Dziwne zachowanie silnika.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Dziwne zachowanie silnika.

Postprzez Chmielu113 » 11 sie 2011, o 20:32

Witam serdecznie.

Silnik: 1,8 GT + LPG
Przebieg: ok 382 tys.
Rocznik: 1995

W ostatnim czasie auto po mocnym remoncie. Cała instalacja elektryczna wymieniona. Silnik sprawdzony przez mechanika i wymienione zostało wszystko co uznał za potrzebne.

Mój Golf aktualnie stoi i nie odpala a wszystko zaczęło się tak...
Jadąc dość długą trasę po około 300km poczułem ze samochód na 5 biegu sam ciągnie, przyśpiesza. Po wciśnięciu sprzęgła dostał kosmicznych obrotów (ok 4,5-5 tys). Zatrzymałem się z przekonaniem ze linka od gazu się zaciela w korpusie albo przynajmniej coś w tym stylu. Jednak z linka, przepustnica, krokowym wszystko ok. Odpaliłem ponownie auto - wszystko ok. I to już było dziwne bo tak naprawdę niczego nie ruszyłem co mogło naprawić sprawę. Po dojechaniu do miasta zauważyłem, że na jałowym ma zbyt wysokie obroty - 1200. Na drugi dzień sytuacja na jałowym miała się zupełnie inaczej - miał ich zbyt mało i przygasał. Podczas jazdy potrafił się zawiesi na 2 tys i tak trzymać albo po wciśnięciu sprzęgła obroty same z siebie rosły do 2-2,5 tys. Bywało tez tak ze wszystko było ok bez żadnych problemow. Bardzo kapryśnie. Po 3-4 dniach (jeździłem nie więcej niż kilka km dziennie) samochód po odpaleniu miał bardzo niskie obroty i zgasł. Za drugim razem przygazowałem żeby przeparkowac. Zgasiłem i od tej pory Golf już nie chce odpalić ponownie. Nie reaguje zarówno na gazie jak i na benzynie a cały wyżej opisany problem występuje niezależnie od paliwa na jakim jeżdżę.
Na pewno czeka mnie odwiedzenie komputera, jednak póki co z braku czasu auto stoi pod domem i nie daje mi spokoju ten fakt. Ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem? Czytałem podobne tematy na forum jednak żaden nie mówi dokładnie o tym co spotkało moje auto.
Chmielu113
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 cze 2011, o 18:02
Lokalizacja: Słupsk

Dziwne zachowanie silnika.

 

Postprzez prezesik » 12 sie 2011, o 21:42

Trzeba sprawdzic, czy jest iskra, wez stara swiece, zdejmij kabel ze swiecy z silnika i zaloz na ta luzem, dotknij do obudowy silnika (przez gumowe rekawice lub ustaw tak, abys nie musial jej dotykac i niech ktos przekreci rozrusznikiem, czy pojawia sie iskra.
Jak nie ma iskry to moze byc uszkodzona cewka zaplonowa.
Jak iskra jest to sprobuj uruchomic silnik na zdejetej wtyczce z czujnika temp. znajdujacego sie w plastikowym kroccu skad wychodza weze na chlodnice.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez ci-nek » 9 wrz 2011, o 17:21

http://www.golf3.pl/topics36/sam-sie-wk ... htm#315279 mam to samo, tu masz opis co juz zrobiłem i nic nei dało niestety :/

[ Dodano: 2011-09-12, 09:56 ]
dziś z rozmowy ze znajomym wywnioskowalismy że możliwe jest uszkodzenie przepływomierza, co o tym myślicie?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez flash15 » 1 lis 2011, o 03:08

Ty nie masz u siebie przepływki kolego w 2.0 były w 1.8 nie ma
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa

Postprzez ci-nek » 1 lis 2011, o 03:31

wiem wiem... juz jestem na innym etapie rozpatrywania problemu
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez flash15 » 1 lis 2011, o 12:16

no to życze powodzenia
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron