Pawełgolfgreen napisał(a):Cześć.
Mój problem polega na tym ze nie mam ogóle ssania na zimnym kuleje 400 obrotu na Pb, na lpg jak nabierze odpowiednią temperaturę idealnie pracuję na benzynie jak i na gazie, mój bład na Vagu 282 bład regulatora przepustnicy.
zauważyłem ze przepustnica jest przez cały czas lekko otwarta i musiałem dać podkładke pod silniczek krokowy bo i inaczej silnik bedzie falować na pb i lpg. Robiłem reset Aku, Wymieniłem czujnik temperatury i co najważniejsze cały monowtrysk i nadal to samo przepustnica lekko otwarta. da radę wyregulować przepustnice bez żadnych podkładek pod silniczkiem krokowym??bez podkładek silnik strasznie faluje pb 600-1400 na gazie trzyma obroty przy 5 tys
Pół roku spokoju,zaczeły sie problemy
dzięki na odpowiedz
Masz do regulacji TPS , myślę że to powinno pomóc
Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.