Brak węża

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Brak węża

Postprzez Krzych89 » 19 lip 2008, o 00:18

Witam
Mam pytanie czy wąż który zaznaczyłem na zdjęciu na żółto powinien być zamontowany po założeniu instalacji gazowej czy powinien być zdjęty, pytam ponieważ zauważyłem że większość golfów ma zamontowane te węże a ja kupiłem mojego golfa 2 tygodnie temu i gościu od którego kupiłem powiedział mi że jak się montuje gaz to tego węża trzeba zdjąć to jak w końcu jest do czego służy ten wąż i czy trzeba go ściągać po zamontowaniu instalacji gazowej ??? Proszę pomóżcie Obrazek
Avatar użytkownika
Krzych89
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 17:06
Lokalizacja: Gorlice

Brak węża

 

Postprzez prezesik » 21 lip 2008, o 16:29

nic nie zdejmuj, gaziarze to zdejmują bo nie chcą, aby do silnika leciało ciepłe powietrze , bo wtedy auto gasłoby na wolnych. Robią źle. Ja tą rurę mam i autko jeździ jak należy.

[ Dodano: 2008-07-21, 16:34 ]
ten wąz służy do dawania ciepłego powietrza podczas odpalenia zimnego silnika, powietrze najszybciej nagrzewa się przy kolektorze wydechowym. W środku filtra jest klapka, która dopuszczającą ciepłe i zimne powietrze do filtra. Jak silnik się rozgrzeje, wtedy przez cienkie weżyki podciśnieniowe zasysane jest powietrze, wtedy klapka się podnosi i leci zimne powietrze.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bzy_mar » 27 sie 2008, o 22:12

Dokładnie on musi być niezależnie od tego czy jest gaz czy nie.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez mani51 » 27 sie 2008, o 22:32

na gazie nie musi być bo gaz sam w sobie już jest ciepły po przejściu przez parownik...a najlepiej to zablokować tą klapkę w puszce filtra tak żeby silnik ciągnął tylko zimne powietrze bo jak ciągnie raz ciepłe a raz zimne to zmienia się podciśnienie w dolocie i nie każdy sterownik gazu w instalkach 2-ej generacji potrafi sobie poradzić z takimi zmianami...o pierwszej generacji nie wsominając
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dziabi3 » 27 sie 2008, o 22:47

ja natomiast posiadam ten warz a za to skróciłem dolot zimnego

warz wpływa korzystnie bo z rana gdy reduktor przebogata mieszankę bo jest zimny ten warz zmniejsza podciśnienie i poprawia zdolność silnika do przełknięcia dużej dawki gazu

co czyni go odpornym na drgawki

a z reszta silnik z ranka pracuje też na pb a to dobrze mieć ciepełko


a tak pyzatym termostat na wężu sterującym mieszkiem ciepłe zimne sam przy ok 60 stopniach silnika odcina ciepłe i daje zimne

wiec po co grzebać jak to pięknie działa
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez pablomed » 27 sie 2008, o 23:06

Krzych89, jeśli waż jest ścignięty to najpewniej oznacza, że klapka pod filtrem jest zablokowana tak że caly czas bierze ciepłe powietrze z komory silnika. To jest źle, i to jest jedno z najczęstszych partactw gazowników. Robią to standardowo, bo w niektórych autach ułatwia im to regulacje LPG, ale golfy tego nie potrzebują. źle jest dlatego bo po rozgrzaniu silnik ciągnie ciepłe powietrze zamiast zimnego, a ciepłe jest rzadsze, ma w jednostce objętości mniej tlenu i silnik dużo mocy traci.
Więc jak pisze dziabi3, przywróć wszystko jak fabryka zrobiła. Wąż załóż, klapkę jeśli jest zablokowana uwolnij, niech reguluje przepływem normalnie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 27 sie 2008, o 23:10

dziabi3
przecież napiasałem że sprawa dotyczy instalek 1 generacji oraz najprostszych 2-ej bo są one wrażliwe na wszelkie zmiany podciśnienia na dolocie a że lepiej jest jak silnik pracuje zasilany zimnym powietrzem to najczęściej przystawia się ciepłe
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dziabi3 » 28 sie 2008, o 16:16

sorki ale chyba mnie nie zrozumieliście ja nikogo nie krytykowałem ani nie oceniałem napisałem jak ja zrobiłem i jest u mnie ok

i mój post był aby kolega sie upewnił w tym ze rura od ciepłego i sprawny przełącznik jest potrzebny


a w mojej sytuacyjni posiadam golfa z filtrem okrągłym tzn patelnia

i wlot zimnego powietrza posiadał zwężek taki jakby róg do trąbienia <to chyba coś jak w mk2> a wlot ciepłego jest z tej blachy na kolektorze

i teraz u mnie jak pisałem działa w pełni mieszek i klapka przełączająca ciepłe zimne tylko wywaliłem zwężkę zimnego powietrza ten róg bo sie dusił na gazie i była zbyt duża różnica dostarczanego powietrza na ciepłego czy zimnego < rura 40mm i 25mm około>

i nie szło doregulować lpg dlatego doprowadziłem do stanu kiedy oba wloty mają taką samą średnice , tylko z tym ze rura od ciepłego jest dłuższa od tego wlotu zimnego i korzystnie zubaża mieszaneknę na zimnym silniku kiedy to reduktor zalewa gazem co uodparnia silnik na poranne grymasy. oczywiście nie jest tak uboga ze aż szok , jest bogata ale nie aż tak ja gdybym nie miał rury.

co za tym idzie posiadanie sprawnego układu dolotowego powietrza jest korzystne dla lpg bo i tak jak już pisałem po co grzebać jak silnik sam sie przełączy na zimne <a gaziarze tam łapy wsadzają i bajki opowiadają typu ze miał przewiemy :-o silnik jak to przeczytałem na pewnym forum >



dodam ze sam ustawiam lpg i to nie taki kurtka gadka na ten temat zęby napisać w 1 psocie

raczej to okazja na bajere przy piwie a raczej kratce ;-)

a tak ciekawostka mój tata ma renówkę 19 1,4e z 80 konnym silnikiem
i ta renówka ma wtrysk i przepustnice boscha taki jak mój a co ciekawe rura od ciepłego jest taka cienka jak kiełbasa :hyhy: ok 25 mm a od zimnego ok 50 mm odwrotnie niż ja miałem oryginalnie
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości