Czy gazować silnik?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Czy gazować silnik?

Postprzez piotrek1692 » 26 sie 2012, o 19:51

Witam, mam w moim Golfie silnik 1.6, nie wiem jaki symbol, wersja auta to CL, i zastanawiam się czy warto zakładać do niego gaz, roczny przebieg innym autem, bo te mam od nie dawna, wynosił ok 10.000 km, z tą różnicą, że tamte auto było na ON,

Czy gdy założę gaz to nie spowoduje to jakiś komplikacji z tego powodu?
Mechanik który ma mi to robić krzyknął 1350 zł. za wszystko, lecz boje się, że nie pochodzi mi długo...

Jak się zdecyduje to jaki mam założyć ten gaz...
Mechanik podczas rozmowy wspominał coś o silniku krokowym, lecz nie wiem co ma się do instalacji gazowej...


Jak mi doradzicie, sam nie wiem co mam robić...kompletnie nie mam w tym rozeznania, zagubiłem się w tym...

Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-08-26, 18:55 ]
Jeszcze jedno pytanie: Znacie jakiś dobry warsztat gdzie zakładają gaz?

Okolice Przasnysza, Makowa Mazowieckiego i Ciechanowa wchodzą w grę.
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Czy gazować silnik?

 

Postprzez fuqet1 » 26 sie 2012, o 20:21

Jak chesz założyć gaz to jedź do ciechanowa albo mławy. Z tego co wiem to tu i tu dobrze zakładają gaz. Ja zakładałem w mławie w swoim VW. Koszt ok 1400 zl.
Jak nie wiesz jaki masz założyć gaz to podjedź do gaziarza i on ci doradzi co i jak i za ile.
Jeżeli masz 1.6 na jednopunkcie to instalacja II gieneracji wchodzi w gre.
Jeżeli masz 1.6 na wielopunkcie to raczej sekwencja cie czeka - ok 2500 zl.
Komplikacji raczej nie powinno być jeżeli masz zdrowy i sprawdzony silnik.
Napisz jeszcze jaki masz przebieg w tym aucie.

Adres do gaziarzy w Mławie : ul Gdyńska 25 tel.23 655 33 55
do Ciechanowa : ul Zagumienna 35 tel.502 482 423 lub 236721453

Jak coś cię jeszcze interesuje to wal jak w dym. :ok:
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 26 sie 2012, o 21:26

Silniki 8v VW b. dobrze znoszą LPG. U mnie LPG założony był przy 90 tys.km. Obecnie mam 353 tys.km i tylko uszczelka pod głowicą była 3x wymieniana.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez K@mil » 26 sie 2012, o 21:29

Okolice Przasnysza, Makowa Mazowieckiego i Ciechanowa wchodzą w grę.


Polecam Mławe :)

Nie ma co martwic sie o silnik :) bedzie dobrze :) byle nie byla to jakas uzywana, stara instalacja zalozona pod Tesco :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez piotrek1692 » 26 sie 2012, o 23:38

Przebieg to trochę ponad 190 K Km, nigdy nie miałem do czynienia z benzynowymi autami, odkąd mam prawo jazdy jeździłem dieslem, stąd te wątpliwości z mojej strony.

Czy samemu da radę sprawdzić czy u mnie jest jednopunktowy wtrysk, czy wielo wtrysk?

Jak założenie instalacji ma się do działania silnika?
Duże spadki mocy?
Podobno większy apetyt na olej, to prawda? (przejechałem swoim ok 7 tyś km i poziom ten sam,z gazem podobno coś pobiera)

Czy założenie gazu to duża ingerencja w silnik?

Dużo tego, ale naprawdę nie mam wiedzy na ten temat, chętnie podał bym kod silnika, lecz nie wiem gdzie i jak go sprawdzić :zdziwko:
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez trollu » 27 sie 2012, o 01:05

jaki rok auta i ile KM? przy wielopunkcie jest dość rozbudowany kolektor dolotowy. powinieneś też szybko zlokalizować listwę wtryskową jeśli masz wielopunkt.
fuqet1 napisał(a):Jeżeli masz 1.6 na wielopunkcie to raczej sekwencja cie czeka - ok 2500 zl.

ja dałem 1900zł
piotrek1692 napisał(a):Duże spadki mocy?

to zależy. na sekwencji praktycznie spadku mocy nie ma, dużo zależy jak wysterują. na LPG możesz wyciągnąć nawet większą moc niż na Pb ale spalanie idzie mocno w górę.
piotrek1692 napisał(a):Podobno większy apetyt na olej, to prawda?

gaz jest suchszy od benzyny ale tragedii nie powinno być.
piotrek1692 napisał(a):Czy założenie gazu to duża ingerencja w silnik?

nie bardzo, w samym silniku nic nie grzebią o ile ktoś kolektora dolotowego nie liczy jako silnik.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrek1692 » 27 sie 2012, o 01:13

Autko jest z 95 roku, i posiada 75 koni
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez trollu » 27 sie 2012, o 15:07

czyli masz 1 punkt i da się założyć II gen.
kumpel ma cordobę I z 1.6 pod maską, to chyba te same silniki. nie wiem ile już zrobił km ale instalka zwróciła mu się z 5 razy. do tej pory jeździ i nic się nie dzieje
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez piotrek1692 » 27 sie 2012, o 16:03

A po mniej więcej ile czasu zwraca się założenie instalacji?
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez fuqet1 » 27 sie 2012, o 16:07

Jeżeli jest tak jak napisałeś że nie bierze oleju i ma 190 tyś przebiegu to motor masz zdrowy.
Jeżeli zamierzasz jeździć ok 10 000 km rocznie to zakładaj gaz. Tylko jeśli zamierzasz pojeździć pół roku albo rok tą furą i ją sprzedać to daj sobie spokój z zakładaniem gazu- strata kasy.
Znam takie przypadki !!
A spadek lekki odczujesz. Ja odczuwam tylko przy przyspieszaniu . Bo jak już go bujnę to idzie jak meserszmit.

[ Dodano: 2012-08-27, 15:17 ]
http://moto.wieszjak.pl/kalkulatory/26, ... r-lpg.html
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotrek1692 » 27 sie 2012, o 17:01

Jeździć mam zamiar aż się rozpadnie, i nie jestem jakimś fanem szybkiej jazdy i wyprzedzania każdego, wystarczy, żeby w miarę dynamicznie przyspieszał na gazie i to wystarczy.

W gazowni gdzie pytałem o założenie mówili o butli w koło zapasowe, czy to dobre rozwiązanie? Trochę mały zbiornik chyba 34 litry, a gazu wchodzi 28 l...

Powiem, że lepiej dla mnie, żeby butla była w zapasie...nie chce zawalić i tak jak dla mnie nie dużego bagażnika :)

A jak sprawa z miejscem montowania butli wygląda u Was?
VW Golf 3 1.6 (55 kW) KAT
piotrek1692
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 23:33
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez prezesik » 27 sie 2012, o 18:14

piotrek1692 napisał(a):W gazowni gdzie pytałem o założenie mówili o butli w koło zapasowe, czy to dobre rozwiązanie? Trochę mały zbiornik chyba 34 litry, a gazu wchodzi 28 l...
b. dobre rozwiązanie - masz prawie pusty bagażnik ( + dojazdówka ).

[ Dodano: 2012-08-27, 17:15 ]
piotrek1692 napisał(a):A jak sprawa z miejscem montowania butli wygląda u Was?
ja mam w kole :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości