brak ssania wymieniony sterownik i dalej nic

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

brak ssania wymieniony sterownik i dalej nic

Postprzez PaNdA » 25 gru 2008, o 23:20

1.6 ABU + LPG. Samochód wogóle niemiał ssania na zimnym silniku, przy zapalaniu trzeba było trzymać na pedale gazu (mówie o benzynie na lpg przeżucam jak autko jest zagrzane) dopiero jak w miare temperatury wchodził na obroty i był w tedy na ssaniugdy niepowinien.Samochód był dwa razy u specjalisty, powiedzieli że wszystkie czujniki w aucie sa dobre że uszkodzony jest steronik silnika i na przemian odczytuje tem. jak jest zimny to nyśli że silnik jest ciepły i niewłancza ssania dopiero przy 80 stopniach włancza ssanie gdy niepowinien, wymieniłem sterownik fakt że na urzywany ale dobry i co?!!! po dwóch odpaleniach i znów ssania niema :-( :-( :-( :-( :-( już mi kompletnie ręce odpadają niewiem co mam robić , czy przypadkiem nie jest to spowodowane instalkom lpg.czy niema tam jakiegoś czujnika co myli temp. niewiem instalka lpg ta najprostrza gdzie zamiast krokowca jest manualny zaworek :evil: :evil: czy przez tą instalke niema ssania???pomocy aha samochód był u mechaników gdzie niezajmują się lpg pomocy please pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

brak ssania wymieniony sterownik i dalej nic

 

Postprzez Golfik1986 » 26 gru 2008, o 12:34

pierwsze co bym stawial na brudnego krokowca ale mowisz ze masz go zastapionego czyms!!! moze pomysl jeszcze o czyszczeniu przepustnicy jak jest brudna tesh sie dzieja takie jaja ze faluje na obrotach na zimnym silniku
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pawelek03576 » 26 gru 2008, o 12:52

a może jednak to czujnik temperatury ten przy silniku najlepiej przełóż od kogoś na próbe i będziesz wiedział czy jest dobry

albo poprostu odłącz wtyczke od czujnika temperatury komputer powinien wtedy odczytać temperature jako 0 stopni i próbuj odpalić silnik jak odpalisz bez problemu to czujnik jest do wymiany
Ostatnio edytowano 26 gru 2008, o 14:50 przez pawelek03576, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez Golfik1986 » 26 gru 2008, o 13:01

zalozylem ze wszystkie czujniki sa wporzadku bo tak napisal wyzej
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Bolek III » 26 gru 2008, o 13:36

Wyjmij na chwile bezpiecznik od LPG tak żeby przestała wogóle narazie chodzić i sprawdź. Mi w podobnym problemie pomogło , okazało sie że jest uszkodzonty sterownik ale GAZU.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez PaNdA » 27 gru 2008, o 00:38

a więc tak wszystkie czujniki w aucie powtarzam sa dobre sprawdzone na kompie przez wykfalifikowanych diagnostów nawet czujnik temperatury cieczy wymieniłem dwa nowe sprawdzałem od kumpla i nic...najlepszym sposobemsprawdzenia tego czujnika to jest wyłączenie wtyczki podczas pracy i onroty powinny sie zwiększyć bo oporność jest nieskończona :zalamany: :zalamany: :zalamany: ja go odłanczam i obroty sie niezwiększają czyli to nie jest jego wina :zdziwko: powiedzieli mi ż euszkodzony jest sterownik silnika ja go wymieniłem i dalej niema ssania ja myśle że to ta instalka ż gazu cos miesza ino dziwne bo ja mam tą najprostrzą gdzie zamiast silnika krokowego na przewodzie prowadzącym do miksera jest manualny zaworek.pozatym wymieniłem silnik krokowy przy monowtrysku sonde lambda i juz kompletnie niemam sił!!!!!!!wymieniłem ten sterownik urzywany ale dobry i terz niema ssania :-( :-( może po wymianie trzeba robić jakieś ustawienia na kompie????niewiem a może jest jakiś czujnik przy tej instalce lpg co miesza w tym ssaniu???????pomocy please!! pozdrawiam
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez BORYSKA » 27 gru 2008, o 01:13

PaNdA napisał(a):powiedzieli mi ż euszkodzony jest sterownik silnika ja go wymieniłem i dalej niema ssania


PaNdA napisał(a):najlepszym sposobemsprawdzenia tego czujnika to jest wyłączenie wtyczki podczas pracy i onroty powinny sie zwiększyć bo oporność jest nieskończona :zalamany: :zalamany: :zalamany: ja go odłanczam i obroty sie niezwiększają czyli to nie jest jego wina


Więc wg mnie wina leży gdzieś po stronie okablowania. Może czujnik "gubi" masę przez co ECU błędnie odczytuje jego wkazania. PaNdA, spróbuj odkręcić przewody masy-te które masz w bezpośrednim sąsiedztwie czujnika temp i wyczyść je papierem ściernym. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale może również powinieneś zrobić adaptację przepustnicy.
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez mani51 » 27 gru 2008, o 07:46

PaNdA napisał(a):najlepszym sposobemsprawdzenia tego czujnika to jest wyłączenie wtyczki podczas pracy i onroty powinny sie zwiększyć bo oporność jest nieskończona ja go odłanczam i obroty sie niezwiększają czyli to nie jest jego wina


mam ten sam silnik i taką samą instalkę a co do sprawdzania czujnika to u mnie ssanie jest ale kiedyś z ciekawości gdy silnik pracował to odłączyłem tą wtyczkę i obroty wcale nie wzrosły ale było słychać różnicę w pracy silnika więc jeśli u Ciebie nie ma żadnej reakcji na wypięcie wtyczki a jesteś pewien że czujnik dobry to trzeba sprawdzić kable które idą od zujnika do sterownika tzn najlepiej jakimś miernikiem sprawdzić ich opór. Chodi tu o kable od pinów 1 i 3. Jeśli będziesz mierzył przy wtyczce od czujnika to na jednym z niech ma być zasilanie 5V a na drugim nic. póżniej przy wtyczce od sterownika szukasz tych samych kabli i mierzysz ich opór - powinien być < 1om
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez PaNdA » 28 gru 2008, o 22:55

Ok! dla sprostowania bo tu koledzy pisali...silnik krokowy wymieniony czujnik tem jest dobry soda też diagnostyka komputerowa była dwa razy i diagnoza uszkodzenie sterownika jakiś element elektronicznego układu na odwrót odczytuje temp. dopiero przy 80 stopiniach włancza ssanie wymieniłem sterownik i dalej jest to samo czy naprawde ma to związek z brakiem masy na przewodach od czujnika lub przebicie?????? ja to zmierze tylko po nowym roku bo w pracy mam możliwość pożyczenia multimetru bo sam niemam pozdrawiam
!!!!!!!
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

cron