Dławienie na jałowym po dpaleniu na benzynie 1.8 ABS

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Dławienie na jałowym po dpaleniu na benzynie 1.8 ABS

Postprzez sloneczko2517 » 6 lut 2011, o 22:36

Witam wszystkich posiadaczy goferków. Szukałem całe popołudnie i nic nie znalazłem lub nie potrafię szukać. Mam poważny problem, po nocnym postoju gofra pod chmurką gdy rano odpalę to po chwili zaczyna go dusić, dławić, szarpać i kopcić nie przepalonym paliwkiem z tłumnika, po przełączeniu na gaz po chwili obroty wracają do normy i jest ok. Proszę o radę co może być przyczyną??????
zefirek
sloneczko2517
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: deblin

Dławienie na jałowym po dpaleniu na benzynie 1.8 ABS

 

Postprzez prezesik » 6 lut 2011, o 23:08

Dawno nie wymieniane kable WN, kopulka i palec. Kiedy wymieniales te elementy?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez nitek » 7 lut 2011, o 12:59

Moze trzeba na kompa podjechac zeby zobaczyc jakie bledy sa moze byc sonda lambda
KONSERWACJA PODWOZIA ,SPAWANIE UKŁADÓW WYDECHOWYCH 691-123-441
Avatar użytkownika
nitek
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 18:04
Lokalizacja: Legnica

Dławienie na jałowym po dpaleniu na benzynie 1.8 ABS

Postprzez sloneczko2517 » 8 lut 2011, o 11:34

Dzięki za odpowiedzi i za podpowiedzi. Wczoraj gofer został podłączony pod kompa, wyskoczyło zwarcie przewodu masowego na sondzie lambda, zwarcie zostało usunięte i błąd zresetowany, następnymi czynnościami były wymiana świec, kabli WN, paluszka i kopułeczki i bez zmian więc zabrałem się za przeczyszczenie przepustnicy i w trakcie prac okazało się wtrysk paliwa nie rozpyla TYLKO LEJE. Czekam na dostawę ori używki i dam znać co i jak po wymianie wtrysku.
zefirek
sloneczko2517
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: deblin

Postprzez nitek » 8 lut 2011, o 17:06

Wiec warto czasami podjechac na komputer :-D :-D
KONSERWACJA PODWOZIA ,SPAWANIE UKŁADÓW WYDECHOWYCH 691-123-441
Avatar użytkownika
nitek
Czytacz
 
Posty: 93
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 18:04
Lokalizacja: Legnica

Postprzez pablomed » 8 lut 2011, o 22:04

na 90 procent nie w tym wypadku ponieważ tzw emulacja sondy podczas pracy na LPG polega najczęściej na podaniu zamiast sygnału sondy - masy na sterownik silnika. Więc błąd będzie, może być i niczemu nie szkodzi. sloneczko2517, jak już wymienisz wtrysk a zaczną powracać kłopoty - poczytaj o resecie sterownika silnika i układziku wykonującym odcięcie stałego plusa od tego sterownika (reset po każdym wyłączeniu zapłonu). Opisane dokładnie na każdym forum vw
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Slav » 10 lut 2011, o 21:44

Witam.
Miałem ten sam problem przy moim 1.8 AAM i został on rozwiązany.
Też rano i po dłuższym postoju ciężko odpalał (niekiedy kręciłem ponad 10 sekund), jak już odpalił to strasznie się dusił i chodził jakby na 2-3 gary, dziwny dym z wydechu, gdy chwilę odczekałem lub przełączyłem na LPG to wszystko wracało do normalności.

U mnie winowajcą był czujnik temperatury cieczy.
Znalazłem gdzieś na tym forum tabelkę z wartościami rezystancji które ten czujnik miałby wskazywać przy danej temperaturze i wychodziło na to że mój czujnik myślał sobie, że na dworze jest -100'C :lol: dlatego podawał fałszywe dane do komputera, ten z kolei podawał bogatszą mieszankę i silnik się dusił (tak wnioskuję z całości).

Jeśli po twoich zabiegach/naprawach problem dalej będzie się powtarzał to odepnij wtyczkę z tego czujnika, odpal silnik i sprawdź jak chodzi, powinien iść równo i bez problemów. Jeśli problemy dalej będą to znaczy, że to nie wina czujnika.
Pozdro :-) .
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez sloneczko2517 » 12 lut 2011, o 18:53

Drodzy forumowicze wasze podpowiedzi zostały wdrożone w życie, tzn. wymieniłem palec, kopułkę, przewody WN, czujnik temperatury, wymieniony na ori wtrysk, ori krokowy, byłem jeszcze raz na kompie gdzie odbył się reset kompa z odłączeniem akumulatora na 12 godzin i przejechałem 50 km ( tak zalecał koleś od kompa ) i co :-x I NIC, ŻADNEJ POPRAWY, dalej go dławi na jałowym.
Mam co prawda pomału dosyć mojego gofra ale się nie poddaje i walczę dalej i z tej okazji mam do was pytanie, CZY TO MAŻE BYĆ WINA POMPKI PALIWA???
zefirek
sloneczko2517
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: deblin

Postprzez prezesik » 12 lut 2011, o 19:38

sloneczko2517 napisał(a):CZY TO MAŻE BYĆ WINA POMPKI PALIWA???

Jakby to była pompka paliwa to miałbyś problemy na wyższych obrotach.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez sloneczko2517 » 12 lut 2011, o 20:15

prezesik, zdaję sobie z tego sprawę, w trakcie pisania poprzedniego postu umknął mi fakt że w czasie jazdy ok 3000 obr, jest pod pedałem gazu wyczuwalna dziura, tzn brakuje mocy.

[ Dodano: 2011-02-12, 19:22 ]
Od kilku dni przeglądam i czytam forum i mam coraz większy młyn w głowie. Z własnego doświadczenia kierowcy jak i mechanika na własne potrzeby wiem że jest to jakaś bzdura TYLKO JAK JĄ ZNALEŹĆ. :-x , :-o , :-x
zefirek
sloneczko2517
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: deblin

Postprzez pablomed » 14 lut 2011, o 01:14

Myślę że pora na manometr i pomiar ciśnienia paliwa
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sloneczko2517 » 17 lut 2011, o 12:55

:-D :-D :-D USTERKA USUNIĘTA I GOFER ŚMIGA JAK SZALONY. Winą była SONDA LAMBDA. Co prawda to dławienie, szarpanie, kopcenie na czarno po podłączeniu pod kompa nie jednoznacznie wskazywały na sondę ale po odwiedzeniu gazownika ( złota rączka ), poprzez odczytanie danych z kompa gofra, kompa od gazu, analizatora spalin i czegoś co zastąpiło sondę ( nie znam nazwy ) padło na sondę. Dzisiaj sonda została wymieniona na nóweczkę orginalną boscha i jest git. Dzięki wszystkim za pomoc.
zefirek
sloneczko2517
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: deblin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron