ciśnienie w oponach zima/lato

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

ciśnienie w oponach zima/lato

Postprzez k-m-r1 » 18 gru 2011, o 21:06

Ważna informacja

własciwie to nie dla każdego
jeśli macie w oponach powietrze a nie azot radze sprawdzić stan ciśnienia

zakładałem opony gdy było jezcze w południe +10
dopompowałem do 2.1 bar
dziś sprawdzam przy +1 i spadło do 1.8 wszystkie 4 oponki

dopompowałem i lepiej sie prowadzi lżej skreca czuć żeprzyspiesza

Jak ktoś ma 90 kucy i wspomaganie to mu to rybka pewnie

u mnie w 1.4 na lpg jest co porównywać bo i nawet spalanie spada
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, o 17:50 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

ciśnienie w oponach zima/lato

 

Postprzez prezesik » 18 gru 2011, o 21:38

Odkrycie :-o To normalne, że powietrze zmienia swoją objętość w zależności od temperatury :) Na zimę zawsze trzeba dopompować, a wiosną opuścić, chyba, że samo zejdzie :mrgreen:
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, o 18:11 przez prezesik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 19 gru 2011, o 00:02

ja bym sobie wziął podręcznik fizyki, przypomniał ale chyba jest tak że wzrost temperatury w układzie zamkniętym z gazem o 1 stopień to wzrost ciśnienia o 1/273, to samo dotyczy każdego gazu również azotu (azot nie reaguje z metalem felg ani z gumą i to jego jedyna zaleta niemająca żadnego znaczenia przy przeciętnym czasie exploatacji opon).
Czyli podsumowując: po pierwsze czy mamy w oponach powietrze czy azot to jest bez znaczenia dla ciśnienia, po drugie tolerancja ciśnienia dopuszczalnego w oponach jest na tyle duża że w sumie niema o czym pisać. W lecie na gorącu faktycznie temperatura może wzrosnąć w czasie jazdy, ale nie będzie nikt w południe pompował a na noc upuszczał a bywają różnice temperatur zewnętrznych i 20 stopni i więcej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 19 gru 2011, o 17:54

pablomed, ok ale jak nabijesz 2.0 i temp skoczy to rozpreży sie powietrze
powietrze bo jego skład znamy cząsteczki szybciej o siebie uderzają ...

pozatym jak mlatem masz 2.0 i tem rośnie to w oponie masz np 2.2 to nie przeszkadza troche bardziej dziuryczuć ale jak masz mniej to oponasiada zwieksza sie powierzchnia i powierzchnia tarcia plus siła potrzebna do ugiecia opony troche tego jest uzbiera sie i spalanie rośnie

jakoś kiedyś miałem azot w 98-99% i mi ciśnienie nie skakało
widac każdy związek ma inne własciwośći fizyczne i chemiczne co jest prawdą
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości