Dziwne zachowanie termostatu???

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Dziwne zachowanie termostatu???

Postprzez semi14 » 2 mar 2010, o 20:43

Witam


Problem polega musiałem wymienić termostat ponieważ temperatura była około 87 C węże były twarde i wywalało płyn ze zbiorniczka.

Gdy założyłem nowy to temperatura jest na poziomie 91-93 C (trudno powiedzieć) i dolny waż jest też zimny ale już nie wywala płynu ze zbiorniczka , po dłuższym postoju dolna rura staje się narpierw ciepła a później gorąca i wentylator się załancza(nie wiem czy to nie drugi bieg??), temperatura jest taka sama na wskaźniku, lecz gdy ujade trochę to rura dolna staję się zimna. Na poprzednich termostatach jakie miałem jak nie otwierał to wywalało płyn i nawet raz wąż od nagrzewnicy oid ciśnienia :-) ale temperatura była równo na 90 C a gdy był otwarty cały czas to 70 C.

Czy możliwe jest żeby termostat dopiero zaczyna się otwierać przy wyższej temperaturze niż 87 C

Silnik 1.8 ABS

Pozdrawiam
semi14
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:22
Lokalizacja: Włocławek

Dziwne zachowanie termostatu???

 

Postprzez prezesik » 2 mar 2010, o 21:00

semi14 napisał(a):Czy możliwe jest żeby termostat dopiero zaczyna się otwierać przy wyższej temperaturze niż 87 C
jak najbardziej normalne, tak ;powinno być. Poprzedni termostat najwidoczniej całkowicie blokował ci przepływ płynu do chłodnicy (nie otwierał się).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez semi14 » 2 mar 2010, o 21:04

ale gdy miałem kiedyś dobry :-) to temperatura była 90 C i termostat też się otwierał równo od 87 C a teraz się otwiera tylko na postoju gdy dłużej pochodzi
semi14
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:22
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez prezesik » 2 mar 2010, o 21:08

semi14 napisał(a):a teraz się otwiera tylko na postoju gdy dłużej pochodzi
normalne, przecież silnik musi się jakoś ochłodzić i puszcza płyn przez chłodnicę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez semi14 » 2 mar 2010, o 21:14

Trocze dziwi mnie ta temperatura 91 - 93 C ale widocznie tak musi być, ważne że płynu nie wywala


Pozdrawiam i dzięki za porade
semi14
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:22
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez prezesik » 2 mar 2010, o 21:18

obserwuj uważnie czy nie wywala płynu ze zbiorniczka, bo jak będzie to samo to poczytaj ten temat:

http://www.golf3.pl/topics36/uszczelka- ... t24807.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez semi14 » 2 mar 2010, o 21:28

Sprawdzałem temperatura sie nie podnosi płyn przy otwartym zbiorniczku nie bombluje

węże troszke twardawe ale nie tak jak przy zamknientym cały czas termostacie



więc wydaje mi się że jest w normie
semi14
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:22
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez prezesik » 2 mar 2010, o 21:31

jest OK, nie masz co się martwić.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez semi14 » 2 mar 2010, o 21:36

Więc dzięki bardzo


Temat uznaje jako zamknięty
semi14
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:22
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez k-m-r1 » 11 mar 2010, o 19:51

a ja zapytam

bo nie wiem z czym problem
termostat trzyma mi tempetaturke około 105 stopni albo i ciut wiecej jak jade w trasie ale taka utrzymuje sie cały czas

jak stanąłem i pochodził trochę to spadło do 85 stopni bo wentylator załączył sie znowu mam termostat zmienić czy to czujnik ?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 11 mar 2010, o 20:41

a jak masz temperature 105 stopni to załącza sie wentylator?? na moje oko to wygląda bardziej na wine czujnika niż termostatu aczkolwiek zobacz czy masz dolny wąż dochodzący do chłodnicy ciepły przy 90 stopniach
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 13 mar 2010, o 08:06

tak jest ciepły i chłodnica z tego co pokazuje wskaźnik to nawet prawie 110 stopni
jak go na postoju przegazowałem i wentylator zaskoczył to spadło chyba do 80 i potem znów w górę

a czy w trasie jak jade to ped powietrza nie powinie dostatecznie wychłodzić płyn? a może termostat nie otwiera sie na maxa?
w chłodnicy jest czujnik on załancza wentylator? czy ten przy termostacie w plastikowym kruccu

dzis jade do wrocławia jakies 140 km to zerkne

[ Dodano: 2010-03-15, 22:59 ]
a więc tak

jak spokojnie jechałem pierwsze 60 km raczej było ok i jak depnąłem w gaz tak 110 to temperatura byłą raczej koło 100 stopni a potem spadała do 95 ale dalej miałem cyrki wyprzedziłem tira i zerkam i widzę 105 stopni i czekam aż spadnie a tu dalej rośnie do 110 stopni i tak trzymał osie aż dojechałem do domu oczywiście temperaturę zbijałem włączając nadmuch w kabinie 3 bieg i środkowe pokrętło w pionie no i raczej koło 100 stopni było

to było gdy wracałem dziś z Wrocka
w sobotę jechałem tam i wszystko obło oki

więc tak albo termostat albo przekłamuje mnie czujnik temperatury

znalazłem na forum informacje ile powinien wynosic opór tego czujnika
tylko nie wiem miedzy jakimi pinami w temacie ni pisze
http://www.golf3.pl/topics9/wskaznik-cz ... emperatury

Obrazek
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości