Czujnik cisnienia oleju

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik cisnienia oleju

Postprzez laszlo » 22 kwi 2013, o 15:30

Do rzeczy, Kupiłem Golf3 1.8 zgazowany. jak mi poradzono wymieniłem wszystko co nalezało, w tym olej silnikowy i filtr. Fachman zadecydował, że olej będzie Elf 10W40 półsyntetyk a filtr Filtron, choć ja doszukałem się wskazania na Platinum gaz mineral 15W40, ale nie upierałem się a ponieważ jestem zielony zdecydował fachman. Po wymianie, po przejechaniu 180km A4 tuż po zjezdzie mrugnęła kontrolka c. oleju by po kilku sek zapalić się na ciagło z sygnałem audio.Zatrzymałem, zadzwoniłem do Fachmana, polecił wyłączyć silnik , włączyć i jechać dalej. Po ok 10min. od zatrzymania pojechałem dalej -jeszcze ok 80km bez problemów.Wracam: tuz po zjezdzie z A18 i przejechaniu 200km to samo. Pierwsza przerwa 2 min i odjazd na 15 sek i znowu brzęczyk. Przerwa na długiego papierosa i odjazd do domu ok.15km bez przeszkód. W tamtą jechałem przepisowo, przy powrocie postanowiłem golfa przetestować i wskazał 155km/h -dalej nie było dane bo wyjeżdżałem z A18. Poprzedni właściciel używał 15W40 platinum (bez gaz) i nie miał problemów z alarmem c. oleju. Fachman zdalnie zawyrokował o wymianie czujnika. Czy słusznie?z tego co czytam to przyczyn może być wiele dlatego szczegółowo nakreśliłem okoliczności wystąpienia alarmu. Na trasach miejskich jest ok. Golf ma 244kkm i 21wiosen. kosztował mnie 2800 do czego na dzień dobry dodałem 1500 (z wymianą sprzęgła). Obawiam się że zaczynam wchodzić w spiralę niekończących kosztów...
LM
laszlo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 05:06
Lokalizacja: żagań

Czujnik cisnienia oleju

 

Postprzez suchyvw » 22 kwi 2013, o 22:12

Na poczatek sprawdz stan oleju, mozliwe ze wlał za mało.
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg

Postprzez laszlo » 23 kwi 2013, o 17:49

Olej sprawdzony, poziom jest normalny- nic nie ubyło. Rozważam , ze zaszkodził olej połsyntetyk, w drugiej kolejności padł czujnik (co też mogło wynikać z 1), a dalej to juz nie mam kasy żeby zgadywać. Ale dzieki za odpowiedź.

[ Dodano: 2013-04-23, 17:02 ]
W sumie to było tak, po powrocie z trasy pojechałem na stację diagnostyczną ale tu mnie (bez oględzin) odesłali do wyimaginowanego speca od golfów. Gość ze stacji przyznał uczciwie, że kiedys mieli podobny problem i nie mogli ustalić przyczyny, mimo wymiany czujników, oleju, filtrów i co tam jeszcze.No i tego się obawiam, że zaczną seryjnie wymieniac elementy dobre na nowe, jak kiedyś miałem z warbturgiem (tu pomógł zwykły przypadek-kondensator z układu zapłonowego pracował nieregularnie a ironia polegała na tym , że kupiony nowy układ miał walnięty jeden kondensator- a cała ekipa przeszkolona w eisenach nie dała rady- dopiero mechanik z Iłowej i to przy innej okazji ustalił przyczynę. Spytam tak: jakie badanie może mi pomóc w diagnozie?
LM
laszlo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 05:06
Lokalizacja: żagań

Postprzez trollu » 23 kwi 2013, o 19:34

laszlo napisał(a):doszukałem się wskazania na Platinum gaz mineral 15W40

Boże widzisz i nie grzmisz

to że silnik ma problemy na 10w to nie jest wina oleju tylko silnika! to raz
do golfów nigdzie nie zalecają 15w! to dwa
jak ktoś poleca 15w bo jest dobry a 10w nie bo nie to niech tak robi u siebie i siedzi cicho a nie ciśnie kit innym. to 3
poza tym platinum to chyba jakiś orlenowki shit którego bym nie zalał do swojego silnika. elf ma opinię rzadkiego oleju który ma duzo własności myjących co w zapuszczonym silniku może objawić się większym zużyciem oleju

u mnie niedługo stuknie 300kkm i ogólnie zastanawiam się czy po ostatnim remoncie głowicy nie przejść na 5w który JEST ZALECANY do golfa.

pierwsze - badanie ciśnienia oleju. podjedź, niech mechanik zmierzy ciśnienie to będzie można coś pomyśleć czy czujnik świruje czy np kończy się pompa lub panewki
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez laszlo » 23 kwi 2013, o 20:16

Przyjmuję, że golf nie miał dobrego gospodarza, który w jakimś stopniu zapuścił silnik. I w tym kontekście zastanawiałem się , czy używanie 15W nie byłoby rozsądniejsze. Sam piszesz że ten elf ma właściwości rozpuszczające i być może wytrąca teraz jakieś brudy, które mogą powodować szkody. Jutro dam do sprawdzenia ciśnienie , nie wiem jakie należy uznać za poprawne? Zobaczę do jakich wniosków dojdzie fachman. O wynikach poinformuję- dziękuję za uwagi i podpowiedzi
LM
laszlo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 05:06
Lokalizacja: żagań

Postprzez pablomed » 23 kwi 2013, o 22:47

laszlo, olej zostaw w spokoju jest ok. Zacznij od kontroli czy nie obluzowały się wtyczki na czujnikach w podstawie filtra oleju - konkretnie chodzi on tzw wysokociśnieniowy - biały chyba i obejrzyj kabelki. Nic nie znajdziesz - to pomiar ciśnienia oleju i dalsze decyzje. Marka oleju może ciut ciut wpłynąć na ciśnienie oleju, przy rzadszym może być niższe - ale to przecież właśnie minerał jest po pełnym rozgrzaniu rzadszy niże syntetyk. Syntetyk ma jedną z zalet taka że lepkość zimnego jest mniejsza niż zimnego minerału a po rozgrzaniu większa lub podobna jak minerału.
Generalnie jeśli jest zjawisko że na jednym oleju ciśnienie jest trochę za niskie a na innym jeszcze w normie - to oznacza że silnik jest bliski remontu i tego się nie obejdzie. Sprawny silnik i na słonecznikowym ciśnienie utrzyma.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez laszlo » 2 maja 2013, o 22:33

No więc jest tak: czujniki wymienione, jazda miejska ok, dzisiaj pojechałem w trasę; 150 km autostradą i przed zjazdem mówię do żony, że zaraz bedzie brzęczyk,hehe, i nagle 150 m od zjazdu... wykrakałem=jest ukochany dzwięk!!!.Awaryjne, wyłączyłem motor, otworzyłem maskę-nic nie zauważyłem, zapaliłem papierosa, zgasiłem, zamknąłem maskę, zapaliłem motor i dojechałem do celu ok 80km. bez problemów.Powrót - zjazd a autostrady i mam powtórkę z rozrywki, ale teraz postanowiłem nie zatrzymywać auta tylko go rozwalić, więc przygazowałem i... spokój :zdziwko: I tak dojechałem do celu i.. zamykam ten wątek, uznając że ten typ tak ma. Ale zaniepokoiła mnie inna sprawa;samochód ściąga w lewo-na dystansie 200m jestem już na drugim pasie, i tak kilka razy sprawdzałem, nie ma bata ewidentnie ściąga. Sęk w tym, ze tydzień wcześniej po wymianie sworznia, oddałem do dobrego zakładu celem sprawdzenia geometrii w tym zbieżności, bo cały czas znosiło w lewo. Sądziłem, że przyczyną był sworzeń i łożysko (wymieniono mi). Autko zostało sprawdzone ale nie było potrzeby nic ustawiać. Dobrej myśli pojechałem w trasę i w którymś momencie zastanawiam się dlaczego trzymam kierownice prawą reką, która mi zaczyna ciążyć. Trzy dni temu zmieniłem opony na letnie, wydaje się ze są ok. Co moze być przyczyną tego ściągania? Skoro geometria jest ok. i opony tez? Od czego zacząć szukanie przyczyny?
LM
laszlo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 05:06
Lokalizacja: żagań

Postprzez pablomed » 3 maja 2013, o 10:47

Zakładając że geometria jest dobra - to przyczyną sa niesymetrycznie zdarte opony od wczesniejszych błędów w geometrii.
A co do powyższego stwierdzenia "ten typ tak ma" to nic takiego nie ma miejsca. Tak maja typy zepsute, ale póki nie sprawdzisz ciśnienia oleju, czujników i ich okablowania to niema sensu o tym więcej rozwazać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez laszlo » 3 maja 2013, o 21:32

Obecne opony nie były eksploatowane tym samochodem, a na poprzednich zimowych też ściągało w lewo. Może był uderzony? Jak to sprawdzić, jakim badaniem?
LM
laszlo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 kwi 2013, o 05:06
Lokalizacja: żagań

Postprzez pablomed » 8 maja 2013, o 08:42

niema znaczenia jakim samochodem tylko czy sa symetrycznie zużyte. Rzecz się wyjaśni dopiero kiedy założysz nowe opony - jeśli wówczas przestanie ściągać to jest ok. A póki co mozesz pojechac gdzieś gdzie dokonają pomiarów płyty podłogowej czy auto nie jest powypadkowe, oraz trzeba ocenić elementy metolowo gumowe zawieszenia - wahaczy przednich i belki z tyłu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron