Czujnik cisnienia oleju

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik cisnienia oleju

Postprzez laszlo » 22 kwi 2013, o 15:30

Do rzeczy, Kupiłem Golf3 1.8 zgazowany. jak mi poradzono wymieniłem wszystko co nalezało, w tym olej silnikowy i filtr. Fachman zadecydował, że olej będzie Elf 10W40 półsyntetyk a filtr Filtron, choć ja doszukałem się wskazania na Platinum gaz mineral 15W40, ale nie upierałem się a ponieważ jestem zielony zdecydował fachman. Po wymianie, po przejechaniu 180km A4 tuż po zjezdzie mrugnęła kontrolka c. oleju by po kilku sek zapalić się na ciagło z sygnałem audio.Zatrzymałem, zadzwoniłem do Fachmana, polecił wyłączyć silnik , włączyć i jechać dalej. Po ok 10min. od zatrzymania pojechałem dalej -jeszcze ok 80km bez problemów.Wracam: tuz po zjezdzie z A18 i przejechaniu 200km to samo. Pierwsza przerwa 2 min i odjazd na 15 sek i znowu brzęczyk. Przerwa na długiego papierosa i odjazd do domu ok.15km bez przeszkód. W tamtą jechałem przepisowo, przy powrocie postanowiłem golfa przetestować i wskazał 155km/h -dalej nie było dane bo wyjeżdżałem z A18. Poprzedni właściciel używał 15W40 platinum (bez gaz) i nie miał problemów z alarmem c. oleju. Fachman zdalnie zawyrokował o wymianie czujnika. Czy słusznie?z tego co czytam to przyczyn może być wiele dlatego szczegółowo nakreśliłem okoliczności wystąpienia alarmu. Na trasach miejskich jest ok. Golf ma 244kkm i 21wiosen. kosztował mnie 2800 do czego na dzień dobry dodałem 1500 (z wymianą sprzęgła). Obawiam się że zaczynam wchodzić w spiralę niekończących kosztów...
LM
laszlo
Berbeć

Czujnik cisnienia oleju

Postprzez suchyvw » 22 kwi 2013, o 22:12

Na poczatek sprawdz stan oleju, mozliwe ze wlał za mało.
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu

Postprzez laszlo » 23 kwi 2013, o 17:49