Duże spalanie lpg w golf 3 96r 1,6 jednopunkt 75km

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Duże spalanie lpg w golf 3 96r 1,6 jednopunkt 75km

Postprzez FAFEK29 » 1 lis 2012, o 21:47

Witam spalanie w granicach 15l gazu. Dodam ze nie jestem laikiem pracowałem na warsztacie. cisnienie na cylindrach w granicach 11,wysokie napiecie w porzadku,termostat nowy,rożrzad,zapłon ok. koła normalne 14 cali,bez klimy.Silnik nie pokazuje błędów na vagu. odpala i jezdzi jak powinien nie brakuje mu mocy.Instalacja szczelna,zmieniłem 3 parowniki i to samo jest, musze jeszcze zagladnąć do mixera jaka średnica . proszę o podsunięcie jakiś pomysłów co może być uszkodzone. elektronika stag g l plus,ale podmieniałem silniczek krokowy na register reczny i jest to samo. pozdrawiam
FAFEK29
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: sandomierz

Duże spalanie lpg w golf 3 96r 1,6 jednopunkt 75km

 

Postprzez hellboy1 » 3 lis 2012, o 21:17

A filterek gazu albo powietrza?
hellboy1
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 paź 2012, o 19:30
Lokalizacja: Toporowice

Postprzez FAFEK29 » 3 lis 2012, o 22:10

Witam filtr powietrza i gazu jest ok .A poreszto gdyby był zabity filterek lpg to ałto by się pewnie dławiło i nie miało siły.
pozdrawiam
FAFEK29
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: sandomierz

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 02:58

domyślam się że o takich rzeczach jak podpiecie kompa LPG nie trzeba pisać

ale czy zrobiłeś to też na PB? sprawdziłeś ustawienia TPS? może jest źle ustawiony i wali mu bardzo bogata mieszanką? jest to jakiś punkt zaczepienia o którym nei wspomniałeś.

i sprawdziłbym czy problem spalania wystęuje tez na PB, będzie wiadomo gdzie szukac przyczyny
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez FAFEK29 » 4 lis 2012, o 17:06

Witam kolege i dzięki za zainteresowanie moin tematem.No więc tps nieruszałem.co do komputera lpg to jest prosty komp i niebardzo jest tam co w nim ustawiać.stag 2l.pozatym zamiast silniczka krokowego zakładałem zwykły register ręczny ,co wyklucza problem z komputerem lpg.CO do pracy na bęzynie też nadmiernie pali niewiem dokladnie ale napewno ponad 10 l. Może ktoś mi podpowie jak sprawdzić w vag ustawienie tps.

pozdrawiam
FAFEK29
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: sandomierz

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 17:16

nie wiem jak vag, ale wiem jak to zrobić pod maską

tps ma 5 pinów (bez środkowego).

przekręcasz kluczyk, ale nie odpalasz, z lewej otwierasz przepustnice i przyciskasz kilka razy w trzpień silnika krokowego - wtedy cofnei się maksymalnie. nie puszczajac przepustnicy (żeby nei dotknęła trzpienia) odłaczasz kabel silnika krokowego. jak to zrobisz silnik krokowy juz nei działa i powinien byc maksymalnei wsuniety.

odsłaniasz gumę od wtyzki tps i dwa pierwsze piny idąc od strony kabiny powinny w tym połozeniu pokazywać 0,2-0,25V. To jest w zasadzie kluczowe. Kazda inna wartośc to zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka. W necie znajdziesz jak sprawdzić w które piny trzeba sie wpiąć by sprawdzić ciagłosć działania tpsa (bo ja juz zapomniałem wiec pisłą nei będę).
Regulacja jaką ja dokonywałem to odkręcasz 4 sruby torxowe (iuwazaj zebys nei urwał bo bedzie problem) i patrzac na wynik woltomierza przekrecasz lekko zeby była wartość z podanego zakresu. ponoć też ustawia sie luz miedzy bolcem przepustnicy i silnikiem krokowym, ale ja tego nei robiłem, wiec CI nei powiem.

po takej ew zmianei trzeba skasowac ECU i przejachać chociaz te 50km na benzynie.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez FAFEK29 » 4 lis 2012, o 19:31

Dzięki za odpowiedz. A czy zle ustawiony tps miał by wpływ na duze spalanie? dodam ze auto jezdzi dobrze jak powinno nic sie nie dzieje. Chciałbym jeszcze zapytać w jaki sposób ustawić zapłon na lampe stroboskopowa bez regulacji konta,bo taka akurat mam.Wiem ze powinien być 5-6stopni przed gmp . sprawdzałem u siebie i rzeczywiście jest przed gmp ale niewiem ile stopni.Na vagu jest zakładka ,,szacowany kont wyprzedzenia zapłonu'' to tam mi pokazuje 24stopnie jak go opózniam to i tak tam wartość sie nie zmienia.Dodam ze jak troszke opóznie zapłon to silnik zaczyna zwawiej chodzić ale po dodaniu gazu cieżko schodzi z obrotów.zatrzymuje się na 2000 obr. po chwili dopiero schodzi.ale wydaje mi się że tak jak teraz jest ustawiony zapłon ,jest ok.

pozdrawiam
FAFEK29
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: sandomierz

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 19:39

NIE WIEM JAK USTAWIĆ ZAPŁON, więc Ci nei pomogę, ale jezeli chodzi o TPS, to generalnei poprawi sie kultura pracy silnika. Jeżeli masz źle ustawiony, to jak już się zaadaptuje komputer, bedziesz słyszał róznicę, zapewniam Cię. połozenie przepustnicy, jak sama nazwa wskazuje, przesyła informacje o połozeniu do kompa. jak bedzi eustawione źle, to moze wręcz zalewać silnik benzyną. to trzeba sprawdzić. Nie wiem też czy wspominałeś - sonda labda. Jezeli pada, to będzie palił wiecej i na benzynie i na gazie.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez FAFEK29 » 4 lis 2012, o 19:46

Sonda niby pracuje ok ale niewiem czy tak do końca.Ale mysle ze jak wstawiłem zwykły register zamiast silnika krokowego to niepowinna mieć wpływu na spalanie lpg.Dodam ze pracowałem troche przy montowaniu instalacji lpg,i prawie zawsze do aut z jednopunktem stosowało się instalacje tzw ,,golasy'' pierwsza generacje na registrze recznym ,i spisywały sie ok.A dobrze wyregulowana instalacja spala nawet mniej niż taka z komputerem.
FAFEK29
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: sandomierz

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 19:56

Tak dokłądnie się nie znam, dziele sie wiedzą którą pozyskałem z włąsnego doświadczenia lub opinni innych.

Błedu sondy na PB nie masz? Skasuj wszystkie błędy i jeżdżac na PB (nei przełaczając na gaz) zobaczy czi Ci nei wyskakuje. Ponoć mozna też sonde wykrecić i rozpoznać po jej kolorze czy dużo zycia jej jeszcze zostało. Zmierzam do tego ze jeżeli sonda padła, albo ma paść zaraz to bedzie dawała błędne informacje o mieszance spalin, a komputer (jeden i drugi) bedzie automatycznie na podstawie cy danych dawał złą mieszankę do wtryskiwacza. Skoro mówisz ze silnik nie zamula, to jedyna opcja jest tak aze do staje dobra lub przebogacona mieszankę. A to miało by sens. U mnie 1.8 75 monowtrysk pali w meiscie do 12.5 przy cieżkiej nodze, wiec Twój wynik 15l moze wskazywac na niewyczuwalną pod nogą złą mieszankę.
A z doświadczenia dodam, ze jak jexdziłem przez krótki czas na registerze ręcznym to spalił mi o 1,5l wiecej prawie na 100km.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pandamian21 » 4 lis 2012, o 20:19

u mnie powodem duzego spalania byl mikser, tzn byl za duzy. wymienili mikser, lekko ruszyl zaplonem wlasnie na tej migawce i inne autko calkiem. 100zl mnie kosztowalo z regulacja.

[ Dodano: 4 Listopad 2012, 19:21 ]
dodam ze calkiem wywalilem ten krokowy i wstawilem srube, centralke gazu tez mi odlaczyli gdyz sonda walila bledy. i auto normalnie jezdzi na LPG, pali od strzała, spala 9-10.
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

Postprzez FAFEK29 » 5 lis 2012, o 19:36

Witam ponownie,otóz dziś znów sprawdziłem spalanie wyniosło 15,5 litra lpg jazda na miejscu spokojna max 90km/h.zdenerwowało mnie to strasznie.Postanowiłem coś z tym zrobić. rozebrałem do mixera był 34mm zmieniłem na 38mm.Wszystko szczelnie poskładałem nie dawałem podkładki nad mixer bo było za małe podciśnienie. Pomierzyłem ustawienie tps tak jak kolega pisał i wynosi tyle ile powinno. Narazie pojezdze troszkę i zobacze jak spalanie, Moze macie panowie jakieś pomysły?????\

pozdrawiam

[ Dodano: 2012-11-11, 18:35 ]
Witam zmiana mixera pomogła dziś sprawdzałem spalanie auta i wyniosło ok 9l w trasie. a na miejscu pali do 12l. jestem zadowolony z tegp wyniku.Jeszcze zmienie parownik na nowy bo co do tego mam małe zastrzezenia.Pozdrawiam i dziękuje za pmoc.
FAFEK29
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 21:27
Lokalizacja: sandomierz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron