przez pablomed » 27 sie 2008, o 22:16
ok.
Co do emulacji
sterownik lpg podczas pracy auta na gazie zabiera dla siebie sygnał sondy lambda. Musi zamist niego wysłać do sterownika silnika (tzw ECU) sygnał zastępczy, bo inaczej ECU nałapie błędów, mogą być kłopoty z pracą silnika, może przejść w tryb awaryjny. Wysyla ten sygnał na różne sposoby, są one do ustawienia w sterowniku LPG. Może to być sygnał podobny do tego jaki normalnie podaje sonda, czyli na wykresie fala o amplitudzie 1V i częstości koło sekundy lub mniej lub więcej. Różne ECU wymagają różnego tego sygnału zastępczego. Ale jest też możliwość ustawienia emulacji sondy "na masę" oznacza to że po prostu zamiast sygnału sondy na ECU podawana jest masa. I takie własnie ustawienie najczęściej dobrze funkcjonuje we wtryskach jednopunktowych naszych VW. Przy czym nieraz dobrze sprawdzają się inne ustawienia, temu napisałem żebyś sprawdził czy u ciebie emulacja jest ustawiona na masę czy inaczej. Powie ci to gazownik po podłączeniu do komputera. w niektórych sterownikach LPG są zworki od sposobu ustawiania emulacji.
Dobrze funkcjonuje to znaczy silnik pracuje prawidłowo, ale ECU może rejestrować tzw. błędy w twoim przypadku zgłasza zwarcie sondy do masy. Fakt istnienia takiego zapamiętanego błędu nie musi zaraz oznaczać że ECU będzie nieprawidłowo sterował silnikiem.
Napięcie sondy przy prawidłowym działaniu czy to sterownika silnika czy LPG i przy sprawnej sondzie zmienia się w zakresie ok 0,2 do 0,8 V, z częstością różną. Na wolnych obrotach na LPG może to być nawet co kilka sekund, a na benzynie i wyższych obrotach kilka razy na sekundę.
VAG pokaże natomiast współczynnik lambda. Ten wynosi właśnie około 1 jeśli jest wszystko sprawne.