Czy opłaca się zakładanie instalacji gazowej w silniku 1,4?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 27 sie 2009, o 20:49

racje maja ci co radza zalozenie i ci co odradzaja zalozenie i ci co polecaja diesla

ad. tych pierwszych: jezeli duzo jezdzisz i stac cie na wydanie 2600 na sekwe to prosze bardzo ale ja bym wolal zalozyc taka za 1200 (a reszte zostawic na przyszloroczne wakacje) zeby miec mozliwosc odpalania albo na gazie albo na benzynie albo na benzynie z przelaczeniem auto na gaz, sekwa zawsze ale to zawsze potrzebuje benzyny na rozruch jak ci jej braknie to kicha nie odpalisz samochodu bo nie masz przelacznika manualego

ad. tych drugich: tez maja racje, jezeli chodzi o moc fakt faktem auto muli i to strasznie i zeby jechalo to trzeba je wysoko krecic, wymiana swiec przewodow filterka gazu kopulki palca raz na rok, przy kazdej wymianie filtra powietrza konieczne jest ustawienie dawki, uklad wydechowy krotko zyje i czesciej sie wymienia tlumik koncowy niz w przypadku jazdy na PB

ad. tych trzecich: diesel dobra alternatywa malo pali i dynamiczny ale jak juz cos sie popsuje to ....................... moze kosztowac duzo piniondzorkow


ja mam 1,8 ABS 90KM i LPG auto jezdzi przy spokojnej jezdzie pali jakies 8,5/100, cala butla starcza na ok 270km czyli przy tej pojemnosci za 55zl robie wlasnie okolo takiego przebiegu, trzeba pilnowac wlasnie swiec przewodow oraz co wazniejsze zeby uklad chlodzenia byl sprawny bo jak cos jest nie tak z ukladem to mozesz miec problemy gdyz parownik niebedzie schladzany. to juz moje drugie auto z LPG zwarzywszy na fakt e duzo jezdze (odkad go kupilem czyli od pazdziernika 2008 zrobilem juz 32tys km) to sie naprawde oplaca. szukalem w TDI ale jak sie nasluchalem ile przykladowo kosztuja czesci i robocizna to mi sie odwidzialo :P hehe w benzyniaku wiekszosc mozesz sam sobie naprawic i to jest wlasnie dobre :P

ale to tylko moje zdaie moja wypowiedz wiec prosze posiadaczy TDI i TD i D o nie unoszenie sie :P <piwo>
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez kojotAR » 28 sie 2009, o 10:45

[quote="strzeliniasty"]racje maja ci co radza zalozenie i ci co odradzaja zalozenie i ci co polecaja diesla

W pełni się z tym zgadzam.

Odnośnie zakładania LPG to przy tym silniku jest ona najlepszym rozwiązaniem bo jest tu plastikowy kolektor, który może zostać rozerwany przez "strzał" jak instalacja się rozstroi. Co do diesla to faktycznie są dobre, lepiej się zbierają, nie trzeba wydawać kasy a jakieś instalacje,itp. ale jak np.przyjdzie ci uszczelnić pompę wtryskową (moi rodzice mieli tą "przyjemność" - TDI AFN) to w najlepszym wypadku (wymiana uszczelki + regulacja) żegnasz się z 500zł...

Ja osobiście jestem zadowolony z jazdy na LPG a jedyne co mi "przeszkadza" to mała moc silnika.
kojotAR
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 lis 2007, o 19:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez v1rooz » 28 sie 2009, o 10:46

Z jednej strony Gaz jest dobry z drugiej nie.
Tanio sie jedzie ale silnik i glowica dostaja niezle po garach.

do 1,8 to chyba jedynie sekwencja sie nadaje.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Golfik1986 » 28 sie 2009, o 17:10

strzeliniasty, ja za ta sama kase co ty tzn 50zl robie 400km po miescie ;-) na pewno robota TDIka bedzie drozsza ale jezdze nim rok i do silnika reki nie dorzucilem nic nie zrobilem takze mysle ze to solidne silniki jak sie o nie dba i duzo ludzi tak mowi a cieknaca pompa moze sie wszedzie zdarzyc to wliczone w ryzyko nic nie zrobisz. ja nikogo nie bede przekonywal kazdego osobista sprawa ale powiem tyle ze jak ktos usiadzie w dieselka to juz go nie wymieni teraz planuje sprzedac 3 i kupic mk4 i to na pewno bedzie TDIk tylko ze troche mocniejszy
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez k-m-r1 » 29 sie 2009, o 23:17

ja mam 1.4 mono załorzyłem gaz 31 07 2009 do dziś dnia przejechałem niecałe 1800 km
spalanie to około 19-20l na 270-290 km butla w kole
dobra sprawa jeśli jezdzisz czesto w trasie powyżej 20 km
niestety mam inny silnik mogę tylko powiedziec do przemieszczania sie dobry pomysł zarabia autko na siebie ale brak przyjemnosci z jazdy wyprzedzanie to katorga
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez strzeliniasty » 30 sie 2009, o 00:08

Golfik1986 napisał(a):ja za ta sama kase co ty tzn 50zl robie 400km po miescie


eeeeeeeeeeee to chcesz mi powiedziec ze przy dzisiejszych cenach ropy (srednio 3,50zl/litr) robisz za 50zl 400km??

policzmy

50zl to jest 14,28litra ropy

i wg ciebie

14,28litra = 400km
x = 100km
-----------------------

14,28 x 100 = 1428 : 400 = 3,57litra

chcesz mi wcisnac bajke ze tankujac na stacji rope za 50 zl zrobisz 400km??
taka ciemnote murzynowi wciskaj

z obliczen wynika ze twoj golf powinien palic w miesice 3,57litra na 100km

i wyszlo ze LPG sie oplaca


PS chyba ze masz ojca tirowca i spuszczasz z ciezarowki wache haha albo kupujesz na lewo
zanim sie wypowiesz pomysl ze nie kazdy ma dostep do lewego paliwa

koniec w tej kwestii (matematyki nie szukasz)
Ostatnio edytowano 30 sie 2009, o 09:18 przez strzeliniasty, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez shibbyOP » 30 sie 2009, o 02:40

Ja w swoim golfie mam od 3,5 roku gaz zwykłą instalację, i muszę powiedzieć że sprawdzając przez ten kalkulator ile zaoszczędziłem wyszło jakieś 8tyś, bo na gazie zrobiłem ok 60tyś km, niby wyszło te 8tyś ale po odliczeniu zmiany świeć, kabli itd to może w kieszeni mam zaoszczędzone ok 6tyś przez ten okres. Nie miałem większych problemów nigdy z gazem, jedynie co to na ok 250tyś km zmieniłem uszczelkę pod głowicą bo był przedmuch na niej i wywalało mi płyn ze zbiorniczka. Ogólnie jestem zadowolony z gazu, fakt samochód przymulony ale ma zarabiać na siebie, może kiedyś doczeka siw swapa to już gazu nie zobaczy :) a będzie jako 2 samochód
Avatar użytkownika
shibbyOP
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 27 gru 2008, o 11:30
Lokalizacja: Opole // Niemodlin
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 30 sie 2009, o 15:44

strzeliniasty, stary nie podniecaj sie tak daj na looz czytaj moje posty dokladnie bylo w nich gdzies napisane ze leje rope na stacji??? bo ja tego nie widze takze sie nie spinaj. wystarczy sie dobrze pokrecic wokolo i dojscie samo sie znajdzie jakbym go nie mial bym nie kupowal diesla tylko dalej meczyl gaz :super: a druga sprawa ze rope sie kiedys skonczy i tesh bede musial zajechac na stacje a roznica miedzy moim spalaniem tzn kosztem ze stacji za 100km zaplace jakies nie cale 20zl a u ciebie pewnie wyjdzie ze 1zl mniej wiec gdzie jest sens zakladania gazu
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez terfox » 30 sie 2009, o 19:41

a wiecie jaki jest główny problem ludzi którzy jeżdzą na gazie. Bo my gazownicy nie mamy kasy na benzynę. Pracowałem w Finlandii na północy i powiem wam jedno jak bym miał na ropę to od listopada do marca auto by stało (bez zamontowania grzały w michę kolesie stali nawet bejami). Ja przy mrozie -41 stopni wkładałem kluczyk strzał i auto szło. Tankowałem wóz za 42 euro do pełna(kto był za granicą wie że to nasze 42 zł kto nie był nie zrozumie) I ja nawet nie wiedziałem ile mój golf pali nie interesowało mnie to. Po powrocie do kraju dowiedziałem się 11 litrów to ok 45 zł hujowej wach. My gazownicy to ludzie którzy nie mają siana na benzynę bo jak byśmy ją mieli to po co nam gaz. Ja jestem z gazu zadowolony, kładąc instalację nie oszczędzałem, odpalam samochód na gazie, mam odcięcie pompy, przewody sam robie z przewodu orginał niemiecki koszt ok 11 zł 1,8 kv silnik czysty nic nie cieknie. Z gazem jest tak że trzeba go się nauczyć jak ktoś tego nie pojmnie musi płacić za idiotyczne naprawy. Za przewody kolesie w sklepie chcieli 140 zł i jak je zobaczyłem to powiedziałem że maja nasrane w głowie. Jak ktoś ma orginały od golfa to pisać na skrzynkę powiem wam je zrobić ale muszą być orginały niemieckie w środku.
Avatar użytkownika
terfox
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 18:27
Lokalizacja: świecie

Postprzez strzeliniasty » 30 sie 2009, o 23:23

Golfik1986 napisał(a):bylo w nich gdzies napisane ze leje rope na stacji???


precyzuj swoje wypowiedzi a nie piszesz jakims kodem skoro nie lejesz na stacji trzeba bylo od razu napisac a nie teraz sie wywyzszac (przez to nie urosniesz bardziej do gory) ze sie ludzie spinaja i podniecaja

Golfik1986 napisał(a):gdzie jest sens zakladania gazu

a gdzie jest sens kupowania diesla jak wlasciciel jest zadowolony ze swoijego beznyniaczka wie co w nim zrobil i zna sie na rzeczy oraz ze chce jezdzic taniej??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Golfik1986 » 1 wrz 2009, o 17:40

sie nie wywyzszam kolego poprostu mowie ze jak ktos ma leb i h*j to zawsze sobie ropke zakombinuje a ty sie zachowujesz tak jakbys zazdroscil :-)
strzeliniasty napisał(a):a gdzie jest sens kupowania diesla jak wlasciciel jest zadowolony ze swoijego beznyniaczka wie co w nim zrobil i zna sie na rzeczy oraz ze chce jezdzic taniej??
_________________

mialem auto w gazie i mam male doswiadczenie na pewno nie takie jak ty :padam: ale wiem ze koszta eksploatacji samochodu gazowego wszystko podliczajac wychodza tak samo jakbys jezdzil dieslem dlatego sie wypowiedzialem. a gaz to jest do zapalniczek i do tego kitowych jak ktos wyzej napisal bo i tak prawdziwe sa na benzyne :-P dobra koniec bo glupie gadanie nie ma sensu padam do nog i pozdrawiam
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Markus1981 » 2 wrz 2009, o 20:58

witajcie.
po co te kłótnie nie idzie pogadać na spokojnie.
mój wóz ma poj.1.6 i inst.LPG,moc może i spada gdy się jeżdzi na gazie,jest taki bardzo mułowaty ale jak się kulnie to jedzie,takiego wozu szukałem z inst.LPG,by móc jeżdzić troche oszczednie.Co do spalania to nie wiem ile pali ale jak zatankuje do pełna to jeżdze tak długo aż braknie i znowu jade tankować.moja butla ma 40L i zajmuje pół bagażnika. ;-)
Markus-Tychy
Avatar użytkownika
Markus1981
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 23:11
Lokalizacja: TYCHY

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości