Ciężko odpala na PB. Na gazie OK.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Ciężko odpala na PB. Na gazie OK.

Postprzez Slav » 18 sie 2009, o 10:54

Witam.
Wiem, że było wiele takich tematów na forum ale nie znalazłem dla siebie nic konkretnego.

Golf 1.8 75ps AAM + lpg monowtrysk

Problem: Po nocy gdy odpalam auto na benzynie (bezpieczniki OK i słychać pompę) to muszę kręcić chyba z 10-15 sekund zanim chwyci a jak już zapali to chodzi tak jakby na 2-3 cylindry i buja całym autem. Dodatkowo widzę w tylnej szybie trochę dymu, a gdy uchylę szybę to czuć jakiś taki dziwny zapach. Odczekam pół minuty i już chodzi równiutko. Gdy odpalam na gazie auto od razu chodzi równo, nie ma żadnego dymu i zapachu. Na ciepłym z kolei na benzynie odpala na dotyk i chodzi prawidłowo.

Dodam, że rok temu (wrzesień - październik) miałem taki sam problem. Nic z tym nie zrobiłem. Samo się "naprawiło" i zimny odpalał na PB prawidłowo. Teraz znowu problem powrócił. Parę miesięcy temu były wymieniane świece i został dolany płyn chłodniczy. Oleju nie bierze. Reszta w normie.
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Ciężko odpala na PB. Na gazie OK.

 

Postprzez Legionista » 18 sie 2009, o 12:38

Slav, swiece kable kopułka
do sprawdzenia

Poczytaj w tym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=570
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Slav » 18 sie 2009, o 14:20

Temat który mi podałeś jest do Diesli ;p

Ale skoro na gazie odpala bez problemów to układ zapłonowy, kable i świece powinny być w porządku. Znalazłem w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=244598 że być może jest to spowodowane zepsutym czujnikiem temperatury wody. Mój też w sumie pokazuje temp. lekko powyżej 70'C mimo upału. Więc chyba nie jest to normalne.

A co do resetu kompa, to mam spróbować? Czytałem, że odpięcie klemy na 5-10 minut i podpięcie spowoduje reset. Mapy wtryskowe z benzyny powrócą do fabrycznych, ale co z mapami LPG? Czy nie rozreguluję całego układu LPG. W instrukcji którą dostałem do instalacji gazowej pisze: "po ponownym włożeniu akumulatora należy przez kilka minut włączyć samochód (ciepły silnik) przełączyć na gaz i kilkakrotnie delikatnie przegazować aby system zaprogramował się z powrotem."

Co wy na to?
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Legionista » 19 sie 2009, o 08:35

Slav, no fakt do diselka he
co do czujnika temepratury to mozliwe ze to może być przyczyna, tu na forum jest temat co do czujnika temperatury.. możliwe ze padł ci i przekazuje do kompa ze jest dużo na minusie i ma ciężko odpalic..
Co do reseta to odłącz minusową kleme na noc i zoabczyc czuy coś pomoże.... co do gazu to zrób tak jak jest opisane i tyle
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Slav » 21 sie 2009, o 14:54

Reset kompa pomógł. Zapala na benzynie od razu i bez problemów. Natomiast obroty dalej trochę falują przez poł minuty ale tu już myślę, że to właśnie wina czujnika temperatury, który w najbliższym czasie kupię i spróbuję sam wymienić (czytałem, że nie jest to trudna czynność).
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Mativw13 » 21 sie 2009, o 15:08

też tak miałem ale to były świece poprostu sonda lambda mi się urwała i nie było przekazu do kompa, podczepiłem sonde kopułkę zmieniłem filtr od gazu tez i chodzi jak nowo narodzony. :-D
VW i jedziesz dalej
Mativw13
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 20 sie 2009, o 17:22
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno

Postprzez Slav » 21 sie 2009, o 15:20

Mativw13, a jak mogę sprawdzić sondę Lambda? Czy tylko poprzez VAGa?
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Mativw13 » 21 sie 2009, o 15:30

no raczej tylko pod kompa bo tak nie mam pojecia jak morzna inaczej
VW i jedziesz dalej
Mativw13
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 20 sie 2009, o 17:22
Lokalizacja: Olszyny/Szczytno

Postprzez Slav » 3 wrz 2009, o 18:03

Podpiąłem go do VAGa i pokazało: 00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika – G62.
Ucieszyłem się bo sam czujniczek kosztuje ~20zł. Mam nadzieję, że problem falujących obrotów zaraz po starcie zimnego silnika również zniknie :D



No i problem znikł jak ręką odjął :D. Nowy czujnik 26zł. Jeśli macie ten sam problem co ja, odłączcie wtyczkę z czujnika temperatury i odpalcie silnik. Jeśli uruchomi się bez problemu to wina leży właśnie w tym czujniku.


Obrazek

[ Dodano: 2009-09-11, 18:05 ]
Wszystko fajnie ale okazuje się, że nowy czujnik przekłamuje wskaźnik temperatury w zegarach.. Po 4km jazdy pokazuje 110'C. Co dziwne stary czujnik pokazywał "chyba" dobrze i miał te same oznaczenia (357 919 501A) i kolor obwódki (żółty). Kto miał podobną sytuację i jakoś to rozwiązał? Mój silnik to 1.8 75PS AAM z 92r. Dodam, że planuję kupić nowe zegary i myślę, że na nich nowy czujnik może dobrze pokazywać (wtedy nie potrzebne jest kupno nowego czujnika z innym kolorem obwódki).
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron