co to za wyciek?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

co to za wyciek?

Postprzez RangerDN » 4 wrz 2008, o 14:08

witam w foto zamieszcznym ponizej zaznaczylem na czerono maly wiciek... wie ktos moze co tam wycieka i jak zniwelowac ta usterkę? Pozdro Obrazek
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

co to za wyciek?

 

Postprzez marcinkoz2910 » 4 wrz 2008, o 14:29

biały osad wskazuje na to że tam się wylewa płyn chłodniczy. Więc tak sprawdź szczelność tych węzy co tam są w pobliżu... pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez RangerDN » 4 wrz 2008, o 14:38

marcinkoz2910,
a mozliwe ze to spod tej śruby wycieka, jest tam moze jakas uszczelka ktora mozna wymienic?
I czy ten plyn mi wypłynie jeżeli odkręce tą śrubę? A jak tak to jakim płynem chłodniczym go uzupełnić?
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marcinkoz2910 » 4 wrz 2008, o 14:44

tutaj tak dokonca nie widać czy to z pod tej śruby czy zza węża ale myśle że to wina węża bo jak sie woda nagrzeje to robi się ciśnienie i może gdzieś tam sikać po tej śrubce ale ja a od czego ta śruba jest?? bo mi sie wydaje że tylko od podtrzymania jakiegoś kątownika co trzyma węża czy cuś...

[ Dodano: 2008-09-04, 14:45 ]
ale to jest ewidentny osad od wody chłodzącej to ja bym tam narazie szukał usterki...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez arek ryba » 4 wrz 2008, o 14:57

masz pęknięty krócieć (to cała ta plastikowa rura) dokręcanie śruby nic nie da jedynie wymiana na drugi i tu jest drugi problem bo nowe króćce wyrzymują srednio ok 2-3 miesięcy najlepiej znależć używany w dobrym stanie.
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez dziabi3 » 4 wrz 2008, o 16:00

odkręć to wszystko umyj porządnie i zerknij

może będzie to można poklecić czymś

ale ten króciec to przy mocniejszym dociągnięciu lub wygięciu pęka

ale może to tylko uszczelka pękła
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez pablomed » 4 wrz 2008, o 16:32

klejenie nic nie da , ponieważ pęknięty jest plastyk króćca pomiędzy jego światłem a tulejką metalową w którą wchodzi śróba mocująca króciec. Z trwałością podrób Toprana nie jest tak źle, tylko nie wolno za mocno przykręcać. Powiedzmy 2-3 lata
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez czepi » 4 wrz 2008, o 21:19

no ja tam nie widzę żadnego pęknięcia... albo wymień krociec na nowy albo wymień ten o-ring (wkroćcu dochodzący do bloku silnika) bo pewnie już przepuszcza
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez RangerDN » 4 wrz 2008, o 23:05

wiecej foto
Obrazek
Obrazek
Obrazek
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez pablomed » 5 wrz 2008, o 08:59

Widać wyraźnie że płyn leje się spod śróby.
1. Kup nowy krocieć
2. Po zdjęciu starego obejrzyj metalowa powierzchnie do ktorej jest przykręcony, jeśli sa wżery a często są, nie dawaj tam zadnego silikonu. Wyczyść to, wżery wypełnij dowlnym dwuskładnikowym klejem do metalu, wyszlifuj po wyschnięciu.
3. Kupujac krócieć podróbę dokładnie obejrzyj swiatło odgałęzienia na weżyk do zbiorniczka wyrównawczego, często w Topranach jest niedrożne, przetkaj je bo otem nie odpowietrzysz układu łatwo.
4. Bardzo ważne - nie przykręcaj za mocno. Ponieważ w podróbach tulejki na śróby zatopione w plastyku sa badziewnie miękkie, i jak za mocno przykrecisz to tulejka się rozsadzi od razu uszkadzając plastyk króćca.
Oczywiście załóż nowy oring ale dostaniesz go z krócem. Podróby wystepuja z dwoma dziurami na czujniki a ty masz tylko jeden czujnik, do drugiej dziury mają ci dać w sklepie zaślepkę z zawleczką. Ta zaślepka jest znowóż z byle jakiego plastyku, dobrze byłoby zastąpić ją metalową taką jak w oryginale.
Chyba tyle co wiem na ten temat. Jeśli zrobisz jak napisałem powinno wytrzymać koło 3 lat. A wogóle jeśli cię stac kup króciec w ASO, nie wiem ile kosztuje, ale taki wytrzyma 10 lat.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez RangerDN » 5 wrz 2008, o 13:25

pablomed,
Dzieki za tak wyczerpójącą i dokładną odpowiedź... na początku nowego tyugodnia bede sie za to brał... tylko powiedz mi jeszcze czy układ chłodzenia odpowietrza sie sam czy ja mam to w jakis sposób zrobic?
Pozdrawiam
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez pablomed » 5 wrz 2008, o 15:33

RangerDN napisał(a):czy układ chłodzenia odpowietrza sie sam

tak, odpowietrza sie sam. Pod warunkiem tego co napisłem wyżej - drożności węzyka odpowietrzającego.
Wówczas nie musisz nic robić z rzeczy o których niektórzy pisza w poradach: czyli ani wyjmować czujnika temperatury żeby wypuscic powietrze, ani ustawiac pokrętła temperatury na maksa (obieg płynu przez nagrzewnice i tak jest otwarty). I nie robi się tego na odkreconym korku. Po prostu: nalewasz płynu na full. Zakręcasz korek i zapalasz auto.
Potem dolewasz ile trzeba.
Jeszcze jedna rzecz: fabryczne termostaty mają małą w kołnierzu dziurkę ok 3 mm średnicy ktora przyspiesza odpowietrzenie chłodnicy, podróby jej nie mają, więc trzeba mając taki rozgrzac silnik zeby sie termostat otworzył a potem lekko schłodzić przed dolaniem płynu do poziomu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości