długie ssamnie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

długie ssamnie

Postprzez kopytko91 » 3 kwi 2012, o 16:00

Witam mam takie pytanie czy normalne jest ze za każdym razem włącza się ssanie bez różnicy czy ciepły czy chłodny. I po jakim czasie normalnie powinien się wyłączyć??
kopytko91
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 mar 2012, o 18:22
Lokalizacja: Wołów

długie ssamnie

 

Postprzez prezesik » 3 kwi 2012, o 18:35

Za "ssanie" odpowiada czujnik temperatury znajdujący się w plastikowym króćcu przy głowicy ( 4-pinowy ). Zmienia on zwój opór, a tym samym podaje sygnał do kompa, dopiero wtedy komputer odpowiednio dawkuje paliwo.

A co się dzieje z silnikiem, zbyt wysokie obroty?
Jak jest na LPG a jak na samej PB?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kopytko91 » 3 kwi 2012, o 18:47

nie ma różnicy czy lpg czy benzyna. A właśnie chodzi o te trochę wysokie obroty jak sie nagrzeje to ma obroty 950 a jak wyłączę i włączę silnik wracają do 1100 i po dłuższej chwili dopiero opada znowu na 950
kopytko91
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 mar 2012, o 18:22
Lokalizacja: Wołów

Postprzez BuliQ » 3 kwi 2012, o 20:08

Miałem takie same objawy i wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej pomogła.. :-D
BuliQ
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 lip 2008, o 23:53
Lokalizacja: Rzepin

Postprzez Lokoko » 12 kwi 2012, o 21:58

Cześć.

Podepnę się pod ten temat bo mam podobny problem. Czasami jak zjeżdżam z S8 (130-150km/h) to obroty skaczą do 1100. Czyli jest na ssaniu. Wskaźnik temperatury po odpaleniu wchodzi na 70 lub niżej, w korku skacze do 110 a jak ruszę to spada do 70. Od czasu do czasu wchodzi na 90. Golf 3 1.8 AAM. Dodam, że wymieniem czujnik temp. cieczy chłodzącej.

Pozdrawiam,
Loko
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez tomek2199 » 12 kwi 2012, o 23:36

Lokoko, sprawdzałeś termostat??
tomek2199
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2012, o 11:03
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez prezesik » 13 kwi 2012, o 07:52

Lokoko napisał(a):Cześć.

Podepnę się pod ten temat bo mam podobny problem. Czasami jak zjeżdżam z S8 (130-150km/h) to obroty skaczą do 1100. Czyli jest na ssaniu. Wskaźnik temperatury po odpaleniu wchodzi na 70 lub niżej, w korku skacze do 110 a jak ruszę to spada do 70. Od czasu do czasu wchodzi na 90. Golf 3 1.8 AAM. Dodam, że wymieniem czujnik temp. cieczy chłodzącej.

Pozdrawiam,
Loko

Termostat do wymiany lub czujnik temp., który źle wskazuje i dawkuje paliwo.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez gawior » 13 kwi 2012, o 11:42

Lokoko, jaki czujnik temp. kupiłeś ? Oryginał czy tani zamiennik ?
Ja na początku przygody z Golfem też miałem do wymiany czujnik i wymieniłam na tani zamiennik ( febi ).
W rezultacie kupiłem 4 czujniki tańsze 25-40zł z czego daw po wyjęciu z pudełka były uszkodzone i po zamontowaniu i nagrzaniu silnika wskazywały 115st.C. Zostały wymienione od reku w sklepie ( z tekstem, ze zamienniki tańsze tak mają ).
Ogólnie żadne z tych tańszych nie pracował prawidłowo. Któreś działał tak jak twój. Pokazywały w przedziale 70-95st.C
Później kupiłem czujnik EPS ( ponad 60zł ) już było lepiej, ale dalej nie tak. W końcu kupiłem czujnik oryginalny z ASO. Akurat trafiłem za mniej niż 60zł, bo z likwidacji sklepu. Od tego momentu wskazania są prawidłowe.

Ogólnie to nie chciałem płacić za czujnik 120zł ( tyle zaśpiewali w ASO u mnie w mieście ) i kupiłem coś tańszego i to kilka razy. Natomiast wyszło, że jak bym kupił od razu oryginał, to by mnie to taniej wyniosło.
Jak to mówią "skąpy dwa razy płaci".

Nie wykluczam tez, że może to być termostat. łatwo sprawdzić.
Odpal zimne auto na postoju i niech chodzi. Sprawdzaj co chwile dolny wąż chłodnicy ( pod alternatorem ). Nie powinien się robić ciepły do około 80st.C
Jak robi się wcześniej ciepły, to masz otwarty termostat.
Jednakże wyklucza to działanie ssania. Ja bym bardziej stawiał na walnięty czujnik.

Ssanie w Mk3 działa do około 50-60st.C, z tym że podwyższone obroty są do osiągnięcia niższej temperatury ( np. 30st.C ). Do tych 60st.C jest podawana bogatsza mieszanka paliwowa, zazwyczaj poprzez przymkniecie bajpasu powietrza ( przymyka go krokowy albo regulator wolnych obrotów ), albo krokowy popycha cięgno od gazu.
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości