czy warto gaz ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez kaczorey » 19 lut 2013, o 20:33

" Nasza firma jest autoryzowanym punktem montażu instalacji gazowych firmy ZAMEL, która dostarcza nam produkty takich popularnych firm jak LOVATO, TOMASETTO, AC STAG oraz GZWM S.A
W zależności od rodzaju silnika oferujemy Państwu następujące produkty:
- STAG L
- STAG W
- STAG 200/300"

Tyle na razie wyczytalem :) w najblizszym czasie pewnie przejde sie osobiscie i dokladnie dopytam :)
kaczorey
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sie 2012, o 12:01
Lokalizacja: tu tyle ludzi?

 

Postprzez Opik » 19 lut 2013, o 21:50

Jeżeli chcesz sekwencję, to żadnej padaczki za 1200 czy nawet 1300zł, bo to będzie sekwencja z nazwy tylko, a w środku padło. Sekwencja sensowna zaczyna się od 2 tys, także nie licz że ktoś Ci zrobi prezent i wpakuje tą samą jakość za prawie połowę ceny mniej.

Co do instalacji - zapytaj się dokładnie na jakiej zasadzie ma być dostarczany ten gaz, jeżeli zaproponują mikserek to olej to i albo dozbieraj kasę, albo zrezygnuj. I nie wiesz w to, że na mikserku będzie szedł tak samo jak na benzynie. Ba, osiągi na benzynie też się pogorszą, dlatego że mikserek zabiera światło dolotu i nic na to nie poradzisz.
Dużo lepszym rozwiązaniem będzie Blos, osiągi na gazie takie jak na benzynie i są to osiągi... no powiedziałbym że bardzo dobre, nie ma startu żaden mikserek do tego rozwiązania. Zresztą, zapytaj użytkownika xXJohnybravo89X jak moja Dwójka chodzi na tym ;)
Ew idziesz półkę wyżej i montujesz sekwencję, ale to droższe rozwiązanie już będzie.

Nie warto zakładać najtańszego gazu, bo jazda na lpg ma być oszczędnością, a nie zamulaniem, psuciem sobie nerwów i ciągłymi naprawami
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczorey » 19 lut 2013, o 22:10

a z tym Blosem duzo drozej wyjdzie ? :)
kaczorey
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sie 2012, o 12:01
Lokalizacja: tu tyle ludzi?

Postprzez Opik » 19 lut 2013, o 22:27

Parownik, elektrozawory itd są wspólne przy każdej instalacji i nie ma różnicy w cenie czy to będzie na mikserku, czy na Blosie.
Do Blosa idzie najprostsza centralka typu BRC Just, Just Junior no i sam Blos. Koszty tych części możesz sobie sprawdzić w necie ;)
Jedyny minus to taki że musisz znaleźć zakład zajmujący się instalacjami BRC, Ci od Staga tego nie zrobią bo to najbardziej konkurujące ze sobą firmy :D

poczytaj sobie i sam zadecyduj: ftp://ftp.capri.pl/user/mkozlowsk/blos_pl_v2.pdf


aha, porównanie przekroju Blosa w pełnym przelocie i klasycznego mikserka:

Obrazek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczorey » 19 lut 2013, o 22:30

poczytałęm wlasnie o tym BLOS'ie i faktycznie kazdy chwali, wiec nie bede sobie Golfa zamulal jak moge sie cieszyc jazda :)
kaczorey
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sie 2012, o 12:01
Lokalizacja: tu tyle ludzi?

Postprzez Opik » 19 lut 2013, o 22:38

Regulacja jest banalnie prosta, kosztuje w zakładzie 30zł. Na czym polega to już wiesz bo przeczytałeś :) Nie ma problemów z żadnymi wystrzałami, falowaniem obrotów itp historiami jakie można spotkać na tradycyjnym mikserku. I spalanie wbrew pozorom też jest dużo niższe niż przy mikserku, bo samochód dostaje dokładnie tyle gazu w mieszance ile potrzebuje, a nie jest albo przelewany, albo za uboga mieszanka. Odchodzi też cyrk z silniczkiem krokowym na wężu gazu. A osiągi.... :roll:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 19 lut 2013, o 22:41

Nie wyczymie...

Opik napisał(a):A osiągi....


Jeszcze mi powiedz że idzie lepiej niż na benzynie..czekam :hyhy:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 19 lut 2013, o 23:28

Paweu_mk3 napisał(a):Nie wyczymie...

Opik napisał(a):A osiągi....


Jeszcze mi powiedz że idzie lepiej niż na benzynie..czekam :hyhy:


na pewno idzie lepiej niż 1.4 w benzynie :hyhy:

nie no a tak serio, to nie wiem czy zauważyłeś ale tłumacze koledze różnicę między Blosem a mikserkiem, więc nie trudno załapać że chodzi o różnicę przy tych dwóch ustrojstwach ;)
A czy różnica lpg vs pb jest to musiałbym sprawdzić na hamowni, podczas jazdy nie czuć żadnej różnicy.
Dwa znalezione na szybko w necie, oczywiście tego na którym najbardziej mi zależy nie mogę znaleźć (Blos + stożek +2KM -4Nm w stosunku do PB)

Obrazek
Obrazek



i dla przykładu jeszcze Ford Scorpio 2.9 (nominalnie 145KM, 222Nm)

Zasilanie / moc maksymalna [KM] / moment [Nm]

Benzyna miksery / 106,0 / 182
Gaz miksery / 90,4 / 174

Benzyna blos / 141,6 / 199
Gaz blos / 140,5 / 201

więc biorąc pod uwagę zużycie jednostki i straty mocy z racji wieku Blos nic zauważalnego Ci nie zabiera ani na LPG, ani na PB ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bart » 20 lut 2013, o 01:01

Ja Ci szczerze odradzam :P Kupilem auto w gazie i od kupna staram sie cos zrobic, zeby zaczelo chodzic rowno i idealnie na PB. Chyba ciezko wgl potem ustawic auto, zeby na PB jezdzilo jak wczesniej.
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez susojos23 » 20 lut 2013, o 11:18

Pracowałem przy Instalacjach gazowych i powiem tak :
Przy jednopunktowym wtrysku najlepszy jest mikser blos się nie sprawdzi.
I najlepiej jak będziesz miał instalacje 2 generacji BRC blitz lub JUST Bingo M czy coś co jest sterowane elektrycznie bierze sygnał z potencjometru przepustnicy i Sondy Lambda Mam u Siebie w Golfie AG reduktor i Bingo M i chodzi jak należy cykl mieszany poniżej 10l gazu przy normalnej jeździe do 110km/h w trasie wychodzi równe 9l na 100km
wiec szukaj takiej instalacji i mecz gazownika żeby dobrze wyregulował:)
Pozdrawiam i życzę oszczędzania :) PS. 100km przejeżdżam za 25-26zł
susojos23
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 18:21
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez łukasz1983 » 20 lut 2013, o 11:55

Kolego zakładaj lpg nawet się nie zastanawiaj.Mam 8-letnią instalacje 2 generacji parownik Tomasetto i sterownik Bingo M.Po kupnie auta jedynie co z nią robiłem to założyłem krokowca(bo miałem zwykłą śrube :-x ),zmieniłem filtr gazu i ustawiłem komputer pod siebie.Spalanie w cyklu mieszanym mam 9.5 na sto (a noge mam ciężką).Z moich doświadczeń śmiało moge ci polecić to połączenie czyli reduktor Tomasetto i Bingo M,naprawde łatwo samemu ustawić i ślicznie chodzi na benzynie i lpg(oczywiście pod warunkiem,że zostanie to założone tak jak należy).
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczorey » 20 lut 2013, o 17:08

to juz w koncu nie wiem, czy ten Blos dawac czy nie, chyba najlepiej bedzie jak pogadam z tymi gazownikami :)
kaczorey
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sie 2012, o 12:01
Lokalizacja: tu tyle ludzi?

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości