Dusi się przy wyższej temperaturze na LPG/na PB przy zimnym

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Dusi się przy wyższej temperaturze na LPG/na PB przy zimnym

Postprzez raff » 13 paź 2010, o 21:06

Witam.
Mój problem pojawia się po osiągnięciu przez silnik temperatury ok 85C. Dzieje się to głównie podczas jazdy miejskiej kiedy silnik nie jest chłodzony dostatecznie.
Do osiągnięcia w\w temperatury działa ok, po osiągnięciu temperatury 85C silnikowi zaczyna jakby brakować powietrza, ja mu gaz a on muli a czasem nawet gaśnie. Kiedy muli przełączam go na benzynę a po chwili na gaz i znowu jest ok do czasu aż temperatura wzrośnie.
Ostatnio miałem problem z sondą lambda i odłączyłem ją od modulatora, myślicie że sonda łapie sygnał i odpowiednio dawkując powietrze wzbogaca lub zubaża dawkę paliwa? Ostatnio zastanawiałem się czy nie spróbować podłączyć ją z powrotem, wtedy wybadam czy nie wraca poprzedni problem i czy działa.
Poradźcie proszę jednak jeszcze czy szukać gdzieś indziej rozwiązania tego problemu, nie wiem może czujnik powietrza dolotowego, jak go sprawdzić?

Jeszcze jeden problem mam, otóż po odpaleniu na benzynie zachowuje się jakby nie było ssania, silnikiem trzepie aż do osiągnięcia kilku stopni C, wtedy obroty podnoszą się o ok 500/min i jest dobrze ale do tej pory strasznie muli. Czujnik temp był wymieniany a mimo to gdy odepnę kable nie ma żadnych zmian, jak sprawdzić czujnik temperatury.
raff
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:44
Lokalizacja: Kraków

Dusi się przy wyższej temperaturze na LPG/na PB przy zimnym

 

Postprzez prezesik » 14 paź 2010, o 00:51

jak sprawdzić czujnik temperatury.


Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hades66 » 17 paź 2010, o 21:23

zacznij od sondy, ona wysyła sygnały do sterownika mieszanki !!!!
Najpierw ustaw wszystko na benzynie jak będzie ok to zabierz się za LPG.
Ile masz sond 1 ?
Ile ma przewodów 4 ?
wiesz jak sprawdzić sondę?
dwa białe to podgrzanie - sprawdź czy ma przejście jak ma to ok!
szary idzie na masę
czarny to impulsowy! na pracującym silniku przekuj go szpilką a do niej podłącz plusowy od miernika, minusowy gdziekolwiek do masy samochodu najlepiej jak będziesz pod samochodem do obudowy skrzyni ! Temperatura sondy powinna osiągnąć 300C to zaczyna pracować !!!http://www.ngkntk.pl/Sondy_lambda_w_tescie_wydajnos.1530.0.html
niech ktoś depnie pedał przyśpieszenia do 2tyś obr. , a zakres miernika ustaw na 2,5v sonda powinna wskazywać w zakresie 200-800 mV czyli 0,2-0,8V będzie falowała od-do od-do to tylko poglądowy test spr. sondy.
zajrzyj: http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0.html
tu też są ciekawe info..
http://www.ngkntk.pl/Szkolenia_techniczne.1297.0.html
sprawdź czy nie zaciąga gdzieś lewego powietrza też mam Silnik: 1,6 benzyna+LPG i miałem lewe powietrze plus padła sonda. teraz wszystko ok :super:
na koniec pokasuj błędy...... powodzenia !!
hades66
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 maja 2007, o 20:46
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez pablomed » 17 paź 2010, o 23:23

raff, nie wiem co to modulator od którego odłączyłeś sondę, mam nadzieję że odłączyłeś ją od komputerka LPG, ale dalej została podłączona jak należy do sterownika silnika. Możesz ją sprawdzać na tym odłączonym kablu przez ciebie, zamiast wkłuwać się szpilką. No i troszkę niekompletne info dajesz. Miałeś jakieś tam kłopoty z sondą więc ją odłączyłeś i co, poprawiło się? Awaria zapewne wcześniej już była zanim ją odłączyłeś.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez flash15 » 17 lis 2010, o 04:38

raff, nie jeździ się na odłączonej sondzie, sonda jest potrzebna do prawidłowego działania silnika na benzynie na gazie jest (powinna być) odcięta sterownikiem LPG. jeśli on rano jest uruchamiany i wariuje może to być wina tego wymienionego czujnika temperatury cieczy, sprawdz według wskazań jakie kolega Ci przesłał. Jeśli chodzi o czujnik zasysanego powietrza to masz go w mono-wtrysku, jest on 4 pinowy i mierzy się w nim oporności na 1 i 4 złączu kostki. http://picasaweb.google.com/carreratt91 ... 2937914098 opornośći masz tutaj http://picasaweb.google.com/carreratt91 ... 0944051890
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa

Postprzez pablomed » 18 lis 2010, o 00:58

flash15, po pierwsze sonda nie jest odcięta w instalacji II generacji, tylko przełączona na komputerek LPG który z niej korzysta podczas jazdy na lpg, po drugie mylisz RP z ABS jeśli chodzi o czujnik powietrza. W RP z golfa II jest jak napisałeś styki 1i 4, w golfie III 1 i 2
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez flash15 » 18 lis 2010, o 01:28

pablomed, emulator sondy lambda wiem, że zakłóca jej działanie jak jest przełączony na LPG bo jest podpięty przeważnie pod masowy przewód stąd miedzy innymi błąd sondy lambda wyskakuje na vagu. W każdym razie kolega nie powinien jeździć z odłączoną sondą między innymi dlatego, że jak się motor nagrzeje do odpowiedniej temperatury to będzie go mu zalewało na wolnych obrotach jeśli będzie chciał się przejechać na PB oczywiście. Jeśli chodzi o czujnik zasysanego powietrza, to miałem już parę w swoich rękach z co najmniej 6 i to od ABS i ADZ i jakoś na 1 i 2 pinie nic nie wychodziło tylko na 1 i 4 widziałem oporności. Sam u siebie wymieniałem ten czujnik bo mi szwankował i sprawdzałem oporności. W silniku 1,6 AEA mierzy się między 1 i 2 pinem chyba , że właśnie kolega ma takie oznaczenie motoru pod maską. Widziałem na własne oczy wartości :)
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa

Postprzez pablomed » 19 lis 2010, o 19:10

ok może mi się pomyliło z tymi pinami zwracam honor
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez flash15 » 19 lis 2010, o 23:11

spoko każdemu może się merdnąć :D , a to że tańcowałem z tymi czujnikami to akurat głęboko wpadło mi to w baniak :D haha
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości