Moją historię zacznę od tego, że na początku listopada (jak jeszcze było ciepło) w moim VW OD CZASU DO CZASU na benzynie falowały obroty. Samochód zakupiłem w październiku i w miarę rzadko spotykałem się z tym problemem, twierdziłem, że da się jeździć.
Z biegiem czasu temperatura szła w dół a im zimniej się robiło tym bardziej falujące obroty mi dokuczały (skakały w granicy od 1500 do prawie 0). Mówię tutaj cały czas o benzynie bo na gazie wszystko było ok.
Stwierdziłem że nie da się tak funkcjonować i auto poszło na przydomowy warsztat - mianowicie do taty i brata którzy się na tym mniej więcej znają. Brat podłączył mojego VW pod komputer i ukazały mu się te oto błędy:
- Kod: Zaznacz cały
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
281 Czujnik prędkości pojazdu-G68
brak sygnału
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - BŁĄD SPORADYCZNY
523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
Byliśmy dość zdziwieni ich liczbą ale ok, błędy zostały skasowane, zostały tylko te:
- Kod: Zaznacz cały
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
281 Czujnik prędkości pojazdu-G68
brak sygnału
Skasować się ich nie dało, powracały.
Autko dalej głupiało więc brat wziął się za regulację napięcia i odstępów w monowtrysku przy silniku krokowym itp. Wszystko było zrobione książkowo. Samochodzik odpalił i działał ok, gaz został uregulowany i było ok. Po 3-4 odpaleniach samochód znowu "zgłupiał" i wrócił do poprzednich napięć i ustawienia silnika krokowego (podbijał sobie obroty do 3-4 tysięcy nawet jak był rozgrzany).
Po kilku dniach monowtrysk został całkowicie wymontowany bo przepustnica okazała się za bardzo otwarta (sądziliśmy że to ten problem). Wszystko zostało ustawione tak jak było by od nowości, zamontowane, zasilikonowane i sądziliśmy że będzie ok, Po dniu odpalamy autko chodzi ok. Po 2, 3 razach znowu zgłupiał - na benzynce obroty koło 1200 i ciągle rosły, Na gazie skakały między 3 a 4 tyś.
Błędy na VAGu :
- Kod: Zaznacz cały
6 Znalazłem Błąd:
00515 - z(‚6u˝xWlSD†ą'2;hÔO:jęmsXĹ q1ąâ.iG~w^
03-00 - Unknown Error Elaboration
00281 - e)xAF LE43oŔr"ŮZR(Kű$eąg5@
03-00 - Unknown Error Elaboration
00516 - 9Ił]ăCÚő_˘`G©äZO)âX><¶"z1Z&‰o9®ChT>2ďĘVß.o>
29-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00518 - m<‡WŮ-l'^(6×~kp$l0zb¸{^Đš¦?^g/
31-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00525 - EC-M'|¦xóhÎçf°j/0Sj
29-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00670 - +@L?gAvžEćR_aIăIb>ń0ŕu?EqNí-OC
03-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
Autko przenocowało się na mrozie -20* i rano chodziło jak złoto, nawet odważyłem się ruszyć nim w trasę sądząc że wszystko będzie ok, złudne były moje marzenia. Autko jak się rozgrzało znowu zgłupiało, na benzynie nawet nie odpali a jak złapie to trzeba trzymać pedał do deski żeby nie zgasł, na gazie faluje miedzy 3 a 4 tyś.
Powoli kończą nam się pomysły co może być nie tak. błędy na VAGu się kasują, po kilku zgaszeniach silnika znowu się pojawiają jednak wszystko działa i chodzi. Przepustnica ustawiona ok, krokowiec słychać przy przekręceniu kluczyka. Na chłopski rozum jest ok.
Jedynie te 2 błędy się nie kasują:
- Kod: Zaznacz cały
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
281 Czujnik prędkości pojazdu-G68
brak sygnału
Stoimy już w miejscu, brat wyczytał na necie że może przepalony sterownik silnika, jednak wyciągnęliśmy go dziś i jest "cały" w sensie, że nigdzie nie jest przerwany, zalany lub przepalony.
DODATKOWO; Autko pali ponad 13l gazu (poprzedni właściciel zarzekał się że 8-9), wskaźnik stanu benzyny głupieje - raz pokazuje pół zbiornika, raz rezerwę, wskaźnik chłodnicy wydaje mi się że nie działa prawidłowo bo "wiatraczek" włącza się przy 70-75*.
Proszę Was forumowicze o pomoc bo jak nie da rady tego zrobić autko pojedzie na święta do mechanika - a to takie bolesne dla mojego portfela w tak radosnym czasie
Pozdrawiam i przepraszam, że się aż tak rozpisałem - chciałem dokładnie pokazać problem.
Edit.: Wpadliśmy na pomysł że może to wina przekaźnika sterowania silnikiem tam w tej skrzynce z bezpiecznikami pod kierownicą. Możliwe?