Emulator sondy lambda 1.8 ABS 90km.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Emulator sondy lambda 1.8 ABS 90km.

Postprzez Pawel_K » 10 gru 2009, o 21:05

Mam problem z sondą lambda w moim golfie. Jest to sonda jednoprzewodowa.
Sprawdzałem silnik VAGiem i wykrył błąd lambdy.
Pojechałem do mechanika i podłączył się vagiem i uruchomił jakieś okienko, że pokazywało się napięcie na sondzie lambda. (ktos wie jak się to włącza ?? :-) )
Podczas pracy na benzynie na rozgrzanym silniku napięcie wahało się od ok 0.7V do 0.9V.
Po przełączeniu na LPG przekaźnik podłączył emulator. Wtedy napięcie wynosiło na stałe 1.3V.
Wynika z tego, że mam uszkodzony emulator i prawdopodobnie sondę też.
Mechanik mówi, że sonda pracuje w górnym zakresie napięć ale on by jej nie wymieniał.
Co radzicie, wymienić ją czy nie ??

Druga sprawa odnośnie emulatora lambdy.
Mam instalację I gen bez komputera tylko z emulatorem wtrysku i sondy.
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany emulator ??
Jak sprawuje się ECU na emulatorze ?? nie wywala błędów lambdy ??

Co robi ECU jak wykryje jakiś błąd ?? podobno przechodzi w tryb awaryjny. Wie ktoś czym sie to charakteryzuje ?? :-P Mój golf jest dosyć zamulony i szukam przyczyny :-P

Ps. Mój golf jest świeżo po wymianie przewodów, świec, wszystkich filtrów, palca, kopułki, oleju i płynów, więc tu nie szukam przyczyny :-P
Pawel_K
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kielce

Emulator sondy lambda 1.8 ABS 90km.

 

Postprzez adam458 » 11 gru 2009, o 12:44

Sonda powinna na benzynce pracowac w zakresie od 0.1v do 1v a twoja nie bangla tak jak powinna, jej praca w pelnym zakresie daje mieszanke paliwa stechiometryczna - radze ci wymienic, a co do twojego lpg to skoro masz I generacje to mieszanka musi byc nonstop bogata czyli 1v, bo twoja instalka nie posiada silnika krokowego ktory reguluje sklad mieszanki
adam458
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 14 lis 2009, o 19:54
Lokalizacja: Chełmek

Postprzez Pawel_K » 11 gru 2009, o 18:41

Dzisiaj się dobrałem do instalacji gazowej i wyszło, że monter gazu coś pomieszał. Auto kupiłem z już zamontowanym gazem więc nie mam jak jechać na reklamację :-P Przewód od emulatora był zwarty z przewodem od sondy lambda i podłączony do przekaźnika. Przekaźnik normalnie podawał te dwa zwarte sygnały do ECU a po przełączeniu na LPG zwierał do masy i stąd te błędy.

Zmieniłem połączenia tak, że normalnie sygnał z lambdy idzie do ECU a po przełączeniu na LPG sygnał z lambdy wisi w powietrzu a do ECU trafia sygnał z emulatora. I tu się pojawia następny problem. Przy pracy na benzynie w odczycie VAGa napięcie lambdy oscyluje ok 0.8V - 1V, a jak mierzę na sondzie to miernik ustawiony na DC pokazuje 0.4V. Sprawdziłem przekaźniki sterujące lambdą i wiązkę przewodów do ECU. Wszystko jest ok. Przy pracy na LPG w VAGu odczytuję równy 1V a miernik pokazuje ok 0,5V
Co mogą oznaczać te różnice wskazań ?? ECU może być uszkodzony ??
Na dodatek po przejechaniu 20km sterownik znowu wysypał błąd. Tym razem nie zwarcie do masy tylko chyba złe napięcie czy cos takiego (nie pamiętam dokładnie).

Przy okazji przeglądania wiązki z komputera naprawiłem przerwany żółto-zielony przewód. Do czego on służy ?? Nie zaobserwowałem żadnych zmian po naprawieniu tego kabelka :-P


Aaa i jeszcze jedno. W całej wiązce z ECU jest jeden oddzielny kabelek dwużyłowy który później odchodzi od wiązki i idzie do lambdy. Jest w nim żyła fioletowa i czarna. Fioletowa to sygnał lambdy a czarna to masa. Od strony lambdy jest podłączone a w samym ECU czarny kabelek nie jest podpięty. Nie widać aby się urwał. Podłączony jest tylko fioletowy. Jak dobrze pamiętam to do 38 pinu.
Pawel_K
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kielce

Postprzez pablomed » 13 gru 2009, o 23:28

podawanie masy to typowy sposób niby "emulacji" sondy ww monowtrysku przy pracy na LPG. z Vaga prawdopodobnie odczytujesz wsółczynnik lambda a nie napięcie sondy co jest zasadnicza różnicą. Współczynnik ma być około jeden, niższy oznacza bogatą mieszankę.

[ Dodano: 2009-12-13, 22:33 ]
Pawel_K napisał(a):Nie widać aby się urwał.
nie jest podłączony w starszym ABS, to tylko ekran, w nowszych z sondą 4-kablową pod pin 21
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości