacja), elektrozawory ZAVOLI

Samochód mam krótko - 3 miesiące. Początkowo było okej - spalanie ok. 10L. Regulacja śrubą na wężu. Aktuator (silniczek krokowy) wisiał obok na kabelkach.

Podwyższone spalanie, ulatnianie się gazu do dolotu i inne problemy skłoniły mnie do zajęcia się tą sprawą.

1. Ulatnianie się gazu - czasami gdy silnik jest zupełnie zimny (po całej nocy) odpalenie, przełączenie na gaz, parę przegazówek, zgaszenie silnika i tu problem - słychać syczenie delikatnie - gaz leci z reduktora do dolotu i po pewnym czasie przestaje.

Reduktor został całkowicie rozebrany. Kupiony zestaw regeneracyjny i zamontowany. Elektrozawór na reduktorze był mocno zabrudzony i myślałem, że się zacina - czyszczenie nie dało efektów - czasami znów ulatuje gaz, ale chyba rzadziej. Elektrozawór przed reduktorem dzisiaj został rozebrany i wygląda dobrze - przeczyszczony i złożony.

2. Zamontowany został silniczek krokowy (aktuator). Wszelkie próby regulacji to kosmiczne efekty.
Tryb nauki (adaptacji silnika) ustawia sobie wartość PWA aktuatora na około 60. Na wolnych obrotach gdy zwiększę zakres ograniczający aktuator to podchodzi on pod 65/70. Tymczasem podczas jazdy spada aż do 50, chyba, że mu ograniczę i nie będzie w stanie zejść niżej. Auto nie ma zbyt wiele mocy. Wskaźnik sondy lambda szaleje - raz bogato, raz ubogo. Cyrki świata ... :zalamany:

Wydaje mi się, że wartość PWA jest zdecydowanie za mała, większość pisze o wartośći rzędu 100/110. Jeśli wymuszę mu takie ustawienie ręcznie (bez adaptacji silnika) to sonda wskazuje cały czas bardzo bogatą mieszanką a aktuator chciałby ograniczać dawkę, ale jest ograniczony ręcznie programem.

Nie mogę sobie poradzić z regulacją tego auta. Jeździć, jeździ, ale ze spalaniem rzędu 13/15L i brakiem mocy.

Proszę o jakieś porady
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

BINGO M - wysokie spalanie, problemy z regulacją

 

Postprzez łukasz1983 » 3 sie 2013, o 15:59

Faciu3 napisał(a):Wskaźnik sondy lambda szaleje - raz bogato, raz ubogo
Musze cię zmartwić :roll: ,ale to jest akurat dobrze,tak ma być :-P .Miałbyś problem jakby stało w miejscu.
Ogólnie to mam taki sam silnik i Bingo m też i spalanie ok 9 przy dość ciężkiej nodze.
Co do wartości PWA to ja mam też ustawione na 60.Co do PWA to nie ma określonej wartości.Podczas ,,nauki'' sterownik ustawia PWA w zależności od wydajności parownika(mała wydajność=wysokie PWA i na odwrót duża wydajnoś=niskie PWA)
Kolego zaraz zrobie ci zdjęcia jak ja mam ustawione,to pościągaj se odemnie,może pomoże.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/423 ... b0aeb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/118 ... be8c2.html
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 3 sie 2013, o 18:21

zdaje mi się że parownik powinien mieć 2 śruby tak jest u mnie
jedna wolne obroty
druga obroty pod obciążeniem czyli od 3 tys

jeśli masz 1 śrubę to chyba ktoś mieszał tym bardziej że korkowiec wisiał
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 4 sie 2013, o 13:25

Faciu3, zaczynamy od wstępnego ustawienia parownika, można metoda bąbelkową, to co się teraz dzieje to dlatego że parownik puszcza za dużo LPG, stąd program ustawia niskie pwa
Następnie ocena czy mikser nie za mały
Podejrzewam że po przykręceniu parownika PWA ustawi się na właściwe a potem wprowadzisz korekty w miarę potrzeb
W każdym razie powtórzę - podstawa to mechanika czyli mikser i parownik, i parownik trzeba dobrze ustawić tak, żeby uklad elektroniczny miał już jak najmniej pracy z korekcją kroków.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Faciu3 » 4 sie 2013, o 19:59

łukasz1983, dzięki za cenne info
PWA jest też bardzo zależne od wielkości miksera a ta nie jest mi niestety znana.

Czy jesteś w stanie mi przesłać screeny z wykresu oscyloskopu podczas postoju i podczas jazdy pod obciążeniem ?

k-m-r1, niektóre parowniki mają tylko regulację mieszanki wolnych obrotów i jest to normalne - nic nie było grzebane. Polecam zajrzeć do info na temat parownika Zavoli GE

Pojechałem autem na opuszczone lotnisko - Kąkolewo k. Grodziska Wielkopolskiego - Polecam do testów auta ;-)

Wielokrotna nauka (adaptacja silnika) ustawiała PWA w granicach 60. Skład mieszanki zmienia się z bogatej, na ubogą i na postoju i w czasie jazdy pod obciążeniem jednak wykres nie do końca przypomina idealną parabolę (czy jak to tam się nazywa :mrgreen:) . Na wolnych jest prawie idealnie, podczas jazdy już nie najlepiej.
Auto jeździ, nie ma jakiejś super mocy, dlatego będę coś kombinował dalej, bo wydaje mi się, że 1.6 to powinno jakoś jechać a nie się kulać tylko. Żeby przyspieszać w miarę żwawym tempie muszę ciągnąć go do 4/5 tyś RPM - a może to norma dla tych silników ? No i jakimś szatanem mocy na takich obrotach to on nie jest niestety :spi:

PWA na biegu jałowym około 60, oscyluje w granicach +5/-5
PWA podczas jazdy pod obciążeniem się zmniejsza :-o np. do 50/55.
Gdzieś czytałem, że tak się dzieje i to normalne, ze pod obciążeniem PWA może spadać. Ale nie mam pewności że tak ma być.

Spalanie nie znane jeszcze - nie kręcę tyle km dziennie, żeby co dwa dni tankować :-P
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Postprzez łukasz1983 » 4 sie 2013, o 20:24

Faciu3, Postaram się jutro nagrać filmik jak pracuje oscyloskop na postoju i pod obciążeniem

[ Dodano: 2013-08-04, 19:27 ]
Faciu3 napisał(a):Żeby przyspieszać w miarę żwawym tempie muszę ciągnąć go do 4/5 tyś RPM - a może to norma dla tych silników

Nie to nie jest norma.
Mój przy 2800 rpm idzie jak głupi,także coś jest nie halo.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 5 sie 2013, o 08:13

Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 5 sie 2013, o 10:45

Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 5 sie 2013, o 14:20

łukasz1983, ja jak ustawiam zerkam na wykres jest mi lepiej ocenić czas oscylacji i od razu widzę czy są zakłócenia na wykresie

jeszcze wracając od ustawień ruszałeś zaawansowane ustawienia korkowca?

u mnie jest jałowy +20 -15
obciążenie +35 -35

zaawansowane ustawienia od góry
2
2
4
6

a reszta to podobnie jak w pierwszym poście

cut off mam na 2800 i 20%
a nakładanie benzyna lpt dałem na 1s bo zimą potrafił dziewczynie zgasnąć
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 5 sie 2013, o 22:43

k-m-r1, Nie nie ruszałem zaawansowanych ustawień krokowca,jest wszystko ustawione na 0.
A co do cut-off ja mam ustawione 24% do 1200 rpm.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 6 sie 2013, o 09:27

łukasz1983, ja dałem na wyższym pułapie i w sumie to czuć na 1-2 biegu jak auto przestaje przyspieszać

zaawansowane ruszałem bo wszędzie było po 6
a zimą lubił zgasnąć i za-czołem sie bawić
gdzieś doczytałem że zbyt szybko sterownik sterował korkowcem i przy bogatej dawce za szybko odejmował korków prze co w pewnym monecie był bardzo przymknięty silnik dławił sie to otwierał ... i gdy ja zmieniałem bieg i dodałem gazu to auto nie szło
a gdy wciskałem sprzęgło jak szybko zdjąłem nogę z gazu to gasł

w moim golfiku aktuator wolniej biega, chłopaki radzili mi na forum by co 1 s zmieniał sie i średnio w górnej granicy był 0,4s i na dole tyle samo

jak masz swoje spostrzeżęnie to chętnie wymienię się wiedzą
zanim sam ustawiłem tak jak teraz jest wypaliłem cały bak LPG 30 litrów :hyhy:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Faciu3 » 6 sie 2013, o 17:06

Ja tylko na jednej regulacji przejechałem 40km i coś mało efektów było :-D

Póki co nie mam za bardzo okazji autem się pobawić, ale wkrótce się tym zajmę i napiszę co i jak.

Teraz wyszło niecałe 12L/100km.
Faciu3
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 kwi 2013, o 13:33
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Następna strona

- - - Wypożyczalnia samochodów Szczecin



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron