Czy taka temperatura WODY jest odpowiednia??

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez Yuri » 27 paź 2008, o 12:19

Układ chłodzenia jest tak skonstruowany, że ,jeszcze raz powtarzam, nie ma znaczenia czy jest zima i -15 czy lato i +30 stopni, optymalna temp. pracy jest 90 stopni. Od tego jest termostat, że jak temp. cieczy wzrasta powyżej 90 uruchamia wentylator. Czynniki atmosferyczne wpływają TYLKO I WYŁĄCZNIE na szybkość osiągania optymalnej temp. Jeśli po np. 20 minutach jazdy masz np. 70 albo znacznie >90 układ chłodzenia nie działa prawidłowo. Przy czym w pierwszej opcji w 95% przypadków winny jest termostat, a w drugiej przeważnie cyrkulacja cieczy nie jest prawidłowa (wyciek, za mało płynu, itd.)
Yuri
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 18 wrz 2008, o 19:36
Lokalizacja: Radom

 

Postprzez dziabi3 » 1 lis 2008, o 20:39

co za pierdoły niby jak jest zimo silnik ma miejszą temperatura

banialuki

po to jest termostat by w małym bobiegu trzymał około 87 stopni a do duzego czyli na chłodnice oddawał nadmiar

ale to nieznaczy ze w zime chłodnica jest zimna a dlatego ze termostat ma małą dziurke przez kturą płynie troszke chłodziwa i podgrzewa w chłodnice aby nie zamarzała a raczej by w niej glikol nie gestniał i po to zeby w razie nagłego wzrostu temperatury silnika ermostat sie nie otworzył nagle i nie zalał silnika zimny chłodziwem co by rozsadziło blok z powodu szoku termicznego

popostu macie uwalone termostaty i tyle

zasłanianie chłodnicy kartonami nie wchodzi w gre

w lato gdy chłodnica nie daje rady odprowadzic z małego obiegu ciepła to sie zlancza wiatra i zbija ją


i to cała filozofia
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez mani51 » 1 lis 2008, o 22:10

dziabi3 napisał(a):ale to nieznaczy ze w zime chłodnica jest zimna a dlatego ze termostat ma małą dziurke przez kturą płynie troszke chłodziwa i podgrzewa w chłodnice aby nie zamarzała a raczej by w niej glikol nie gestniał i po to zeby w razie nagłego wzrostu temperatury silnika ermostat sie nie otworzył nagle i nie zalał silnika zimny chłodziwem co by rozsadziło blok z powodu szoku termicznego


:shock: szoku to ja dostałem jak to przeczytałem...jaka mała dziurka w termostacie? jakie nagłe otwieranie termostatu? jaki znowu szok termiczny?

1. termostat nie ma żadnych dziurek!!!

2. miejsce zamontowania termostatu jest tak dobierane że jego otwarcie powoduje wpłynięcie przez niego zimego (chłodniejszego niż w małym obiegu) płynu z chłodnicy. Tym samym temperatura w pobliżu termostatu spada i przymyka się i nie ma mowy o gwałtownym otwarciu bo termostat oprócz temperatury początku otwarcia charakteryzuje również temperatura maksymalnego otwarcia - w przypadku naszych trójek to coś około 100°C ale nie chce mi się teraz dokładnie sprawdzać więc...takie uchylanie i przymykanie się termostatu ma miejsce do czasu aż temperatura w całym układzie wzrośnie powyżej temperatury początku otwarcia. Jeśli będzie nadal rosła to termostat będzie się otwierał coraz bardziej...teoretycznie temperatura płynu w silniku w czasie jazdy powinna być równa lub nieznacznie większa od temperatury początku otwarcia termostatu(84-85°C). Jeśli jest niższa to termostat w jakimś stopniu się nie domyka. Na postoju natomiast temperatura będzie większa i tu już w dużym stopniu zależy od temperatury otoczenia, w naszych trójkach, przy założeniu, że układ jest w pełni sprawny, temperatura nie powinna przekroczyć wartości przy jakiej załącza się pierwszy bieg wentylatora - około 92°C...trochę inaczej sprawa wygląda w którymś BMW bo tam temperatura załączenia wentylatora jest niższa niż początku otwarcia termostatu więc najnormalniej w świecie przy sprawnym układzie czy w czasie jazdy czy tez postoju temperatura płynu w silniku będzie równa, lub trochę większa niż temp początku otwarcia termostatu
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dziabi3 » 1 lis 2008, o 22:36

w termostacie jest mały otwór moze ok 1.5 mm i ma on za zadanie utrzymywac mały przepływ chłodziwa przez chłodnice

a mi nie chodzi ze termostat otwiera sie w ułamku sekundy

szokiem dla sinika będzie karzdza szybsza zmiana temperatura niz naturalna podczas rozgrzewania i stygnięcia silnika

czaisz mani51 o co mi chodzi

a znam takie przypadki kiedy to termostat sie przycinał i otwierał brdzo szybko co było widoczne po szybkim spadku temperatury silnika na wskazniku



teraz jak zerknąłem na stary termostat to widzę ze niema otworu ale ten nowy niemiecki na pewno ma bo jeszcze na to zwróciłem uwagę

wiec tu rozumiem twoje zdziwienie które jest bardzo na miejscu
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez mani51 » 1 lis 2008, o 22:46

dziabi3 napisał(a):w termostacie jest mały otwór moze ok 1.5 mm i ma on za zadanie utrzymywac mały przepływ chłodziwa przez chłodnice


kilka termostatów w ręce miałem i żaden fabrycznie takiego otworu nie posiadał a jak swego czasu miałem problemy z układem chłodzenia to zrobiłem taki otwór za namową "specjalisty" i skutkowało to tym, że silnik był niedogrzany w czasie jazdy w nocy to nawet poniżej 50°C temp spadała

dziabi3 napisał(a):a znam takie przypadki kiedy to termostat sie przycinał i otwierał brdzo szybko co było widoczne po szybkim spadku temperatury silnika na wskazniku


nie znam ale teoretycznie jest to możliwe :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 2 lis 2008, o 19:12

mani51 napisał(a):kilka termostatów w ręce miałem i żaden fabrycznie takiego otworu nie posiadał
ja znalazłem w jednym na trzy, wszystkie oryginały z fabryki. Dziurka ma jakieś 3 mm i jest tylko po to żeby ułatwić odpowietrzanie po zmianie płynu (nie musi się termostat otworzyć żeby puścić płyn na chłodnicę).
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 2 lis 2008, o 22:16

pablomed napisał(a):Dziurka ma jakieś 3 mm i jest tylko po to żeby ułatwić odpowietrzanie po zmianie płynu


też właśnie po to zrobiłem tą dziurkę tylko że ja wywierciłem 2mm i przez to silnik był niedogrzany w czasie jazdy
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 2 lis 2008, o 22:20

mani51, 3mm i przez to niedogrzany? Zapewniam cię że nie z tego powodu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dawsan19 » 3 lis 2008, o 18:50

Witam !!
Jestem nowym uzytkownikiem tak jak nowym posiadaczem tego wspanialego samochodu wiec prosze o wyrozumialosc :wstyd: . Mianowicie mam taki problem , podczas gdy jestem w trasie temp. wynosi 80 ale gdy stane na doslownie 5-8 min temp odrazu rosnie do prawie 100 :-( . Jednak dzisiaj dalem mu troche w koscis :evil: i temp urosla do 105 :przestraszony: moj silnik to 1.8 abs 75 koni . Z gory dziekuje za pomoc , pozdrawiam
dawsan19
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 18:42
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez mani51 » 3 lis 2008, o 22:19

dawsan19, prawdopodobnie zaciął Ci się termostat i nie otwiera się tyle ile trzeba. przy spokojnej jeździe to wystarcza ale na postoju lub pod obciążeniem już nie...trzeba jeszcze sprawdzić czy załącza się wentylator i przy jakiej temperaturze ale raczej termostat do wymiany

pablomed napisał(a):3mm i przez to niedogrzany? Zapewniam cię że nie z tego powodu.


z tego bo było tak że po zmianie termostat się za późno otwierał (100-105°C) ale tylko na biegu jałowym, jak trzymałem wyższe obroty to było w miarę dobrze i ktoś mi powiedział że pewnie układ zapowietrzony a że nic innego nie pomagało to poradził zrobić dziurkę i było ok dopóki się nie ochodziło - temperatura na zewnątrz była około 10°C to w czasie jazdy wskaźnik pokazywał około 50. Kupiłe kolejny termostat - taki sam i znowu się nie otwierał tak jak trzeba... wyjąłem ten króciec co w nim jest termostat i go wyczyściłem - od tamtej pory jest ok tzn jest 80 - 85°C w czasie jazdy i wcale nie jest za mało - to wskaźnik oszukuje o jakieś 4-5° bo wentylator załącza się przy temp. 88°C
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dawsan19 » 4 lis 2008, o 18:24

No wlasnie w tym problem ze niedawno zmienialem termostat . Przed wymianą w trasie lapal do 100:/ a wiatrak wlacza sie przy jakis 93 - 95 stopniach ..... :-(
dawsan19
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 18:42
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez BialyUst » 4 lis 2008, o 19:18

Jak Wam Za Bardzo Rosnie temperatura Wody Albo Jest Za Mała (Najlepsza OK 90 C) To Jest Wina Termostatu Kosztuje Ok 35 Zł Chyba Nie pamietam Dokładnie . Jak Silnik Jest Nie Dogrzany To Zwieksza sie Spalanie
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości