Witam, jestem posiadaczem golfa 3 1.4 abd '92 wraz z instalacją gazową tomasetto z parownikiem lovato.
Mam kilka problemów z moim autkiem:
-po całej nocy odpalam autko bez problemu, następnie wyjeżdżam nim za podwórko, zostawiam go na luzie, i wychodzę zamknąć brame. Gdy wracam, często okazuje się że silnik zgasł, po czym trudno go odpalić. Gdy juz wtedy załapie, to z dalszym odpalaniem nie ma najmniejszego problemu. Dodam też że jeżdżę i odpalam go na pozycji nr II(automatyczne przełączenie na gaz) na sterowniku STAG2-W.
-obroty falują zarówno na gazie jak i na benzynie. (myślę że to silniczek krokowy, lecz nie wiem czy on ma coś wspólnego z obrotami podczas pracy na lpg). Na benzynie, obroty falują zawsze, lecz na lpg jest to losowe. Raz będzie jeździł bez żadnych skoków, zaś innym razem stojąc w korku słyszę że silnik pracuje na wysokich obrotach. Zarówno na biegu ze wciśniętym sprzęgłem jak i na luzie.
-podczas jazdy gdy puszczam pedał gazu, samochód lekko szarpie.
-no i ostatni problem to spalanie. około 10l/100km. Wydaje mi się że to za dużo jak na taki silnik. Z resztą mój tata ( od którego dostałem ten samochód ) twierdzi że palił 8l.
Dodam też że silniczek krokowy był wymieniany 3 lata temu, gazownik który wymieniał mi gniazdo bezpiecznika wspomniał że parownik ma pewnie z 10 lat i pora go wymienić. Stąd moje pytanie, czy podzielacie zdanie mojego gazownika ? Jeśli tak, to czy te wszystkie problemy są spowodowane przez parownik, czy nie które objawy mogą być przyczyną uszkodzenia innej części? Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam