przez gawior » 7 wrz 2012, o 14:35
Za 200zł nie zrobisz remontu ! Remont głowicy za 200zł można zrobić, bez demontażu i montażu.
Remont silnika ( nie głowicy ) wiąże się przynajmniej ze zmiana pierścieni, lub tez tłoków, szlifem cylindrów, panewki itp.
Tak więc remont silnika to grubsza sprawa i może wyjść 1000zł za części i uszczelki.
Z remontem głowicy to różnie bywa. Głównie od ceny robocizny.
Części: uszczelka głowicy, nowe śruby głowicy, uszczelki kolektora ssącego i dolotowego, uszczelniacze zaworowe ( np. 2zł/szt razy ilość zaworów ), dobrze jest wymienić simeringi, nowy pasek rozrządu ( paska nie powinno się napinać drugi raz ), planowanie głowicy + ewentualne sprawdzenie głowicy ( na życzenie klienta ).
Uszczelka około 110zł ( odradzam Victror Raintz - ja się przejechałem raz na uszczelce, a drugi raz na śrubach ! ), śruby około 3zł za 1szt. ( komplet 10szt. ), uszczelki kolektora wydechowego 4x2zł, kolektora ssącego 16zł, simeringi wałka jakieś 5-8zł szt., pasek rozrządu (np. conti-tech 50-60zł), może jeszcze dojść uszczelka pokrywy zaworów ( około 20zł ).
No i wreszcie zawory. Do Peugeota płaciłem bodajże 12zł za zawór ssący o 18-20zł za zawór wydechowy.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz