co ile/kiedy wymieniać świece i kable ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

co ile/kiedy wymieniać świece i kable ?

Postprzez przemke » 28 lut 2012, o 11:09

Na moim 1.8aam (na isntalacji AG centurm II gen.) przejechane mam już ponad 21tys. od czasu kiedy wiem, że u poprzedniego właściciela były zmieniane świece (ponad rok) Kable nie wiem jak długo już są ale jak ostatnio patrzyłem w nocy to nie iskrzyło. Tak samo z kopułką i palcem nie wiem jak długo są, o których to częściach nie mam już zupełnie pojęcia.

Przejrzałem forum ale nadal nie wiem więc proszę o wskazówki dla laika: orientacyjne przebiegi dla których według Was powinienem wymienić poszczególne części.
Czy można te elementy dojeżdzać czy z jakichś powodów lepiej je wymieniać zawczasu właśnie co ileś tys. ?


Przy okazji zapytam co może być przyczyną przy nagłym skoku głośności. Było w normie, a z rana prawie jakbym wsiadł po jakimś rajdowym tuningu ;)
Pracuje albo ogólnie niżej i głośniej, albo jest dodatkowy niski dźwięki równo z pracą silnika, trudno mi powiedzieć. Tłumik czy coś innego ?

Jeszcze ostatnie pytanie: gdzie są "ulubione" na tym forum? mogę dodać temat ale gdzie go znaleźć potem ??
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

co ile/kiedy wymieniać świece i kable ?

 

Postprzez trojeczkaGT » 28 lut 2012, o 12:27

hmmm niby kazdy powie ze trzeba wymieniac swiece przewody i kopulke co iles ale u mnie w rodzinie jezdzimy co upadlego i jakos nic sie nie stalo zlego (poprostu zobacz na stan tych czesci czy styki sa mocno zuzyte poprzepalane) jak wszystko bedzie jeszcze ladne to mozesz jezdzic dalej. takie moje zdanie.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Schnaider » 28 lut 2012, o 15:08

Mówi się, że przy instalacji LPG na te części powinno się zwracać większą uwagę, ale niektórzy nie wymieniają i jeżdżą bez problemów.

Jeśli chodzi o dane statystyczne i teoretyczne co do wymiany to powinieneś znaleźć te informacje w książeczce serwisowej do LPG.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA

Postprzez PabloSBT » 28 lut 2012, o 16:15

czuć jak jest coś do wymiany samochód jest słabszy i przerwa :P ale ja zawsze wcześniej wymieniam świece co 20 tys a kable jak przebicia będą :d wymieniałem tydzień temu świece z 3 elektrodowych (NGK) na jedno elektrodowe(denso) i teraz jak się przełączy na lpg to samochód jest bardzo słaby ale jak się tylko trochę nagrzeje to moc odzyskuje i jest super :)
jak przejedziesz 20 tys i zmienisz świece to na pewno zobaczysz różnice w jeździe :) u mnie równiej samochód chodzi i zyskał sporo na mocy :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez przemke » 28 lut 2012, o 17:08

Dzięki za info. Jak kable zmienię to też ponoć odczuję różnicę. tylko tu już więcej trzeba dać więc zajadę do mechanika kontrolnie popatrzymy i może świece się wymieni na razie.

do auta fabrycznie chyba mają wchodzić trójelektrodowe i te coś czytałem powinny być trwalsze. jaka korzyść z jednoelektrodowych ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez PabloSBT » 29 lut 2012, o 16:06

przemke napisał(a):Dzięki za info. Jak kable zmienię to też ponoć odczuję różnicę. tylko tu już więcej trzeba dać więc zajadę do mechanika kontrolnie popatrzymy i może świece się wymieni na razie.

do auta fabrycznie chyba mają wchodzić trójelektrodowe i te coś czytałem powinny być trwalsze. jaka korzyść z jednoelektrodowych ?

do gazu niby są lepsze jedno elektrodowe(mocniejsza iskra) ale lepiej stosować takie jakie producent zaleca czyli 3 elektrodowe najlepiej NGK lub Bosha
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez drlubicz » 29 lut 2012, o 16:18

napisz do mnie na pw a jeszcze lepiej na gg 4004999 ja ma takiego samego golfa , fachowcem nie jestem ale może uda się jakoś spotkać i byśmy popatrzyli co i jak , moje świece kopułka i przewodowy wymienione były w zeszłym roku mają już przejechane 15 tyś ale wszystko wygada i działa jak nowe
Avatar użytkownika
drlubicz
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez przemke » 7 mar 2012, o 12:45

U mnie ksiażeczka serwisowa od gazu mówi o zmianie świec niby co 15tys. km (zalecanej)

a żeby już nie zakładać nowego wątku to jeszcze dopytam: ile dawalibyście filtrowi powietrza w km ? czy tylko na oko to oceniać ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Schnaider » 7 mar 2012, o 18:21

Filtr powietrza możesz zmieniać co 10 000 razem z olejem.

Niektórzy zmieniają nawet co 7 000, bo to niedrogi wydatek, a ma wpływ na spalanie o czym niewielu sobie zdaje sprawę.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA

Postprzez przemke » 7 mar 2012, o 18:43

Schnaider napisał(a):Filtr powietrza możesz zmieniać co 10 000 razem z olejem.

Niektórzy zmieniają nawet co 7 000, bo to niedrogi wydatek, a ma wpływ na spalanie o czym niewielu sobie zdaje sprawę.


To ciekawe :)
a w jaki sposob? zmniejsza sie dawka powietrza w mieszance w stosunku do tej co byc powinna?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Schnaider » 7 mar 2012, o 22:53

przemke napisał(a):To ciekawe :)
a w jaki sposob? zmniejsza sie dawka powietrza w mieszance w stosunku do tej co byc powinna?


Poniżej masz przejrzystą odpowiedź, bo nie chciało mi się pisać po swojemu :-D

Filtr powietrza
Do spalania paliwa niezbędny jest tlen zawarty w powietrzu. Powietrze zasysane do kolektora ssącego jest starannie filtrowane aby kurz czy inne większe zanieczyszczenia (np. piasek) nie dostawały się do komór spalania i nie porysowały ich wnętrza. Im dłużej eksploatujemy silnik bez wymiany filtra powietrza, tym więcej gromadzi się na nim zanieczyszczeń. Duża ilość zanieczyszczeń utrudnia przepływ powietrza a zatem ogranicza dopływ tlenu, co pogarsza osiągi i powoduje wzrost zużycia paliwa. Filtr powietrza należy zatem systematycznie wymieniać. W dużych aglomeracjach miejskich i w obszarze silnego zapylenia co 15 000 km a nawet co 10 000 km.
Niedopuszczalne jest przedmuchiwanie filtra powietrza sprężonym powietrzem. W taki sposób zgniatamy jego wewnętrzną strukturę i pogarszamy drożność. Jeśli koniecznie chcemy jakoś odświeżyć filtr, lepiej po prostu wytrzepać go o bramę garażu czy ściankę śmietnika.
Avatar użytkownika
Schnaider
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 11:28
Lokalizacja: FZA


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości