co pokazuje dobra temperature

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

co pokazuje dobra temperature

Postprzez majkel2424 » 11 cze 2009, o 10:45

Witajcie Szanowni.

Z kazdym tygodniem coraz lepiej poznaje mojego golfa. Przyznaje, ze chce zeby wszystko chodzilo w nim jak w zegarku, i w ostatnich dniach zajalem sobie glowe problemem temperatury. Wydawalo mi sie ze mam pukniety termostat bo wskazowka w trasie lezy sobie w okolicy 70-80 stopni ale wczoraj na wszelki wypadek podlaczylem VAGa i mimo ze wskazowka jest w okolicach 80 stopni to na kompie jest 86-88 stopni. I teraz nie wiem komu wierzyc, jutro chcialem juz wymieniac termostat, ale teraz nie wiem czy warto.

W zwiazku z powyzszym mam do Was pytanie wg ktorych wskazan sie sugerowac. Jutro planuje jeszcze odpalic wozek i zobaczyc w ktorym momencie na VAGu i na desce zacznie sie robic cieply waz na chlodnicy, moze to bedize najlepsze sprawdzenie czy termostat jest okej. A moze to czujnik cos szwankuje :niepewny:

Z gory dziekuje za pomoc i uwagi, pozdrawiam
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

co pokazuje dobra temperature

 

Postprzez Mariusz164 » 11 cze 2009, o 10:54

to będzie napewno czujnik temperatury. miałem taki przypadek. w dodatku samochód chodzi na ssaniu. a nie pali ci więcej?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez majkel2424 » 11 cze 2009, o 11:11

na temat spalania to sie nie wypowiadam, bo beny to nie wiem ile spala a gazu to ok 10/100 na trasie, niektorzy mowia ze normalnie inni ze ciut za duzo, tyle razy bylem juz u gaziarzy ze sie poddalem.

To co czujnik temperatury dał ciała?? da się go jakos sprawdzić zanim wymienie na nowy??
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez marcinkoz2910 » 11 cze 2009, o 12:24

majkel2424 napisał(a):da się go jakos sprawdzić zanim wymienie na nowy??


Tu jest wszystko --> http://www.golf3.pl/topics28/podstawowa ... emperatury
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez majkel2424 » 12 cze 2009, o 13:25

Zatem termostat mozna wykluczyc, podlaczylem auto pod kompa, odpalilem, zagrzewalo się i przy 86,4 stopniach zaczal sie ogrzeac dolny waz.
Ale na szafie bylo ponizej 80 stopni. Wiatraki tez sie wlaczyly przy jakis 96 stopniach i zbily temerature do 90 stopni - wskazania polskiego VAG. Na szafie temperatura nie dobiła do 90 stopni :/ sprawdzilem bledy, pokazal czujnik G62 przerwa lub zwarcie do masy, blad sporadyczny. jakies sugestie??? :-|
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez pablomed » 12 cze 2009, o 14:00

Jak odłaczałeś wtyczke czujnika na włączonym zapłonie to stąd błąd. Moja sugestia nie przejmować się, ponieważ nie ma tu zadnego zagrożenia a zeby to poprawić to nie wiadomo czu musiałbyś zmienić czujnik temperatury na oryginalny czy licznik, czy to i to. Nie wiadomo gdzie jest usterka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez majkel2424 » 12 cze 2009, o 17:26

faktycznie błedu już nie ma, nie potrzebnie odpinałem wtyczkę jak był zapłon załączony :P na wszelki poprawilem troche izolacje na wtyczne przy czujniku i ECU. Czyli albo czujka puknięta albo licznik, tak??? jak czujka to z jakim paskiem najlepiej, mam żółtą... Może ktoś z okolic białej podlaskiej albo siedlec ma sprawna żeby przerzutkę zrobić i wykluczyć jedną ewentualność ;>
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez pablomed » 12 cze 2009, o 20:41

majkel2424 napisał(a):jak czujka to z jakim paskiem najlepiej, mam żółtą.
z fabryki wychodziły żółte, teraz w ASO sprzedają z niebieską, i tylko czujnik oryginalny proponuję jeśli chcesz mieć z tym święty spokój. Jakieś 80-110 zeta. Zastanów się tylko czy warto inwestować tyle kasy. Na 99 procent nic poza złym wskazaniem na liczniku złego się nie dzieje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez majkel2424 » 13 cze 2009, o 07:44

pablomed napisał(a):
majkel2424 napisał(a):Na 99 procent nic poza złym wskazaniem na liczniku złego się nie dzieje


w takim razie odpuszczam....

chyba mnie czeka znowu wizyta u gazowanikow :/ grzebalem wczoraj w aucie i z ciekawosci looknalem na kontroler sondy i ciagle pokazuje mieszanke uboga :/ wqur.... mnie juz CI spece przez dwa miechy odwiedzalem ich z 6-8 razy, chyba ich grzecznie poprosze zeby mi bingo zalozyli i sam bede sobie regulowal :zdegustowany:
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez pablomed » 13 cze 2009, o 11:01

jeśli piszesz o wolnych obrotach to nigdzie na razie nie jedź, rozgrzej silnik i reguluj śróbą na parowniku aż sonda zaczenie latać. A jeśli chcesz mieć super to musiałbyś w czasie jazdy zerkać na diody a nie wiem gdzie je masz, na sterowniku LPG czy w kabinie?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez majkel2424 » 13 cze 2009, o 13:03

diody mam na sterowniku. Na wolnych obrotach, na postoju mam ciagle ubogą. Jak go podkece na obroty, tylko tak gwałtownie to mignie raz czerwona i potem znowu ciagle zielona, w instrukcji jest napisane ze na wolnych i na wysokich ma migac raz jedna raz druga. Dodatkowo czujnik TPS nie swieci, chociaz powinien, a gasnac powinien dopiero po lekkim nacisnieciu gazu - tak przynajmniej mowi instrukcja
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez pablomed » 13 cze 2009, o 17:12

majkel2424 napisał(a): Jak go podkece na obroty
znaczy jak dodasz gazu? Chodzi mi o to żebyś regulował na wolnych śróbą na parownku, aż diody zaczną migać na zmianę. Musisz wzbogacić mieszankę co zwykle osiągasz kręcąc w lewo śróbą (nie w każdym parowniku). Wówczas i na wyższych obrotach powinno być ok, ale jeśli nie będzie to musisz już regulować u speca kroki silniczka krokowego. Co do TPS nie wiem, dowiedz się czy wogóle go podłączyli bo często tego nie robią.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości