Czy taka temperatura WODY jest odpowiednia??

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez dziabi3 » 5 lis 2008, o 20:51

mani51,

głupio ci teraz z tym otworem


haha

to oczywiście żart
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

 

Postprzez mani51 » 5 lis 2008, o 23:46

dziabi3 napisał(a):głupio ci teraz z tym otworem


głupio to nie bo dowiedziałem się czegoś nowego :-)

dawsan19, musi być coś przytkane w układzie, może chłodnica, nie wiem. Sprawdź też ten włącznik na chłodnicy bo jeśli w czasie jazdy jest 80 to może znaczyć że wskaźnik za mało pokazuje o jakieś 5°C a to z koleji oznacza że załącza Ci się tylko drugi bieg wentylatora - też tak kiedyś miałem i wystarczyło przeczyścić wtyczkę od włącznika
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dawsan19 » 6 lis 2008, o 09:15

mani51 ,no wlasnie w tym problem ze wlacza mi sie 1 biego a drugi nie bo mam włacznik reczny 2 biegu . A mozliwe jest ze kupilem trefny termostat?? Jak odetkac uklad ??
dawsan19
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 18:42
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez mani51 » 6 lis 2008, o 18:35

dawsan19 napisał(a):mam włacznik reczny 2 biegu
:-|

dawsan19, spróbuj odpowietrzyć układ - niby odpowietrza sie sam ale kiedyś komuś tak poradziłem i pomogło. Na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka i odpal silnik i niech chodzi aż się włączy wentylator. Tylko uważaj bo jak jest coś nie tak to może Ci wywalić płyn zanim zdąży się włączyć wentylator. najlepiej mieć korek w pogotowiu tzn jak temperatura minie 90 to trzeba go wkręcić tak na jeden zwój gwintu tak żeby nie było szczelnie ale gdy zacznie wywalać płyn to szybko go zakręcisz, tylko nie gaś od razu silnika. Bez korka poziom płynu będzie Ci się trochę podnosił i razczej przekroczy max ale to normalne więc nie zakręcaj za szybko. Zaobserwój również czy z płynu nie idą cały czas drobne bąbelki...a codo termostatu to możliwe że kupiłeś jakiś kiepski i może otwierać się tylko trochę, takie przypadki też się zdarzały
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dawsan19 » 6 lis 2008, o 18:56

mani51 , dzieki za rade ale niestety nic to nie dalo :zalamany: mozesz mozesz mi doradzic jak odetkac uklad chlodzacy ?? slyszalem ze sa do tego specjalne proszki ale one podobno zapychaja strasznie chlodnice :/
dawsan19
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 18:42
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez mani51 » 6 lis 2008, o 19:19

dawsan19 napisał(a):mozesz mozesz mi doradzic jak odetkac uklad chlodzacy slyszalem ze sa do tego specjalne proszki ale one podobno zapychaja strasznie chlodnice


coś chyba pomieszałeś

środki do czyszczenia układu chłodzenia nie zatykają chłodnicy, wręcz przeciwnie, jak jest już licha to może zrobić się sitko...a może tylko źle zaożyłeś termostat tzn krzywo i też mogą być takie objawy jak piszesz
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Grzech GD » 9 lis 2008, o 01:07

co do czyszczenia układu chłodzenia ..kolega robił zabieg polegajacy na spuszzniu całego płynu chłodniczego z układu wlał normalna wode jak sie nagrzała i włczył sie wentylator dodal calgon:) i pojedził troche aby sie wszystko dobrze przemieliło zabieg powtorzył 2 razy i powiem szczerze ze jak zobaczyłem ile syfu sie wypukłao z ukladu byłem w szoku:) oczywiscie układ chłodenia chodzi peterda fajnie sie nagrzewa itp..trzeba pamietac zeby pozniej przepłukac jeszcze raz czysta woda zeby układ był czysty i zalac normalnym płynem chodzacym:) a nie jezdzic na wodze:).nadminie ze nie było zadnych problemow typu rozszczelnienia(chodzi o uszczelki) itp .teraz sam bede to robił:) pozdro
Grzech GD
Grzech GD
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 13:33
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez dawsan19 » 9 lis 2008, o 13:36

A gdzie moge spuslcic plyn ?? szukalem dzisiaj tego kurka na dole chlodnicy i nie moge go znalesc :oops: :wstyd:
dawsan19
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 18:42
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez wyrrwas » 10 lis 2008, o 01:30

a ja mam 90st. (i ani stopnia więcej) podczas jazdy po mieście
i 70st na trasie. ostatnio zalałem nowy płyn chłodzący (zimowy) i
temperatura na trasie jest o jakieś 5st mniejsza

wg mnie wszystko jest w najlepszym porządku
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grzech GD » 12 lis 2008, o 22:44

nawiazujac do tych stopni...dzis wyminilem czujnik temperatury cieczy i sytulacja wyglada tak..teraz faktycznie pokazuje mi 90C ale watpie czy faktycznie tyle jest pozatym teraz wiatrak załacza mi sie jak temperatura na wskazniku w kabinie pokazuje 110 co wg za duzo..mało tego na starym cujniku temp podczas normalnej jazdy nie przekraczała 70C a po nagrzaniu wentylator załanczął sie przy granicy 100C...coprawda nie sprawdziłem temperatury cieczy termometrem bo nie posiadam ale sprawdziłem namacalnie i watpie ze temperatura wody miała 110 stopni bo przeciez przy tej temperaturze wodu powinna sie gotowac co wy o tym myslicie..??? :arrow:
Grzech GD
Grzech GD
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 13:33
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez wyrrwas » 13 lis 2008, o 09:33

Grzech GD napisał(a):temperatura na wskazniku w kabinie pokazuje 110 co wg za duzo..


to wskaźnik pokazuje temperaturę a nie odwrotnie,
i faktycznie 110st to troszkę za dużo :-/

Grzech GD napisał(a):temperatura wody miała 110 stopni bo przeciez przy tej temperaturze wodu powinna sie gotowac co wy o tym myslicie..??? :arrow:


lejesz wode do chłodnicy? :-/

Wg mnie możesz mieć problem z czujnikiem i/lub ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej
Dobrze byłoby to zbadać w jakiś warsztacie

Pozdr.
<i>Whatever you do, do it well.</i>
Avatar użytkownika
wyrrwas
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 12 wrz 2008, o 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grzech GD » 14 lis 2008, o 11:25

wyrrwas...chodzi o to ze gdy na wskazniku w kabinie jest 110stopni to dopiero sie włancza wentylator a na starym czujniku włanczął sie przy około 100stopni wiec dupa a temperatura w zborniku napewno tyle nie ma :) bo bym sie poparzyłP:) wody nie leje płyn jak stoi tak stoi nie ubywa wiec chyba zajrze w termostat :)
Grzech GD
Grzech GD
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 13:33
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości