Czujnik temperatury!

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czujnik temperatury!

Postprzez bzy_mar » 28 sie 2008, o 21:28

Witajcie mam zapytanie czy czujnik temperatury ma wpływ na zapalanie? ja słyszałem że podaje złą temp na kompa i stąd ten problem, proszę o jakieś szersze podpowiedzi pozdrawiam.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Czujnik temperatury!

 

Postprzez pablomed » 28 sie 2008, o 21:35

Oczywiście, sprawny czujnik informuje ECU że silnik jest zimny i należy wzbogacić mieszankę, podwyższyć obroty, nie wyprzedzać za bardzo zapłonu po zwiększeniu obrotów
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez BB » 28 sie 2008, o 21:39

bzy_mar nie wydaje mi się, by czujnik temperatury miał wpływ na zapalanie. Nawet gdyby podawał złą temp. na kompa to, co to ma wspólnego z zapalaniem?? Zrób sobie eksperyment, odłącz czujnik i sprawdź czy będzie różnica....bo jeśli jest taki "niezbędny" silnik powinien nie odpalić ;-)
POZDRAWIAM - BEATA :)
Avatar użytkownika
BB
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 sie 2008, o 20:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez marcinkoz2910 » 28 sie 2008, o 22:38

BB napisał(a):bzy_mar nie wydaje mi się, by czujnik temperatury miał wpływ na zapalanie. Nawet gdyby podawał złą temp. na kompa to, co to ma wspólnego z zapalaniem?? Zrób sobie eksperyment, odłącz czujnik i sprawdź czy będzie różnica....bo jeśli jest taki "niezbędny" silnik powinien nie odpalić ;-)


ten czujnik to podstawa bo to od niego komputer wie czy ma załączyć ssanie czy też nie a jak odłączysz go to silnik nierówno pracuje, tak jak napisał kolega pablomed, a jak wcale nie odpala to bym sprawdził Halla... pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez bzy_mar » 29 sie 2008, o 20:21

Odpala tyle że ciężko, jutro zamawiam czujnik on kosztuje około 20 zł, także niedrogo, warto sprawdzić jak założę to sie odezwę co i jak pozdrawiam.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez marcinkoz2910 » 29 sie 2008, o 20:35

bzy_mar napisał(a):jutro zamawiam czujnik on kosztuje około 20 zł,
nie polecam takiego taniego....
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pawelek03576 » 29 sie 2008, o 21:13

popieram kolege takie za 20 złotych to największy badziew i najlepiej osobiście przejdź sie do sklepu bo ten czujnik trzeba dobierać do typu silnika
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez marcinkoz2910 » 29 sie 2008, o 21:19

ja dałem za swojego 95zł w salonie VW ale cena była tego warta
P.S. przed tem się nie znałem i kupiłem raz za 25zł na allegro SZAJSTWO i drugi raz w sklepie motoryzacyjnym co podobno najlepsze mają i dałem 60zł i też na gówno się to nadawało ale jednak co VW to VW, ale zrobisz jak będziesz chciał. pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez mani51 » 29 sie 2008, o 21:25

ja też nie polecam tanich bo one oszukują

czujnik sprawdź tak na zimnym silniku zdejmij wtyczkę od czujnika i najprostszym miernikiem uniwersalnym od ruskich zmierz opór na pinie 1 i 3 czujnika(numery są chyba na wtyczce) powinno być 2 000 - 3 000 omów / 20 °C jeśli będzie mniejszy to znaczy że coś z nim jest nie tak i podaje wyższą temperaturę i nie masz "ssania" przy odpalaniu...tym sposobem wydasz 20 zł na miernik - coś co Ci się jeszcze może przydac przy samochodzie i upewnisz się co do czujnika a jak będzie zły to kup orginał w ASO

bzy_mar pisałeś kiedyś na forum że sam chcesz się zająć swoim autkiem wiec to też Ci się przyda przy sprawdzaniu czujnika ... może ktoś jeszcze skorzysta ;-)

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

powodzonka w diagnostyce :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez PaNdA » 2 wrz 2008, o 07:35

Część wam 1.6 + LPG. Mam małe pytanko...miałem problem z wolnymi obrotami gasł mi na wolnych, pojechałem na serwis podłączyli go do kompa i wyszedł uszkodzony nastawnik wolnych obrotów. Problem zleksza ustąpił, teraz jak odpalam na zimnym silniku chodzi jakby bez ssania w dodatku na 3 garach, gdy sie silnik zagrzeje wszystko ustępuje. Może to ceka a może czujnik temp. ale to podczas diagnostyki koputerowej by wyszło prosze o rade pozdro!!! :-(
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez marcinkoz2910 » 2 wrz 2008, o 14:39

a kiedy były wymieniany filtr powietrza i paliwa??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez PaNdA » 2 wrz 2008, o 20:23

Koledzy eksperci (1.6 + LPG) gdzie znajduje się ten czujnik o którym jest ciągle mowa czy to jest ten gdzie znajduje się trujnik i termostat. bardzo was pozdrawiam i życze przejechania 1 000 000 km bez usterki :-) Proszę o odpowiedź bo zima sie zbliża a mój upragniony guuuulf nie chodzi na zimno na sssaniu :-( :-(
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości