Falują obroty

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 30 lis 2008, o 07:42

Mariusz164, jak masz jednopunkt to nic Ci nie da czyszczenie przepustnicy bo ona jest czysta. Z tego co opisujesz to moim skromnym zdaniem silnik łapie lewe powietrze więc sprawdz gumową podstawę przepustnicy i napisz kiedy ostatnio zmieniałeś filtr powietrza...a co do zwarcia masy sondy to napisz czy jak podpinałeś kompa to silnik pracował na gazie czy na pb bo jeśli na gazie to normalne bo prawdopodobnie masz tak utawioną emulację sondy przez sterownik gazu
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez Mariusz164 » 30 lis 2008, o 12:04

no właśnie wtedy pracował na gazie. no to pozostaje uszczelka pod przepustnicą i filtr powietrza. jak wymienie to napisze czy jest poprawa.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 30 lis 2008, o 13:30

to zacznij od samego filtra a zanim zdejmiesz przepustnicę to sprawdź czy nie spadł jakiś wężyk od podciśnienia. dopiero jak zmienisz filtr i nic się nie zmieni to wtedy poszukasz dalej...tak jak piszę, według mnie jest to jakaś nieszczelność na drodze od przepustnicy do samej usczelki pod kolektorem ssącym włącznie ale najczęściej winna jest ta gumowa podstawa ale może być też dziurawy wąż od wspomagania chamulcy czy też taki cieniutki wężyk wpięty na dole przepustnicy i biegnący do tego plastiku nad przepustnicą skąd odchodzi taki sam wężyk do obudowy filtra. Dobrze jest zdjąć te wężyki czyli ten mały na dole przepustnicy i ten od wspomagania hamulcy a otwory zaślepić (tylko tak żeby tego nie wessało do silnika) i sprawdzić co się będzie działo. Jak nie będzie poprawy to dopiero ściągnąć przepustnicę...wtyczki można odpiąć tylko wtedy najpierw trzeba odpiąć klemy a gdy wszystko poskładasz to
marcinkoz2910 napisał(a):zakładasz załączas i na jałowym biegu ma pracowac aż do włączenia sie i wyłączenia wentylatora gasisz i gotowe
kolega zapomniał dodać wszystkie światła, radio wentylator od ogrzewania itp mają być powyłączane
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Mariusz164 » 1 gru 2008, o 08:20

dzieki za informacjie. tak wogóle co do tych hamulcy to na przewodzie co idzie do serwa są takie dwie małe zaślepki niewiem od czego to jest, to może pobawie sie z tym dziś troche i sie zobaczy. pozdrawiam

[ Dodano: 2008-12-01, 11:22 ]
no i jednak okazał to sie filtr powietrza. mam jeszcze jedno pytanko jak zdjąłęm wężyk mod podciśnienia to na tej rurce od przepustnicy był założony plastikowy korek. co tak ma być??
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez gluszek » 1 gru 2008, o 18:55

Też mi falowały obroty ale tylko na gazie... Wywaliłem krokowca i wstawiłem taka śrubkę i nią sobie reguluję dawkę gazu... Obroty tez się ustabilizowały. Naprawdę polecam takie rozwiązanie :->
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez mani51 » 1 gru 2008, o 19:15

Mariusz164 napisał(a):ak zdjąłęm wężyk mod podciśnienia to na tej rurce od przepustnicy był założony plastikowy korek. co tak ma być??


ktoś pewnie zrobił małą modyfikację ale jak teraz wszystko chodzi dobrze to ja bym zostawił jak jest...może ten termostacik co reguluje temperaturę zasysnego powietrza był nieszczelny albo coś innego...nie wiem ale na gazie temperatura powietrza już nie ma takiego znaczenia jak na benzynie chociaż lepiej by był żeby silnik zasysał zimne

Mariusz164 napisał(a):na przewodzie co idzie do serwa są takie dwie małe zaślepki niewiem od czego to jest, to może pobawie sie z tym dziś troche i sie zobaczy.


to są króćce do podłączania czegoś i przeważnie tam nic nie jest podpięte więc lepiej tego nie ruszać, poprostu ma być zaślepione :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Mariusz164 » 1 gru 2008, o 23:52

no panowie filtr wymieniony a obroty nadal falują teraz to już chyna napewno będzie krokowy. bo jak jade i puszcze gaz to zam sobie dodaje gazu. no ale filtr już też wymagał wymiany;)
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 2 gru 2008, o 22:22

Mariusz164 napisał(a):bo jak jade i puszcze gaz to zam sobie dodaje gazu

to normalny objaw w wielu trójkach tzn jak szybko puścisz gaz to krokowy na chwilę uchla przepustnicę żeby się nie zadławił czy jakoś tak. Ja też tak mam szczególnie na zimnym silniku i jak hamuję biegami to czasem pedał gazu "ucieka" spod nogi...temat był poruszany na forum i wtedy doszliśmy do wniosku że to normalne :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości