brak ssania

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

brak ssania

Postprzez bocian21a » 2 paź 2012, o 09:27

Witam. Ostatnio mam same problemy z moim golfikiem.. Na początku obroty nie spadały, blokowały sie na prawie 2000. Wyczyściłem przepustnice, silniczek krokowy sprawdziłem szczelność układu dolotowego i dalej nic.. W końcu zabrałem się jeszcze za TPS, wyczyściłem ustawiłem i teraz obroty ładne spadają. Wymieniłem też czujnik temperatury płyny chłodzącego bo na starym strasznie nierówno chodził a po odłączeniu było w porządku. Teraz pojawił sie problem ze ssaniem.. Gdy odpalę rano auto silnik nie trzyma obrotów i gaśnie. Po przejechaniu jakiś 600-700m do pierwszego skrzyżowania już nie zgaśnie ale obroty są strasznie niskie i aż trzęsie całym autem. Później jak silnik się coraz bardziej nagrzewa to obroty są coraz wyższe i gdy osiągnie jakieś 75-80 stopni chodzi już równo.. Aha wczoraj jeszcze odłączyłem taki jak by silniczek, przepływomierz (nie wiem jak to się konkretnie nazywa) taki z kostką na dwa piny, znajduje się on na wężyku który idzie od filtra powietrza do wtrysku i wchodzi z tyłu obok tego cienkiego wężyka podciśnieniowego którego podłącza się do tej plastikowej pokrywki którą zakręcamy na górę wtrysku. Kiedy się odłączy ten wężyk to auto gaśnie. Zrobiłem to bo jak jest podłączony to silnik nie chodzi do końca płynnie a jak go odłączyłem i wyregulowałem taką śrubką w środku ręcznie to wszystko jest git. Dzisiaj założę inny bo mam gdzieś w domu tylko muszę poszukać a wczoraj zabrakło czasu..
Ma ktoś pomysł od czego to może jeszcze się dziać że nie ma tego ssania i gaśnie jak zimny? Dodam że nie mam możliwości podłączenia pod VAG bo mam coś uwalone we wtyczce, albo na kablach i nie chce mi połączyć z kompem. Dzisiaj sprawdzę jeszcze sondę lambdę. Aha dodam że te same objawy zawsze na benzynie i na lpg

Mój silnik to 1.6 ABU +lpg I gen. tylko śruba bez silniczka krokowego..
bocian21a
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 19:22
Lokalizacja: Kępno

brak ssania

 

Postprzez pablomed » 3 paź 2012, o 22:45

wiesz w jednopunkcie zaczyna się od próby resetu ECU i kontroli szczelności podstawy wtrysku a nie od grzebania w nastawniku przepustnicy czy w tps. Spróbuj to jeszcze zrobić jak się poprawi to są błędy łapane od LPG i każde forum wyjaśnia co zrobić. Nie wiem o jakim elemencie piszesz na wezyku, czy chodzi ci o zawór oparów paliwa? Bo nie kojarzę.Może daj fotki, napewno to jest ABU?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pietrasiak2 » 4 paź 2012, o 07:45

Ja obstawiam ,że czujnik źle podaję temperaturę zrób test i wypnij wtyczkę z czujnika cieczy , zrób reset i odpal , jak TPS jest dobrze ustawiony obroty powinieneś mieć ok 1100 rpm i jak na zimnym silniku wepniesz wtyczkę i spadną to oddaj czujnik do sklepu :-)

[ Dodano: 2012-10-04, 06:46 ]
A i sprawdź działanie krokowca po przekręceniu zapłonu! :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości