przez gawior » 15 kwi 2012, o 12:36
Jak wyżej pisałem. W tym aucie testowanym moc spadał po wycięciu wkładu z kata, a zostawienia jego obudowy. Obecnie sam mam tak zrobione, ale szykuje się do wymiany tłumika i zamiast obudowy kata wstawić chcę rurkę, albo strumienicę. Z tym że u mnie jest gorsza sprawa bo mam silnik 2E i wejście kata jest dużo większe ( coś około 75-80mm ), niż wyjście ( tutaj jest 55mm ).
Co do spalania LPG, to zależy od stylu jazdy, od dystansów pokonywanych i od warunków w których się poruszasz, ale 15L to zdecydowanie za dużo. 11-12L myślę że było by OK, bo jak pali za mało to też je jest dobrze, bo chodzi na ubogiej mieszance. Średnio doliczyć trzeba 20-25% więcej gazu, niż palił benzyny w tych samych warunkach.
Katalizator możesz wyciąć. Wstawisz za to strumienicę z gotowym wejściem na sondę i tyle. W niektórych autach nawet nie trzeba nic spawać, bo kat z obu stron jest przykręcany ( nie wiem jak jest u ciebie ). Wtedy wymiana to żaden problem jak ma się kanał, czy jakieś podpórki.
Jak byś wymieniał w zakładzie to nie daj się zrobić w balona, bo często wstawiają strumienicę za 60-80zł, a za robociznę biorą kata, a często powinno wszytko być gratis i jeszcze powinni dopłacić za ten katalizator.
Często ludzie się godzą, bo mniej zapłacą. Później okazuje się, że katalizator był wart 200-250zł, a strumienica, którą wstawili była warta 100-120zł z robocizną.
Dobrze jest się dowiedzieć gdzieś wcześniej ile wart jest w skupie katalizator z twojego auta.
Dwa razy w zakładzie jakimś widziałem, że wstawili komuś rurkę zamiast taka, a lata wywalili na kupę złomu przy zakładzie z tekstem "no a to już na złom". Klient zapłacił, wyjechał za bramę, a pan mechanior myk na tą kupę złomu i katalizator do warsztatu zabrał z uśmiechem.
Teatrzyk przed klientem, że kat to kupa złomu do wyrzucenia, a jak klient pojechał to już zacierał ręce na myśl o sprzedaży.. Osobiście bardzo nie lubię takiego krętactwa.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz