czy to może być parownik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

czy to może być parownik

Postprzez akwodahs » 15 lis 2010, o 23:24

Witam, problem następujący:

Samochód: GOLF III, 1.6ABU benz. + LPG, 1994

Przy przyspieszaniu na LPG zaczyna szarpać, obserwowany spadek mocy, na wolnych obrotach jak się gaz puści jest w miarę normalnie - nie szarpie.

Parownik ma 4lata i 80000km, odpalam na benzynie i dopiero wtedy LPG

Nie szukałem jeszcze na forum dlatego jak już było to sorki - za wszelką pomoc z góry dzięki

Pozdrawiam
akwodahs
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 sty 2008, o 22:42
Lokalizacja: Gdańsk

czy to może być parownik

 

Postprzez pablomed » 16 lis 2010, o 00:49

80 tysięcy to pora na regenerację, membrany na allegro opisy w necie chociaż to proste nie ma co opisywać, jest tylko parę kruczków przy wybranych parownikach np Landi. Dopiero potem regulacja z tym że nie napisałeś czy instalacja I- czy II generacji z komputerkiem i krokowcem od tego zależy sposób regulacji i czy będziesz mógł sam to zrobić
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Re: czy to może być parownik

Postprzez PabloSBT » 16 lis 2010, o 13:35

akwodahs napisał(a):Witam, problem następujący:

Samochód: GOLF III, 1.6ABU benz. + LPG, 1994

Przy przyspieszaniu na LPG zaczyna szarpać, obserwowany spadek mocy, na wolnych obrotach jak się gaz puści jest w miarę normalnie - nie szarpie.

Parownik ma 4lata i 80000km, odpalam na benzynie i dopiero wtedy LPG

Nie szukałem jeszcze na forum dlatego jak już było to sorki - za wszelką pomoc z góry dzięki

Pozdrawiam

Kiedy wymieniałeś świece?? u mnie były identyczne objawy gdy były stare świece sprawdź też kopułkę i palec :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez akwodahs » 16 lis 2010, o 18:25

Instalacja II generacji, świece nie mają jeszcze 15tyś. Jak zmieniałem świece to wymieniałem wszystko kopułkę, palec, przewody WN + cewka bo mi się spaliła wtedy. Więc to zakładam że jest ok, na benzynie pali dobrze więc na 90% reduktor. Trzeba się jemu przyjrzeć. Czy przeciętny gazownik jest w stanie sprawdzić czy parownik jest sprawny ?
akwodahs
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 sty 2008, o 22:42
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pablomed » 16 lis 2010, o 20:28

akwodahs, nie ma sensu sprawdzać, przy tym przebiegu wymaga regeneracji (membrany za 50-80 zeta), to jest dość proste można samodzielnie i masz reduktor jak nowy. Płacić gazownikowi za regeneracje może się nie opłacać, lepiej kupić nowy reduktor (od 165 zeta za niezły Tomasetto, koło 200 za lovato + montaż).
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości