Co sprawdzić po przekładce silnika?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Co sprawdzić po przekładce silnika?

Postprzez Kordi » 4 gru 2012, o 19:59

Witam wszystkich,

temat poruszałem już na forum i szybko zmienił swój bieg. Temat był taki:
http://www.golf3.pl/topics9/golf-3-wsta ... t51823.htm

Otóż mechanik przyjął na klatę że coś poszło mu nie tak i przekłada silnik.
Silnik ze szrotu oczywiście. Jedyny sprawdzany parametr to ciśnienie na
cylindrach mierzone na zimno. Gwarancja rozruchowa 7 dni.

MOje pytanie brzmi:


Co należy sprawdzić w samochodzie i silniku po przekładce silnika tak aby
wykluczyć błędy montażu a przede wszystkim wychwycić w ciągu 7 dni ewentualnie
to że silnik nie nadaje się do samochodu tylko do huty


Sprawa jest pilna bo jutro odbieram auto i mam 7 dni :) :)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Co sprawdzić po przekładce silnika?

 

Postprzez Paweu » 4 gru 2012, o 20:06

Co należy sprawdzić w samochodzie i silniku po przekładce silnika tak aby
wykluczyć błędy montażu a przede wszystkim wychwycić w ciągu 7 dni ewentualnie
to że silnik nie nadaje się do samochodu tylko do huty


poziom sprężania...

Wymień rozrząd... oleje , filtry..
Sprawdzić sprzęgło.. A najlepiej rozebrać i poskładać na nowych częściach..
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Kordi » 4 gru 2012, o 20:19

Paweu_mk3 napisał(a):poziom sprężania...

Wymień rozrząd... oleje , filtry..
Sprawdzić sprzęgło.. A najlepiej rozebrać i poskładać na nowych częściach..


Olej - wymieniony we wrześniu. Można przelać? Mówi że tak..
Filtry również wymienione we wrześniu
Sprzęgło i skrzynia - wymienione w lipcu - nówki
Rozrząd w lipcu - mechanik mówił że przełoży, nie leci z tym po bandzie?

Jak na używany silnik jakie powinno być ciśnienie sprężania? Dla 1.8 aam?
Co mi ciekawego powie ten parametr? I od czego jest zależny?
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez Paweu » 4 gru 2012, o 20:32

Kordi napisał(a):Olej - wymieniony we wrześniu. Można przelać? Mówi że tak..
Filtry również wymienione we wrześniu
Sprzęgło i skrzynia - wymienione w lipcu - nówki
Rozrząd w lipcu - mechanik mówił że przełoży, nie leci z tym po bandzie?

Jak na używany silnik jakie powinno być ciśnienie sprężania? Dla 1.8 aam?
Co mi ciekawego powie ten parametr? I od czego jest zależny?


Olej.. zalałbym nowy świeży... Ale jak świeży olej to i świeży filtr.
Sprzęgło i skrzynia spoko..
Rozrząd... dla świętego spokoju wymieniłbym pasek.. na np. Conti

Ciśnienie powinno być powyżej 10 atmosfer.

I tak czysto profilaktycznie zajrzałbym pod pokrywę zaworów czy wałek ma wszystkie podstawki... bo ost robiliśmy z kumplem 1.8 abs... wymienialiśmy uszczelkę pod pokrywą zaworów.. Pokrywa w górę a tam ... wałek siedzi na 3 podpórkach. Jedna z dwóch środkowych wycięta zupełnie śladu po niej nie ma... i ten golf tak 6 lat po polsce już lata. :zdziwko:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Kordi » 4 gru 2012, o 20:42

Bo proponowali silnik gdzie na jednym cylindrze było 8 atm. To chyba kiepsko....
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez greg001 » 5 gru 2012, o 00:01

oj bardzo kiepsko minimum jak kolega wyżej pisze 10
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 7 gru 2012, o 09:20

Kordi napisał(a):Bo proponowali silnik gdzie na jednym cylindrze było 8 atm. To chyba kiepsko....
taki silnik to nawet za darmo nie warto brac
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 12 gru 2012, o 00:26

Kordi, silniki 1.8 sa bardzo trwałe, nie 8 nie 10 ale na ciepłym spodziewaj się ze 12 przynajmniej często 13. Zrób ten test spręzania pojeździj i tyle, Ja montując silnik zmieniłbym profilaktycznie uszczelniacze zaworów, z tego powodu że to tania i łatwa naprawa a jeśli są zużyte to powodują nieraz bardzo duże spalanie oleju, i potem zmartwienia że silnik szmelc podczas gdy to tylko kilka uszczeleczek za grosze.
Jak już będziesz miał silnik włożony to jazda parę godzin gaz do dechy ile się da i wszystko wiesz jak chodzi czy pali olej - nic więcej nie trzeba robić.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kordi » 14 gru 2012, o 12:56

pablomed, dzięki za odpowiedź. Silnik wymieniony na silnik od Passata 1.8. Silnik testuję od tygodnia, wszystko wygląda dobrze. Pracuje nieźle, moc też jest.

Mam tylko standardowo problem.

1. Gotował wodę ale okazało się że walnięty był korek - korek wymieniony. Temperatura w trasie 80 - 85, w mieście 90 - 92. Choć po wymianie korka i uzupełnieniu płynu po wygotowaniu i przejechaniu 130 km nie było płynu wogóle. Możliwe że układ dostał powietrza i musi się odpowietrzyć?

2. Załącza mi się czujnik ciśnienia oleju. Pika chwilę i koniec. I tak co jakiś czas. Temperatura płynu j.w. Czujnik zaczął pikać po podłączeniu do tego konkretnego silnika. Innych objawów nie ma. Jest to trochę irytujące, szczególnie gdy człowiek jedzie, nastrój melancholijny a Golf go z tego stanu wyrywa :P
Stan oleju pod max, narazie nic nie ubywa. Olej gęsty, bez osadów, jednolita konsystencja. Czujnik załączał mi się jak auto się gotowało, ale teraz się nie gotuje....
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez mate157 » 14 gru 2012, o 13:04

czujnik ciśnienia oleju w silnikach 1.8 to dość częsta przypadłość. Załącza się pewnie przy spokojnej jeździe w granicy ~2tys obr. ? To albo czujnik do wymiany albo zostaje zmierzyć ciśnienie oleju. Napisz jaki masz filtr oleju ? i jakim olejem zalany silnik ? Kiedy był wymieniany olej ?
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Kordi » 14 gru 2012, o 13:14

Olej + wszystkie filtry wymieniane we wrześniu ok 1500 km temu.
Olej Mobil 10w40.

Silnik właśnie spr. 1.8 RP.
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez mate157 » 14 gru 2012, o 13:48

To ja na Twoim miejscu zmierzyłbym ciśnienie oleju. Wtedy można spać spokojnie i będziesz wiedział czy trzeba wymienić czujnik czy coś innego siedzi,
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron