tylko takie przelaczanie od razu po odpaleniu w zimie to prosba o wymiane parownika bo go zabija takie "oszczedzanie"
Sekwencje mozna ustawic ze odpali sie jak silnik bedzie mial nawet 20 stopni i bedzie to lepsze niz takie "od razu". Ja mam zwykla centralke dzialajaca wlasnie na przegazowke, ale w zimie zawsze pozwalam mu sie zagrzac do tych 40 stopni oleju i dopiero wtedy przelaczam na gaz.
Co do instalacji, jesli chcesz miec prostsza to wrzucasz najzwyklejszy sterownik brc just albo just junior ktory oddziela zasilanie pb - lpg i do tego Blos, jezeli cos bardziej zaawansowanego to sekwencja porzadna. Spalanie nie bedzie sie duzo roznilo w jednym i drugim przypadku, moze przy sekwencji bedzie odrobine nizsze. Po dobrej regulacji osiagi w jednym i drugim przypadku nie beda sie roznily od tych na benzynie. Pierwsza opcja na pewno tansza bedzie i generalnie mniej zawodna bo jedyny elektroniczny element calej instalacji to centralka przelaczajaca na gaz.
Niech Cie tylko reka Boska broni zakladac zwykla instalacje na jakims mikserku bo jest to najgorszy badziew jaki mozna wsadzic przy zagazowaniu samochodu, znaczaca pogarszajacy osiagi / kulture pracy silnika. A w silniku takim jak ABF to sam pomysl wsadzania mikserka powinien byc karany zabraniem dowodu na 3 miesiace