Czujnik Halla?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik Halla?

Postprzez malin1988 » 3 sie 2011, o 15:25

Witam. Mam spore problemy w swoim Golfiku. Mam golfa III 1.4 Benzyna + LPG. Od dluzszego czasu auto bylo zamulone az wkoncu chcialem sie dowiedziec czemu tak jest. Chodzilo normalnie lecz muliło sie jak kaszlak. Paliło 12L gazu wiec to duzo. Pojechalem do gazownika i zalecil mi wymiane sondy lamda oraz bral lewe powietrze pod monowtryskiem. Zostalo wymienione i dalej bylo tak samo. Silnik na zimno z rana wariował na malych obrotach, strasznie rzucało nim, wiec znowu pojechalem do mechanika i zalecil mi zmiane przewodów wysokiego napiecia oraz świec. Przewody mialy przebicia. Wymienilem dzisiaj i jeszcze gorzej jak bylo. Silnik nie pali na 2 gary jakby. Dwie świece sa jak nowe po wyciagnieciu. Niby iskra jest ale nie podaje jej jakby po zalozeniu. po rozgrzaniu samochodu zaczelo sie dymic do autka i mechanik zajzal pod samochod a tam katalizator nagrzany do czerwonosci. Podpinajac autko pod komputer wywalało Czujnik Halla. Czy to moze byc juz ta przyczyna tych wariacji?? P.S Sprawdzane bylo cisnienie i wszystkow normie jest silnik zdrowy i wogole mechanik nie wiedzial co jest grane i wkoncu jak katalizator sie zagrzal to stwierdzil ze to Czujnik Halla.
malin1988
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 15:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Czujnik Halla?

 

Re: Czujnik Halla?

Postprzez killah » 3 sie 2011, o 16:00

malin1988 napisał(a):Witam. Mam spore problemy w swoim Golfiku. Mam golfa III 1.4 Benzyna + LPG. Od dluzszego czasu auto bylo zamulone az wkoncu chcialem sie dowiedziec czemu tak jest. Chodzilo normalnie lecz muliło sie jak kaszlak. Paliło 12L gazu wiec to duzo. Pojechalem do gazownika i zalecil mi wymiane sondy lamda oraz bral lewe powietrze pod monowtryskiem. Zostalo wymienione i dalej bylo tak samo. Silnik na zimno z rana wariował na malych obrotach, strasznie rzucało nim, wiec znowu pojechalem do mechanika i zalecil mi zmiane przewodów wysokiego napiecia oraz świec. Przewody mialy przebicia. Wymienilem dzisiaj i jeszcze gorzej jak bylo. Silnik nie pali na 2 gary jakby. Dwie świece sa jak nowe po wyciagnieciu. Niby iskra jest ale nie podaje jej jakby po zalozeniu. po rozgrzaniu samochodu zaczelo sie dymic do autka i mechanik zajzal pod samochod a tam katalizator nagrzany do czerwonosci. Podpinajac autko pod komputer wywalało Czujnik Halla. Czy to moze byc juz ta przyczyna tych wariacji?? P.S Sprawdzane bylo cisnienie i wszystkow normie jest silnik zdrowy i wogole mechanik nie wiedzial co jest grane i wkoncu jak katalizator sie zagrzal to stwierdzil ze to Czujnik Halla.


Ad pogrubiony tekst... stary jak on zdiagnozował popsutą sondę jak miałeś lewe powietrze? Zmień mechanika. Wydatek prawdopodobnie niepotrzebny a sonda sprawna.

Zmień mechanika to raz bo jakiś dziwny. Jeśli nie pali na 2 gary to może być wina aparatu zapłonowego i siedzącego w nim czujnika halla. Chyba tam w 1.4 też jest tak jak w 2.0. A czy auto da się przegazować na postoju powyżej 5 tys obrotów? Jest to podstawowe sprawdzanie bez komputera. Uszkodzony halla przechodzi w tryb awaryjny i nie da się przekroczyć granicy 5.1 tys obrotów. Również źle ustawiony aparat zapłonowy to powoduje.
killah
 

Postprzez malin1988 » 3 sie 2011, o 16:04

nie da sie chyba przekroczyc 5 tyś. Tzn tak sonda byla wymieniana poniewaz nie dalo rady ustawic gazu poprzez komputer bo byla niesprawna. A to mechanik od gazu a ten co sprawdzam u niego teraz co sie dzieje to inny mechanik a dokladnie moj bardzo dobry kolega.
malin1988
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 15:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez killah » 3 sie 2011, o 16:11

hmm to mówisz o sondzie od gazu. Tutaj się nie odzywam bo nie miałem styczności z gazem. Najlepiej będzie jak wstawisz 2gi aparat i sprawdzisz czy problemy ustały. U mnie jak był rozwalony halla to strasznie przerywało auto podczas jazdy i dłużej czasem odpalał. Ogólnie czerwony ze złości czasem wracałem do domu - tak szarpało. Czasem odcinka przy 3+ tys obrotów przy wyprzedzaniu...
killah
 

Postprzez malin1988 » 3 sie 2011, o 16:14

a u mnie odpala normalnie tylko szarpie autkiem i przy nacisnieciu gazu jest zamula ze spadaja obroty i tak jak opisalem nie pali na 2 gary niewiadomo czemu
malin1988
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 15:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez sitek699 » 4 sie 2011, o 00:50

z tego co czytalem killah ma racje wymien aparat zaplonowy i ustaw zaplon
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez ci-nek » 9 wrz 2011, o 17:27

witam, problem mam/miałem podobny. w chwili obecnej ustał, ale jak robie reset kompa to zanim poustawia on sobei tam co trzeba to TROSZKĘ szarpie na wolnych obrotach, dopiero po zmianie w VAGu bezwładnosci, ten problem znika. piszę poniewaz moze miec to cos wspólnego z miom innym mega problemem który opisałem w wątku http://www.golf3.pl/topics36/sam-sie-wk ... htm#315279 czujnika hall ajeszcze nie wymieniałem, ale moze powinienem?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pablomed » 9 wrz 2011, o 22:04

skoro piszesz że po zmianie przewodów jest gorzej to weź pod uwage czy nie pomyliłeś kolejności ich założenia. Toby tłumaczyło przegrzanie kata bo lała się w niego niespalona benzyna z cylindrów bez iskry w odpowiednim momencie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości