Dużo pali LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Dużo pali LPG

Postprzez PabloSBT » 22 cze 2010, o 09:07

Witam mam taki oto problem gdy jeździłem zimą samochód palił mi w mieście góra 9 l teraz jeżdżę trybem mieszanym nie tylko po mieście i pali mi 10-14 l ;| a do tego na stacjach mi wchodzi więcej gazu (mam butle 34L a wchodzi 30-31 zimą mi wchodziło max 27) a mniej km robie zimą robiłem 340 na butli a teraz 250 i samochód zamulony jest zauważyłem pod filtrem powietrza że mam przykręconą klapke od dopływu ciepłego powietrza i samochód mi łapie powietrze z komory silnika czy to od tego może być większe spalanie??

Instalacja drugiej generacji
Komputer emulator i acurator Bingo M
Reduktor Tomasetto 100HP
wielozawór tomasetto
Ostatnio edytowano 21 wrz 2010, o 10:21 przez PabloSBT, łącznie edytowano 1 raz
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Dużo pali LPG

 

Postprzez Ryjek » 22 cze 2010, o 14:32

temat wiele razy poruszany, kiedy byl wymienainy filrt gazu i kiedy gazownik dawke ustalał? to ze wchodzi wiecej gazu to rzecz normalna tym sie nie przejmowac. Obstawiam na zawalony filrt gazu i dawke przekrecona problem sie rozwiaze po wizycie u gazownika i wymianie filtra wraz z ustawieniem dawki. koszt 50 zeta u mnie w miescier za wszystko
Avatar użytkownika
Ryjek
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 20:27
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez gluszek » 22 cze 2010, o 18:32

też mam ABU i obecnie spalanie wychodzi mi poniżej 9l, czasem nawet 8,5l w trybie mieszanym (70% trasa). Butla z gazem również 34l i wchodzi mi 30l, robię na tym około 340km... Ale oczywiście filtr powietrza i gazu wymieniany systematycznie...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez PabloSBT » 22 cze 2010, o 19:32

instalacje gazową mam od listopada zrobiłem na niej ok 7000 km a gazownik mi powiedział że spokojnie moge jeździć 10000 km bez wymiany miesiąc temu byłem na ustawianiu LPG gościu podpiął pod kompa i miałem dobrą dawkę gazu ;| a z tłumnika mi woda leci i widze że coś nie tak :(
a słuchajcie jeszcze jak to jest z tą klapką w obudowie filtra powietrza kiedy się ona otwiera bo odkręciłem tą śrubke co mi gazownik przykręcił nią tą klapke ale ona sie nie otwiera :( otwiera się dopiero wtedy jak odłącze ten wężyk od przepustnicy :( można jeździć bez tego wężyka żebym miał cały czas otwartą tą klapke?? bo jak jest otwarta to samochód tak jakby ciutke mocniejszy jest :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Ryjek » 22 cze 2010, o 21:51

no gazownicy lubie z powietrzem kombinowac, nie masz innego gazownika w okolicy? bo innej opcji nie ma jak auto duzo pali musial sie rozregulowac samo z siebie tak duzo palic nie moze
Avatar użytkownika
Ryjek
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 20:27
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez PabloSBT » 22 cze 2010, o 22:23

no właśnie musze poszukać innego gazownika bo ci mi chyba coś zrąbali bo śmierdzi gazem jak samochód stoi w miejscu :|
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 24 cze 2010, o 18:05

PabloSBT, jak daje gazem to ucieka gaz i stąd to spalanie zajrzyj i tam gdize ucieka gaz będzie biały nalot ale nie koniecznie

może dokrec filterek albo cos sie obluzowało
Ostatnio edytowano 25 cze 2010, o 11:53 przez k-m-r1, łącznie edytowano 2 razy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez gluszek » 24 cze 2010, o 22:23

k-m-r1 chyba się zapomniałeś :wstyd: :cisza:
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez pablomed » 28 cze 2010, o 21:54

PabloSBT napisał(a):a słuchajcie jeszcze jak to jest z tą klapką w obudowie filtra powietrza kiedy się ona otwiera bo odkręciłem tą śrubke co mi gazownik przykręcił nią tą klapke ale ona sie nie otwiera
zdecydowanie nalezy usunąć blokade klapki i zrobić tak jak z fabryki wyszło, ewentualnie zostawić klapkę tak żeby cały czas leciało zimne powietrze. Taka blokada "na ciepłe" na gorącym silniku odbiera z 10 procent mocy na obu paliwach, z uwagi na mniejsza gęstość gorącego powietrza. Z fizyki mi sie przypomina że powietrze cieplejsze o 1 stopień ma gęstość o 1/273 mniejszą. Czyli jak pod maską mamy załóżmy 60 stopni a na zewnątrz 20 to już 40 stopni różnicy i 1/6 silnik mniej powietrza dostaje i o tyle jest słabszy, tak mniej więcej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 30 cze 2010, o 22:00

tyle że jak zdjąłem tą blokade z klapki to ona mi sie nie chce otwierać ;| odczepiłem ten kabelek co idzie koło wtrysku i na okrągło mam otwartą klapke i samochód lepiej się wkręca na obroty i jest mocniejszy :p ale spalanie nadal za wysokie 11.5 l na 100 wymieniłem filtr powietrza jak na tej butli tak samo tyle mi będzie palił to jade do gaziarza jakiegoś innego bo u tego co byłem to mi powiedział że wszystko w normie :(

a i mam jeszcze jedno pytanie gdzie jest sonda lambda w abu ?? bo wymieniałem cały układ wydechowy wywaliłem kata i sondy nigdzie tam nie widziałem :P


A gaz się jednak nie ulatnia bo jak zatankowałem na innej stacji to nie śmierdzi gazem :) tylko niewiem czemu parownik tak dziwnie wygląda jak blacha ocynkowana w takie plamki jak założony miałem gaz to było normalne żelazo
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez saladrus » 30 cze 2010, o 22:09

a jak auto się zachowuję na BP ??
u mnie też śmierdzi gazem .... mam uszkodzony el.zawór na parowniku .
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez PabloSBT » 12 wrz 2010, o 21:29

wszystko było sprawdzane i jest szczelne :) zrobiłem planowanie głowicy(uszczelkę wydmychało) i wymiane uszczelek pod głowicą,pod deklem i pod kolektorem miałem też ustawiony zapłon bo podobno był źle ustawiony ale spalanie wcale nie spadło :( jeżdże jak tylko się da ekonomicznie do 2500 obr a spalanie mi wyszło znowu 11 Litrów ;| a jeździłem głównie poza miastem przy predkościach 80-120
Sprawdzałem też samochód Vagiem żadnych błędów nie wykazał tylko jedyne co pokazuje to ze przy licznikowych 70 stopniach w komputerze pokazało 90 i nie działał mi 1 bieg wentylatora
poniżej daje zdjecia z Vaga może ktoś zauważy co jest źle ustawione

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości