Brak mocy w pewnym zakresie obrotów silnika

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Brak mocy w pewnym zakresie obrotów silnika

Postprzez wiking2808 » 16 cze 2012, o 14:47

Witam. Mam Golfa III 1.6 75KM z lpg, silnik ma oznaczenie ABE.

Teraz tak, sprawa wygląda następująco, podczas przyśpieszania zwłaszcza dzieje się to na benzynie, samochód słabnie zamiast przyspieszać bardziej. Pomimo wciśniętego pedału gazu silnik zachowuje się jakby miał "martwe pole" i w tym zakresie obrotów po prostu nie dzieje się nic, dziura, brak mocy, jakby mu odciał paliwo lub powietrze.
Co poradzić na ten problem, jakiś czas temu wymieniłem kopułke i świece nie zmieniło się nic.
wiking2808
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16 cze 2012, o 14:38
Lokalizacja: Koszalin

Brak mocy w pewnym zakresie obrotów silnika

 

Postprzez pandamian21 » 16 cze 2012, o 16:25

postawil bym na sprawdzenie sondy.
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

Postprzez Emiczka » 16 cze 2012, o 18:47

Kolego a nie masz ABU bo nie było takich ABE chodź mogę się mylić.
A przepustnica i TPS masz sprawne? bo możliwe ze to wina czujnika położenia przepustnicy.

Odepnij ten czujnik i zobacz jak się auto zachowuje.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez wiking2808 » 16 cze 2012, o 22:08

Byc może mam ABU, sugerowałem się napisem na tabliczce przy zderzaku którą widać po podniesieniu maski, tam właśnie pisze ABE F.. coś tam...
Czyli to może być sonda? Byłem u mechanika coś wspominał o sondzie że pokazuje bład ale zlekceważyłem to bo mam lpg i mówią że przy Lpg będzie wskazywać błąd sondy.
A co do czujnika przepustnicy, nie wiem jak go odłaczyć .
(nie znam się dobrze na mechanice)
wiking2808
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16 cze 2012, o 14:38
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez prezesik » 17 cze 2012, o 00:01

Poczytaj sobie kolego o "regulacji czujnika TPS" - u Ciebie prawdopodobnie na ścieżce oporowej jest przerwa stąd "dziura" w przyspieszaniu. Ten element znajduje się przy wtrysku po stronie kierowcy, dochodzi do niego wtyczna w czterema przewodami. Przykręcony jest na 4 śrobki torx i jest to plastikowy element w kształcie odwróconego rombu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez strzeliniasty » 17 cze 2012, o 10:17

forumowicze mam taki sam problem ale w AGG :( na benzynie jechac nie chce od dolu sie dlawi nie przyspiesza w granicach 3tys obrotow jakby wogole nie dostawal paliwa i nie jedzie ale jak przeskoczy te 3tys to idzie dalej

a na gazie smiga jak poparzony
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Kadzik » 17 cze 2012, o 17:16

W tym miejscu co jest zaznaczone na zdjęciu, powinien być TPS. Odpinasz wtyczkę, i wtedy sprawdź jak się silnik zachowuje.
PS>... Na fotce TPS jest zdemontowany.

Obrazek
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez Emiczka » 18 cze 2012, o 14:51

strzeliniasty ja miałam to samo i była to wina u mnie TPS-u
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez Poldek » 18 cze 2012, o 18:26

Mama to samo :-x
odpialem wtyczke od TPS'a i "gazowalem" auto zamulao tak tez sie czesto dzialo przy wpietej wtyczce az minie prog 3tys i hula normalnie

Teraz co wymienic wtyczke czy TPS?
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Postprzez wiking2808 » 18 cze 2012, o 19:10

Witam ponownie, chciałem dodać również że zauważyłem, że czasami przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu (całkowitym) Golf dodaje sobie gazu, przyspiesza sam pomimo ściągnietej nogi i za sekundkę ponownie zachowuje się tak jak powinien czyli odcina paliwo. Czy to może być ten czujnik TPS ?
wiking2808
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16 cze 2012, o 14:38
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Kadzik » 18 cze 2012, o 19:17

Teraz co wymienic wtyczke czy TPS?

Nie polecam wymiany samego TPS`u, no chyba że chcesz się bawić w ustawianie. Lepiej wymienić cały monowtrysk.

Witam ponownie, chciałem dodać również że zauważyłem, że czasami przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu (całkowitym) Golf dodaje sobie gazu, przyspiesza sam pomimo ściągnietej nogi i za sekundkę ponownie zachowuje się tak jak powinien czyli odcina paliwo. Czy to może być ten czujnik TPS ?

Miałem podobnie, sam wchodził na, np. 3tys obrotów, po czym wracał do normy. Wymieniłem TPS, ale do końca nie mogłem go ustawić. Wymień lepiej cały monowtrysk. Polecam ze szrotu wziąć na próbę, tylko żeby dali gwarancje rozruchową. Zawsze później można zwrócić.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez Poldek » 18 cze 2012, o 19:35

Tez mam takie objawy ze sam sobie gazu dodaje...
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości

cron