Brak mocy na 4 i 5 biegu - błąd 516

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Brak mocy na 4 i 5 biegu - błąd 516

Postprzez authority » 24 kwi 2013, o 12:21

Witam!
Posiadam Golfa 1.6 ABU '93 + LPG. Problem jest tej natury, że samochód nie ma mocy na 4 i 5 biegu, a dokładniej mówiąc do 3tys obr/min jakoś przyśpiesza, ale dalej to już baaardzo wolno wkręca się w obroty do niecałych 4tys i koniec. Jak pedał gazu jest wciśnięty do podłogi czy do ok. 1/3 to nie ma różnicy w przyśpieszaniu. Na jałowym silnik chodzi równo i nie ma różnicy czy jadę na benzynie czy na gazie.

Komputerem sprawdziłem błędy:

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Nie mogę skasować błędu. Czy może być to wina silnika krokowego?

Dodam, że niedawno katalizator skończył swój żywot i został usunięty i głowica była naprawiana po wywaleniu oleju.

[ Dodano: 2013-04-24, 19:11 ]
Po dniu spędzonym na szukaniu przyczyny okazało się, że golf dostawał razem LPG i benzynę. Dopiero po zakręceniu zaworu butli i po kilku dobrych kilometrach odzyskał wigor.

Teraz kolejne pytanie, czy wina leży po stronie sterownika Bingo M czy czegoś innego? Mierzyłem napięcie to od strony ECU wynosi 0,5-1,3V, a od strony wtryskiwacza 0,5-0,3V, a nie wiem jakie powinno być.

Proszę moderatora może o przeniesienie tematu do działu LPG.
Avatar użytkownika
authority
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 00:28
Lokalizacja: Biała Podlaska

Brak mocy na 4 i 5 biegu - błąd 516

 

Postprzez Livion » 25 kwi 2013, o 15:16

błąd był związany z zwartym przerywanie obwoden silnika krokowego tak mi sie wydaje, kolejna sprawa to czy nie poluzowała Ci sie wtyczka do Bingo jezeli nie to pewnie trzeba bedzie nowy sterownik sobie załatwić bo czasami lubiły wariować. poprostu przestawały z jakimś czasem wtrysk PB odcinać :)
Absurdem jest to, że gdy klient przychodzi do mechanika i wie wszystko lepiej ... XD
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Postprzez k4mi1 » 26 kwi 2013, o 06:23

U mnie od tak z dnia na dzień stracił przyśpieszenie powyżej 3kobr (ledwie przyśpieszał nie ważne jak przyciskałem gaz), pomogła wymiana przewodów na nowe (jak ręką odjął)
k4mi1
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 lip 2012, o 19:53
Lokalizacja: Chełm

Postprzez pablomed » 27 kwi 2013, o 17:55

authority, spalanie dwóch paliw oznacza że nie działa odcinanie zasilania wtryskiwacza benzyny na czas jazdy na LPG. Wina w sterowniku Bingo , lub zewnętrznym dodatkowym przekaźniku do odcięcia jeśli został założony, ew. jeśli odcięcie działa a mimo to benzynę pali to oznacza zużyty wtryskiwacz benzyny - nieszczelny, lub częściej pękniętą membranę regulatora ciśnienia benzyny we wtrysku.
Błąd prawdopodobnie bierze się z uszkodzenia TPS, ale bierz pod uwagę błąd w podpięciu TPS do BINGO - do niewłaściwego kabelka
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez authority » 28 kwi 2013, o 01:26

W poniedziałek będę szukał jakiegoś używanego sterownika Bingo M, z resztą mam nadzieje, że to on.
pablomed, Może Bingo M powoduje błąd TPS, bo na pewno podłączony jest dobrze i wcześniej nie miałem z nim problemu, a po odłączeniu wtryskiwacza błąd już się nie pokazuje. Tylko teraz pojawia się błąd od czujnika temperatury powietrza.
Avatar użytkownika
authority
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 00:28
Lokalizacja: Biała Podlaska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron