Czujnik halla

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik halla

Postprzez bzy_mar » 25 sie 2008, o 13:06

Mam takie pytanie, a mianowicie, czy czujnik halla może być przyczyną, że nie chce odpalać moje auto? On jest odpowiedzialny za iskrę na świecach, czy od niego zależy tez dawkowanie mieszanki? I ile może on kosztować?

[ Dodano: 2008-08-25, 13:09 ]
Chciałbym jeszcze zapytać, czy może to być zależne od sondy lambda?
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Czujnik halla

 

Postprzez marcinkoz2910 » 25 sie 2008, o 13:12

hall jest od położenia wału i jak autko nie pali to pierwszy krok do wymiany a jak byś miał sonde lambde ubitą to auto by dużo paliło, jak dasz rade to podjedz z golfem na komputerek

[ Dodano: 2008-08-25, 13:12 ]
a masz iskrę na świecach??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez bzy_mar » 25 sie 2008, o 13:49

Byłem na kompie u dwóch różnych ludzi, i wykazało dwa problemy.
- sonda lambda zwarcie do masy
- uszkodzony czujnik halla
obydwaj powiedzieli że to norma w golfikach i że akurat to niema wpływu na to że nie pali, ale mi się w to wierzyć nie chce, a iskrę mam na świecach, auto troszkę mi dużo paliło, ale gazownik mi trochę podregulował i jest tak jak trzeba.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez marcinkoz2910 » 25 sie 2008, o 14:02

to jak masz iskrę to cewka jest dobra a kopułka z palcem jest OK?? a świecie kiedy były wymieniane?? bo mogą być już stare... więc tak halla bym wymienił i jak by mi dalej dużo palił to lambde też...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez bzy_mar » 25 sie 2008, o 14:17

Świece są stare, ale dają iskrę, tu jest w porządku, bo jakby były zalane, to problem by był ciągle , a u mnie jak się zagrzeje to jest większy problem, zimny lepiej pali.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez marcinkoz2910 » 25 sie 2008, o 20:10

bzy_mar napisał(a):Świece są stare, ale dają iskrę,
Świeca ma swój przebieg i bez względu czy jest dobra czy nie należy je wymieniać co dany okres... a w jakim stanie są kable WN nie iskrzy się tam gdzieś w nocy jak jest wilgotno bo mogą być przebicia...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez mani51 » 25 sie 2008, o 20:17

bzy_mar, palisz na gazie czy pb?

bzy_mar napisał(a):Byłem na kompie u dwóch różnych ludzi, i wykazało dwa problemy.


- sonda lambda zwarcie do masy
- uszkodzony czujnik halla


czy obaj wykryli te same problemy czy też każdy po jednym]?

a gdy Ci to sprawdzali to silnik chodził na gazie czy pb? Czy on w ogóle był zapalony podczas sprawdzania?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez bzy_mar » 26 sie 2008, o 16:58

Przewody WN są dobre nic nie iskrzy, nie świecą w ciemności, a z kompem było tak, że obaj robili tak samo, tzn, najpierw na Pb, potem na LPG, przy zgaszonym i zapalonym silniku, ciągle te same błędy, u jednego i drugiego.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez pablomed » 26 sie 2008, o 20:40

na zgaszonym zawsze wyjdzie błąd halla. Trzeba go wykasować (lub nie trzeba - zależy jaki silnik) i sprawdzać przy zapalonym
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 26 sie 2008, o 21:35

pablomed napisał(a):na zgaszonym zawsze wyjdzie błąd halla. Trzeba go wykasować (lub nie trzeba - zależy jaki silnik) i sprawdzać przy zapalonym


właśnie o to mi chodziło bo w ostatnich czasach wyrosło pełno warsztacików gdzie podłączają pod kompa i nie każdy wie jak to robić...a z tą sondą zwartą do masy to też mogło być tak że sprawdzali autko na gazie a jeśli dobrze zrozumałem to co mi kiedyś tłumaczyłeś pablomed, sondę trzeba sprawdzać na pb ze względu na jej emulację w czasie pracy silnika na lpg
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 27 sie 2008, o 10:09

mani51 napisał(a):sondę trzeba sprawdzać na pb
niedokładnie o to chodzi.
Podczas pracy na gazie w silniku z LPG II lub wyższej generacji sondę można sprawdzić na laptopie po podłączeniu go do instalki LPG. Przy pracy na LPG nie da się jej sprawdzić VAGiem, bo jest wtedy odłączona od sterownika silnika. Oczywiście wyjdą błędy typu spalona grzałka sondy, ale nic o jej sygnałach do sterownika.
Podczas pracy na benie VAG też ni pokazuje wykresowo pracy sondy - tylko info typu za niskie napięcie itp. Najlepiej użyć wskaźnika AFR (tester pracy sondy zwykle na linijce diodowej) albo oscyloskopu kto ma dostęp.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bzy_mar » 27 sie 2008, o 20:38

No z tym czujnikiem to jest tak że gość mi wykasował ten problem, z tego co mówicie to nie da rady sprawdzić tej lambdy, bo właśnie chodzi o ten wykres, spytam sie tego kolesia o wskaźnik AFR bo oscyloskopa to raczej nie ma, ale jak coś to będę szukał. Pewnie dlatego nie wie sam do końca czy ta lambda jest dobra czy nie, może tak być?
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Następna strona

- - - Selfa



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron