ciepłe czy zimne powietrze? na ciepłym chodzi LPg

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

ciepłe czy zimne powietrze? na ciepłym chodzi LPg

Postprzez kazior » 22 mar 2012, o 20:31

Szperajac przy mojej kuchence, walczac z wysokim spalaniem postanowiłem sprawdzicz czy silnik pracuje na ciepłym czy zimnym powietrzu, oraz czy nie łapie lewego poawietrza na uszczelce pod monowtryskiem.

Ściagnołem pokrywe filtra powietrza, momentalnie silnik zaczyna sie dusic i dlawic, ale nie zgasł, w obudowie filtra zobaczyłem, że klapka od ciepłego powietrza jest ta ustawiona aby jak najwiecęj ciepłego powietrza wpadało do rury idacej do wtrysku.

przytykam prawie cała rure reka co idze to wtrysku, silnik zaczyna lepiej pracowa, jest ok, gdzy zasłonie cała to sie dusi, wiec chyba nie łapie lewego powietrza.

teraz pytanie czy to tak ma byc?
może przez to duzo palic? slyszałelm ze lpg lepiej jak jest na zimnym powietrzu
kazior
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:43
Lokalizacja: Kraków

ciepłe czy zimne powietrze? na ciepłym chodzi LPg

 

Postprzez pablomed » 22 mar 2012, o 22:28

po prostu sprawdź czy klapka działa i przełącza jak fabryka zrobiła, tak jest najlepiej, a jeśli jej siłownik czy termostacik od jej uruchamiania się zepsuł to lepiej zostaw na zimne, czyli odłącz i zaślep wężyk od siłownika. Klap[ka jest często blokowana przez gazowników na ciepłe, wówczas ją odblokuj
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 22 mar 2012, o 22:35

jak masz zablokowane zeby bralo zimne to silnik jest wyraznie mocniejszy i lepiej jedzie a co do spalania to nie zauwazylem u siebie dużej zmiany, a nie muli ci silnik jak masz po środku? U mnie jak sie odblokowała klapka i była po środku to był straszny muł na 5 nie było mowy o przyśpieszaniu. Zimne powietrze-wieksza moc wiec lepiej łapac powietrze zimne
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez kazior » 25 mar 2012, o 15:01

sprawdziłem co sie dzieje, wiec wydaje mi sie ze silnik caly czas pracuje na cieplym powietrzu, albo odepne bialy przewod podcisnienia i bedze ok, albo cos ktos kombinowal,

zaznaczam na czerwono wezyki od podcisnienia


jeden przy wtrysku slabo widoczny bialy jest tak jakby uciety, drugi czerwony podlaczony nizej

http://img19.imageshack.us/img19/8673/ss851050.jpg link
kazior
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 25 mar 2012, o 21:51

słabo na fotce widać, w każdym razie ten zielony to jest od klapki do klimatyzacji do obiegu zamkniętego, a biały powinien iść do małego termostaciku z dwoma wyjściami, gdzieś pod obudową wtrysku powinien być nie wiem dokładnie bo u mnie w 2.o jest on w puszcze filtra., Teraz lato idzie odłącz wężyk od klapki w cholerę zaślep go koniecznie sprawdź tylko czy klapka nie jest zablokowana śrubą wkręconą przez gazowników w pozycji na ciepłe, ma być na zimne i jeździj a przed zimą przywrócisz fabryczne podłączenia
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kazior » 25 mar 2012, o 22:58

tu mam lepsiejsza foteczke


http://img838.imageshack.us/img838/2885/ss851052i.jpg


chodzi o ten przewod zaznaczony strzalka, ten niby uciety, do czego on sluzy? co z nim nie tak?


walcze z wysokim spalaniem i chwytam sie juz wszystkiego

ta klaple od cielego powietrza mam niczym nie przykrecona, jak przytykam przewod od podcisnienia to klapla sie zamyka na cieple i leci zimne, ale z regoly silknik pracuje na cieplym, chyba ze ten termostat sie popsul, wyszlo by to na vagu?
kazior
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 1 gru 2011, o 23:43
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 26 mar 2012, o 10:19

kazior napisał(a):tu mam lepsiejsza foteczke


http://img838.imageshack.us/img838/2885/ss851052i.jpg


chodzi o ten przewod zaznaczony strzalka, ten niby uciety, do czego on sluzy? co z nim nie tak?


walcze z wysokim spalaniem i chwytam sie juz wszystkiego

ta klaple od cielego powietrza mam niczym nie przykrecona, jak przytykam przewod od podcisnienia to klapla sie zamyka na cieple i leci zimne, ale z regoly silknik pracuje na cieplym, chyba ze ten termostat sie popsul, wyszlo by to na vagu?


Mam inny silnik ale wg mnie to:
sprawdź szczelność przewodów podciśnienia bo pod plecionką lubią być sparciałe (ew. wymień),
zamień miejscami przewody w obudowie wtrysku (ten obcięty z tym czerwonawym) - może mi się wydaje ale ich kolejność też ma znaczenie (słabe zdjęcia),
ten obcięty podłącz do klapki cieple/zimne powietrze.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości