Duże spalanie a uszkodzona sonda lambda

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Duże spalanie a uszkodzona sonda lambda

Postprzez starscream » 16 mar 2012, o 09:57

Hej
Jako iż poradziłem sobie z falującymi obrotami niestety problem spalania pozostał :zalamany: nie mam już pomysłu.
Reduktor wymieniony na nowy, świece wymienione, ostatnio byłem u gaziarza ustawił jak stwierdził najlepiej jak sie da i lepiej nie będzie.
Wczoraj zatankowałem wyszło 13,56 l :zalamany: silnik 1.4 ABD
Kupiłem i chciałem założyć silnik krokowy od gazu ale okazało sie że sonda lambda (a to ona podobno sterowałaby silnikiem krokowym gazu) jest uszkodzona, powiedzcie mi prosze czy uszkodzona sonda może mieć wpływ na spalanie gazu? czy tylko tyczy się benzyny?
Na benzynie nie jeżdzę więc mi nie zależy, zastanawiam się czy jest sens w takim razie kupować nową sonde? może to zmniejszyć spalanie? chyba że macie jakiś inny pomysł jeszcze bo mi już ręce opadły :zalamany:
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Duże spalanie a uszkodzona sonda lambda

 

Postprzez PabloSBT » 16 mar 2012, o 13:25

zalezy jaka masz instalacje jak Igen to tam sonda nie jest potrzebna ale jak masz 2gen z aturatorem zamiast śruby to sonda jest odpowiedzialna za dawkowanie paliwa i jak padnie to moze ci nawet 20 litrow spalic na 100:)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez starscream » 16 mar 2012, o 13:57

PabloSBT głupie pytanie, wydaje mi sie że II ale nie jestem pewien, wiem że jest śruba od regulacji to na pewno, jak moge to sprawdzić która to generacja najprościej? w dokumentach od gazu będzie pisać? czy jest prostszy sposób?
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 17 mar 2012, o 11:23

starscream, albo masz I-a generację czyli tylko śruba regulacyjna, albo masz II-ą która uległa awarii dlatego założono śrubę (zamiast silniczka krokowego), czyli działa tak samo jak I-a generacja.
Czyli założenie silniczka nie wystarczy, potrzebny jest komputerek nim sterujący i tu zgadza się - głównie na podstawie lambdy, w mniejszym stopniu na podstawie sygnału od czujnika położenia przepustnicy (TPS).
Teraz po pierwsze takie spalanie nawet na I-ej generacji jest trochę za duże, jeśli silnik jest ogólnie sprawny to gaziarz sie nie postarał, co najmniej ze dwa litry pownno sie urwać ale w trasie, nie w korkach krakowskich, w mieście jest dobrze jak jest.
Zeby zrobić z tej I II-ą generacje trzeba dokupić elektrnikę, koszt prostego zestawu typu Bingo B lu Autronic i podobne około 2 stówki, koszt montażu zależy - jest to proste, ale gazownik ze 250 - 300 weźmie. Mógłbyś jechac na Lindego sa drodzy ale dobrzy. Plus sonda oczywiscie o ile jest zepsuta bo tego na razie nie wiesz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 17 mar 2012, o 20:23

jeśli masz śrubę na wężu idącym do miksera to jest I gen ale skoro masz I gen to gazownik ci odkręcił chyba na cały regulator tą śrubę :P ja też mam teraz spalanie ponad 12 l przy spokojnej jeździe ale ja mam z krokowym instalację i siadła mi grzałka sondy :( na tygodniu mam jechać na analizator i zrobię na razie I gen bo sonda kosztuje 300zł a uniwersalnej już nie kupie tylko 3 mies wytrzymała :(
ja bym na twoim miejscu zmienił gazownika i niech ci ustawi na analizatorze spalin bo na 1.4 13l to za dużo na pewno go zalewa :)
daj zdjęcia z pod maski to będziemy wiedzieć na 100% która to generacja :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 18 mar 2012, o 07:36

dopisze tylko ze przy działającym katalizatorze nic nie daje pomiar spalin w końcówce wydechu, a 1.4 chyba niema rurki pomiarowej z kolektora wydechowego. Jedyne mądre rozwiązanie wówczas to regulacja z patrzeniem na voltomierz podpięty do kabla sygnałowego sondy - o ile ona działa, albo na "czuja" patrząc na spalanie i zachowanie silnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Emiczka » 20 mar 2012, o 00:28

Ja mam uszkodzoną sondę lambda ale spalanie gazu mam takie jak być powinno i mam 2 generacje.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez PabloSBT » 20 mar 2012, o 01:30

Emiczka napisał(a):Ja mam uszkodzoną sondę lambda ale spalanie gazu mam takie jak być powinno i mam 2 generacje.

No to pewnie ktoś cie zrobił w jajo i zamiast krokowca masz śrube.Do poprawnego dzialania 2gen niezbedna jest poprawnie dzialajaca sonda lambda, u mnie sonda która wymienilem jakieś 3 mies temu wiesza sie i już mam spalanie 13l przy spokojnej jeździe a jak by byla uszkodzona to spalanie min15l gwarantowane :) uszkodzona sonda to pewnie masz na myśli ze blad pokazuje na vagu ale to normalne jak sie ustawi emulacje na mase;)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Emiczka » 20 mar 2012, o 01:36

ta sonda mi wypadła podczas wymiany tłumika przedniego wiec jej w ogolę nie mam
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez przemke » 20 mar 2012, o 15:02

u mnie sonda ledwo chodziła na gazie (na bence w ogóle) i jak wymieniłem na zamiennik "hans pries" za 120zł to spalanie spadło tylko o średnio pół litra
normalnie żeby sprawdzić to może po prostu mogłbyś odpiąć sondę, ale skoro nie masz tego silniczka krokowego od gazu (akutatora) to chyba nie ma to znaczenia więc jeśli śruba jest dobrze ustawiona to problem musi leżeć gdzie indziej ale to już lepiej niech koledzy potwierdzą
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez starscream » 26 mar 2012, o 15:22

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi.
Nw wstępie przepraszam że tak późno odpisuje choroba mnie rozłożyła na tydzień nie było mnie przy kompie.
PabloSBT z tego co wiem to jest tam jakas śruba do regulacji bo kolega kiedyś coś próbował ale finalnie skonczyło sie u gaziarza. Z tego co wiem jest to druga generacja. krokowca od gazu nie było jak już go kupiłem.
Dzis zrobie zdjęcia i postaram się wrzucić.
pablomed gaziarz własnie u mnie tak ustawiał na analizatorze wsadził coś w wydech i ustawiał - według niego najlepiej jak sie da.
PabloSBT jesteś pewny że sonda lambda ma wpływ na spalanie gazu? mi gaziarz powiedział że sonda tyczy sie tylko benzyny w tym wypadku jeśli nie mam krokowca od gazu?
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PabloSBT » 26 mar 2012, o 19:46

nie gaziarz ma racje, myslalem ze masz 2gen a jak mowisz ze masz śrube to sonda nie ma wpływu na spalanie lpg jesli by byl aturator to sonda by miała wpływ na lpg, ile km przejechałes na tym reduktorze?bo w twoim przypadku on ma najwiekszy wplyw na spalanie i oczywiscie filtry
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości