Czujnik oleju i dziwna praca.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik oleju i dziwna praca.

Postprzez Kordi » 17 mar 2013, o 18:45

Witam użytkowników :)


Otóż gdy silnik się zagrzeje zaczyna pikać kontrolka oleju. W przedziale obrotów 2000 - 2400. Jakiś czas temu wymieniłem czujniki oleju. Dziś postanowiłem zająć się sprawą i odpiałem czujniki. Czy po odpięciu nie powinna migać kontrolka oleju? Auto pracuje i nic się nie dzieje. Czy zostawienie wypiętych czujników (poza tym że nie wiadomo nic o ciśnieniu oleju) wpływa na pracę silnika - czy komputer jakoś to odbiera?
Wreszcie pytanie - jak sprawdzić poprawność działania czujników?
Olej Mobil 10w40 1.8 RP, ciśnienie oleju było sprawdzane 0,3 MPa na wolnych obrotach 0,9 - 1 MPa przy mocnym gazowaniu.
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Czujnik oleju i dziwna praca.

 

Postprzez pablomed » 17 mar 2013, o 20:18

RP czyli pytasz o Golfa II?
Ciśnienie jest w normie o ile mierzyłeś je na w pełni rozgrzanym silniku, czujniki nie są podpięte do sterownika silnika tylko do licznika więc nie mają wpływu na pracę silnika.
Nie ma jak sprawdzić dokładnie parametrów czujników domowymi metodami. Wystarczy wiedzieć że czujnik tzw wysokociśnieniowy który jest w podstawie filtr oleju nie przewodzi prądu na wyłączonym silniku, a po włączeniu i dostaniu ciśnienia przewodzi, drugi czujnik niskociśnieniowy odwrotnie - w spoczynku przewodzi. nie wiem gdzie go masz w mk2 chyba w głowicy z boku nad kołem zamachowym, albo też w podstawie filtra oleju jak w siostrzanym ABS z MK3. Więc sprawdzasz to co napisałem miernikiem i jeśli jest ok to wina jest w okablowaniu czujników albo w liczniku.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kordi » 17 mar 2013, o 20:58

Dokładnie od Mk2 ale włożony do Mk3 :)
Oba czujniki są w podstawie filtra. W głowicy jest miejsce na czujnik ale jest niepodpięty.
pablomed, jakbyś mógł opisać schemat postępowania - gdzie się podpiąć miernikiem? Stacyjka włączona, później zapalam auto?
Niebieski - wysokie ciśnienie, biały - niskie ciśnienie.
a i czy:
Czy po odpięciu nie powinna migać kontrolka oleju?
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez pablomed » 17 mar 2013, o 21:05

odpinasz wtyczki obu czujników, Bierzesz miernik ustawiony na opór czy próbnik i sprawdzasz pomiędzy stykiem czujnika a metalem silnika. Jest przejście czyli czujnik zwarty to miernik pokazuje zerowy opór nie ma to opór jest maksymalny . Który jest który nie pamiętam, biały to chyba wysokociśnieniowy. Jeśli jeden przewodzi na wyłączonym silniku a drugi nie to na razie jest ok, teraz włączasz silnik, podtrzymujesz go na obrotach koło 2-3 tysiące i mierzysz przejście czujników ponownie, mam być odwrotnie jak na wyłączonym, ten co nie przewodził przewodzi drugi który przewodził ma nie przewodzić - i tyle w temacie.
Kontrolka ma migać - ale chyba dopiero po przekroczeniu 2000 ob plus brzęczyk w liczniku - pytanie czy przy swapie podpiąłeś wszystko jak trzeba - np kabelków czujników nie -pomyliłeś
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron