chory golf 1.8GT + LPG :(

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

chory golf 1.8GT + LPG :(

Postprzez bart_GT » 21 paź 2008, o 20:45

witam wszystkich na forum...
mam nieciekawy problem.... otoz w czerwcu kupilem golfa z roczna instalacja lpg no i zamiast mobil 1 wlalem shella bo podobno lepszy no i skonczylo sie tak ze na 8 000km musialem dolac ponad 2litry oleju... no i dzisiaj bylem u kumpla bo kupil sobie przyzad do sprawdzania cisnienia no i na 1 bylo 6,5 na drugim 8 na 3 bylo 7,5 a na 4 6,5.... a mowil ze cisnienie powinno sie krecic kolo 11 chociaz..... Panowie co tu robic w takiej sytuacji?? czy to koniec silnika?? czy moze wymiana pierscieni pomoze?? POMOCY :zalamany:

DORADCIE CO BYSCIE ZROBILI NA MOIM MIEJSCU, CO MIAL BYM ZROBIC ZEBY BYLO SI WSZYSTKO....
PS. stan licznika to 231 tys km na 99% oryginalny
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

chory golf 1.8GT + LPG :(

 

Postprzez pawelek03576 » 21 paź 2008, o 21:10

dolna granica sprężania to jest 7 a górna 11 sama wymiana pierścieni może coś pomoże ale potrzebny też by był szlif cylindrów a nigdzie ci olej nie cieknie bo 2 litry na 8000 to jest naprawde dużo :-o
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez bart_GT » 21 paź 2008, o 21:27

miesiac temu wymienilem uszczelke pod miska i pod pokrywa.... bo widzialem gdy mialem go na podnosniku ze sie poci.... takze to odpada..... co zauwazylem to jest jeszcze to ze dymek z leksza puszcza bialy.... tylko sek w tym ze nie zawsze nie raz to dymi niezle (obojetnie czy zimny czy cieply) a nie raz to grama dymku nie pusci.... myslalem ze to moze sa opary gazu ale gdy pstryklem na bene i pochodzil chwile to nic lepiej nie bylo...
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez pawelek03576 » 21 paź 2008, o 21:38

to chyba najgorsze co może być :-(
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez mani51 » 21 paź 2008, o 22:17

bart890130, a przy tym pomiarze ciśnienia zrobiliście próbę olejową? Jeśli nie to radzę zrobić bo równie dobrze za brak kompresji mogą odpowiadać zawory. Olej też może gubić przez uszczelniacze zaworów. Skoro masz dostęp do ciśnieniomierza to nie powinno być problemu. Najpierw zmierz ciśnienie normalnie tak jak mierzyłeś a póżniej strzykawką wlej trochę oleju na tłok i jeszcze raz zmierz. Jeśli ciśnienie nie wzrośnie znacznie to wystarczy jak zrobisz tylko regenerację głowicy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez bart_GT » 21 paź 2008, o 22:36

co do proby olejowej to trzerba bedzie owa zrobic. mi sie wydaje ze przez ta wymiane oleju wszystko sie dzieje, silnik sie wyplukal i teraz sa efekty...
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez mani51 » 22 paź 2008, o 19:05

bart890130 napisał(a):zamiast mobil 1 wlalem shella bo podobno lepszy


nie chodzi o producenta tylko o oznaczenie oleju. Jeśli miałeś mineralny (15w40) a wlałeś półsyntetyk10w40) lu co gorsze syntetyk(5w40) to może (ale nie musi) być przyczyną Twoich obecnych problemów
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez bart_GT » 22 paź 2008, o 21:24

wlalem shella 15w40 a byl mobil15w40. ja juz nie wiem co moze byc kazdy mechanik mowi co innego.... a olej dalej bierze.... no i za male sprezanie ma...
nie wiem co robic kompletnie a przeciez musze cos zrobic.
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez dziabi3 » 22 paź 2008, o 21:30

olejem nic nie poradzisz i olej niema tu nic do znaczenia jesli to minerał i minerał

ratuje cię remont silnika jedynie

ja bym zaczoł od wymiany pierscieni i uszczelniaczy na zaworach

to koszt ze 300zł moze 400zł

ale to jedyne wyjscie

a jak bedziesz miał rozebrane to bedziesz widziałc czy trzeba szlif robic i nowe tłoki
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez pablomed » 22 paź 2008, o 22:00

bart890130 napisał(a):nie wiem co robic kompletnie a przeciez musze cos zrobic
po pierwsze zachować spokój :)
po drugie - kolega dopiero kupił manometr, podjedź może jeszcze do kogoś innego, zmierz jeszcze raz razem z próbą olejową, może się akurat okaże że sprężanie jest ok.
Po trzecie - 2 litry na 8000 km to żadna straszna ilość.
Po czwarte jeśli nie dymi zawsze po wi ekszym obciążeniu silnika tylko czasem to jest szansa że to nie pierścienie tylko uszczelki zaworów wystarczy zmienić - jeśli oczywiście okaże się że jednak sprężanie jest dobre. GTI mojej żonki papało 5 litrów na 1000, po zmianie samych gumek tylko - nie wymaga nawet dolewek.
Wreszcie gdyby już doszło do remontu dołu silnika. Silniki VW są na tyle trwałe, że najczęściej jeśli silnik nie był jeszcze robiony wystarczy zmienić same pierścienie ew. panewki bez szlifu, ale co do tego pewność się ma dopiero po rozebranu silnika.
Więc spokojnie do dzieła i nie martw się na zapas. Kupując 15 letnie auto trzeba się liczyć z takimi rzeczami.

[ Dodano: 2008-10-22, 22:03 ]
i olej do tego kompletnie nic niema, nic nie zepsułeś zmieniając
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bart_GT » 22 paź 2008, o 22:51

manometr dobry bo kosztowal prawie 700zl no i sprawdzalismy juz inne auta i bylo ok.... PABLOMED zrobie tak jak mowisz.... tylko nie pokoi mnie to dymienie no i co zauwazylem ze kumpla zwykle 1.8 90km zaczal lepiej sie pobierac niz moj.... a pamietam ze gdy go kupilem robilismy male wyscigi i to ja zawsze prowadzilem a ostatnio nim jechalem no i troszke mnie to zdziwilo ze nie moge na nim zadazyc....:(
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez Mag84 » 28 paź 2008, o 17:23

odświeże troche wątek. Mam podobny problem jak kolega który temat rozpoczął. Tylko ze ja olej wymieniłem na 10W40 w poprzednim tygodniu, a teraz (tzn. dzisiaj) musiałem dodać prawie 1/2 litra !! Fakt jest faktem ze olej mi się spala i to w duzych ilościach .... jednakże czy ktoś mógłby mi napisać co muszę kupic (uszczelniacze itp.) i jaki moze byc koszt reperacji takiej ustarki ??!! (napomknę tylko ze auto mam tydzień dopiero, a wada wychodzi teraz ...)
Avatar użytkownika
Mag84
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 paź 2008, o 17:11
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron