Doradźcie ;)

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Doradźcie ;)

Postprzez vega25 » 27 sty 2013, o 14:18

Witam!
Mam pytanie, jestem od dzisiaj na forum i chciałbym sie dowiedzieć tych którzy posiadają silniki,albo znają sie na tych sprawach o oznaczeniu ABF 2.0 DOHC 16V 150KM Golfa 3 czy też inne modele w których ten silnik występuje, jaką instalację gazową polecacie!? Bo mam dylemat czy BRC wsadzi czy STAGA!? Na której będzie chodził silnik bez większych problemów, oczywiście zależy też to od ustawien gazownika zdaję sobie z tego sprawę :) czekam na wasz posty w moim temacie i pomoc :) z góry dziekuję :)
vega25
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:11
Lokalizacja: Niemce

Doradźcie ;)

 

Postprzez strzeliniasty » 27 sty 2013, o 14:23

po pierwsze to jaka generacja bedzie montowana

przy 16v najlepiej montowac sekwencje w 8v II generacji, ogolnie silniki 16v slabo znosza gaz najlepsze sa 8 zaworowe

odnosnie firmy - kazda dobrze zalozona i ustawiona bedzie hulac
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez rav7 » 27 sty 2013, o 16:30

Tez warto sie zastanowic jakie robisz trasy, bo jesli pokonujesz krotkie odcinki to sekwencja nie ma sensu bo moze nawet nie przelaczyc sie na gaz. Ja u siebie mam sekwencje a do pracy mam 8 km i musialem zdecydowac sie na zmiane komputera bo zima nigdy nie zdazal sie przelaczyc na gaz, teraz mam tak jak w starszych instalacjach ze po dodaniu gazu auto przelacza sie na LPG.
VW Jest Bogiem, Predkosc nalogiem, Turbo zabawa a rozwaga podstawa...
Avatar użytkownika
rav7
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 25 mar 2011, o 13:16
Lokalizacja: KrK

Postprzez Opik » 27 sty 2013, o 17:43

tylko takie przelaczanie od razu po odpaleniu w zimie to prosba o wymiane parownika bo go zabija takie "oszczedzanie" ;) Sekwencje mozna ustawic ze odpali sie jak silnik bedzie mial nawet 20 stopni i bedzie to lepsze niz takie "od razu". Ja mam zwykla centralke dzialajaca wlasnie na przegazowke, ale w zimie zawsze pozwalam mu sie zagrzac do tych 40 stopni oleju i dopiero wtedy przelaczam na gaz.

Co do instalacji, jesli chcesz miec prostsza to wrzucasz najzwyklejszy sterownik brc just albo just junior ktory oddziela zasilanie pb - lpg i do tego Blos, jezeli cos bardziej zaawansowanego to sekwencja porzadna. Spalanie nie bedzie sie duzo roznilo w jednym i drugim przypadku, moze przy sekwencji bedzie odrobine nizsze. Po dobrej regulacji osiagi w jednym i drugim przypadku nie beda sie roznily od tych na benzynie. Pierwsza opcja na pewno tansza bedzie i generalnie mniej zawodna bo jedyny elektroniczny element calej instalacji to centralka przelaczajaca na gaz.
Niech Cie tylko reka Boska broni zakladac zwykla instalacje na jakims mikserku bo jest to najgorszy badziew jaki mozna wsadzic przy zagazowaniu samochodu, znaczaca pogarszajacy osiagi / kulture pracy silnika. A w silniku takim jak ABF to sam pomysl wsadzania mikserka powinien byc karany zabraniem dowodu na 3 miesiace :P
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rav7 » 27 sty 2013, o 18:15

Opik napisał(a):tylko takie przelaczanie od razu po odpaleniu w zimie to prosba o wymiane parownika bo go zabija takie "oszczedzanie" ;) Sekwencje mozna ustawic ze odpali sie jak silnik bedzie mial nawet 20 stopni i bedzie to lepsze niz takie "od razu". Ja mam zwykla centralke dzialajaca wlasnie na przegazowke, ale w zimie zawsze pozwalam mu sie zagrzac do tych 40 stopni oleju i dopiero wtedy przelaczam na gaz.


No jesli jest mroz to tez go nie przelaczam od razu, odpalam na benzynie, odsniezam, skrobie szyby, mija kilka minut i dopiero przelaczam.
VW Jest Bogiem, Predkosc nalogiem, Turbo zabawa a rozwaga podstawa...
Avatar użytkownika
rav7
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 25 mar 2011, o 13:16
Lokalizacja: KrK

Postprzez BGolf3 » 27 sty 2013, o 20:50

STAG BRC obie firmy na polskim rynku są bardzo popularne, ale czy to opłacalne
STAG na wtryskiwaczach Hana... Koszt takiej instalacji waha się w granicach 1900 do 2200 podobnie będzie tez z BRC połowa wartości samochodu Sekwencja LOVATO była by względnym rozwiązaniem albo 2 gen. LANDIRENZO
BLOS odpada mało kto montuje takie coś, jest awaryjny drogi w utrzymaniu
BGolf3
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 23:46
Lokalizacja: Połaniec

Postprzez Grzesiek2507 » 27 sty 2013, o 21:08

BGolf3 napisał(a):BLOS odpada mało kto montuje takie coś, jest awaryjny drogi w utrzymaniu


a to juz jest sprawa dyskusyjna ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez strzeliniasty » 27 sty 2013, o 22:07

blosa montuja przy wielowtrysku

przy mono najlepiej instalka II gen
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Opik » 28 sty 2013, o 12:38

BGolf3 napisał(a):BLOS odpada mało kto montuje takie coś, jest awaryjny drogi w utrzymaniu


:lol: :wstyd:

Weź nie pisz takich pierdół bo się później ktoś naczyta i będzie powtarzał. Co jest awaryjnego w Blosie? Sprężnka czy może plastikowa przepustnica? Co jest drogiego w utrzymaniu? Wymiana po 150 tysiącach (tak, stu pięćdziesięciu bo tyle u mnie przelatał bez problemu) membrany za 115zł i sprężynki za 20? Czy może sprawdzenie i ew regulacja co 20tys km, którą robi się przy każdej instalacji? Nie bądź śmieszny ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez susojos23 » 28 sty 2013, o 19:06

Witam wszystkich . Pracuję przy instalacjach Gazowych i sądzą że Blos , Stag , czy BRC Prawidłowo by nie działały gdyż Golf z Tym silnikiem jak się nie myle jest sterowany fullgrupem i Dobra sekwencja nie będzie na tym dobrze chodzić i moc tego silnika jest idealnie na granicy tego jaką instalacje założyć gdyż ma 110kw i jest to próg w którym powinno zakładać się wzmocnioną instalację . Ja odradzał bym jeśli jest to full grup Sekwencje LOVATO na wtryskiwaczach jak dobrze pamiętam J ,BRC nie gdyż sterownik brc nie radzi sobie z Fullgrupem a cena instalacji Lovato to około 2300-2500 zł zależy kto zakłada . Pozdrawiam Paweł
susojos23
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 18:21
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez czepi » 28 sty 2013, o 21:00

Mam ABFa w gazie i powiem tak... początkowo instalka II gen z mieszalnikiem (mikserem). Po założeniu BLOSa autko odżyło. Teraz noszę się z zamiarem założenia sekwencji, bo po wyrzuceniu BLOSa i założeniu oryginalnego dolotu... nie ten samochód. Osiągi wyczuwalnie lepsze i dzwięk silnika zdecydowanie się poprawił.
Reasumując:
-Jeśli nie masz instalki i chcesz takową założyć to nie baw się w II generację, tylko zakładaj sekwencję, bo będziesz tylko żałował. Jeśli jeździsz teraz na benzynie to wyraźnie odczujesz pogorszenie na instalce II gen.
-Jeśli już ktoś ma z różnych przyczyn (ja akurat zakupiłem już samochód) z gazem II gen. to dobrym rozwiązaniem jest montaż BLOSa.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez murgen » 28 sty 2013, o 21:35

Do takiego silnika tylko sekwencja, ja za auto dalem 3700 a instalacja 1900 ale mam spokoj, auto jezdzi jak na benzynie tylko o polowe taniej.
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości