falujace obroty przy odpaleniu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

falujace obroty przy odpaleniu

Postprzez ferdiBB » 16 paź 2011, o 13:30

Witam:) zalozylem nie dawno LPG do swojego mk3 no i sprawa jest tego typu. Po odpaleniu auta na benzynie silnik ladnie pracuje lecz po minucie obroty zaczynaja falowac..:( jak przelacze na LPG obroty znowu sa rowne:( pomoze ktos?? z gory dziekuje pozdrawiam
ferdiBB
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 20:08
Lokalizacja: ok.bielska

falujace obroty przy odpaleniu

 

Postprzez trojeczkaGT » 16 paź 2011, o 13:36

hmmmm wiec raczej trzeba regulacje przeprowadzic u tych co zakladali :)

a i tak bedziesz jezdzil wiecej na lpg niz benzynie wiec jak chcesz.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ferdiBB » 16 paź 2011, o 13:48

no wlasnie taka racja ze na LPG jak dobrze chodzi to lepiej nie ruszac. Nawet mi powiedzieli goscie od LPG bym na gazie odpalal..ale na LPG jak odpalam to strasznie dlugo kreci zanim odpali:(
ferdiBB
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 20:08
Lokalizacja: ok.bielska

Postprzez flash15 » 1 lis 2011, o 02:27

ferdiBB, życzę powodzenia przy odpalaniu na gazie :) to jakieś kuta... Ci doradzali zajedziesz silnik i tyle wtryski muszą czuć paliwo, a nie gaz przy odpalaniu i silnik musi się na nim rozgrzać, bo rozpie... silnik a takich gaziarzy co Ci tak podpowiedzieli to pod mur i z kałacha!! po pierwsze zajedziesz przy tuym silnik po drugie reduktor od gazu psie zesra czyli gaziarze bąda mieli nową fuche za twoje pieniądze, a po trzecie nie wiem jak oni widzą odpalanie na gazie w zime :) rozumiem jak jest już silnik rozgrzany to ok ale w zime reduktor Ci zaszroni i jedno co będziesz mógł odpalić w samochodzie to zapalniczkę żeby sobie z nerwów odpalić szluga, bo samochód nie zagada :) nie jeździj do tych gaziarzy bo albo mają złego dilera, albo są naprawdę tępi!!!

[ Komentarz dodany przez: killah: 2011-11-06, 00:07 ]
autor postu otrzymał ostrzeżenie
Avatar użytkownika
flash15
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 23:43
Lokalizacja: Wawa

Postprzez trojeczkaGT » 5 lis 2011, o 21:20

no moj teraz gada jak ta lala :D chodzi i na pb i lpg i odkad go mam nie widzial gaziarzy sam sobie robie i reguluje bo golfik ma prosta instalacje
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez suchy1979 » 5 lis 2011, o 22:23

Za falujące obroty na biegu jałowym na benzynie odpowiedzialny jest silniczek krokowy. U mnie jest tak, że obroty lekko falują i na benzynie i na LPG, ale podobno jest to normalne. Silniczek krokowy jest sterowany przez sondę Lambda, ale działa ona dopiero po nagrzaniu silnika. Jeśli na PLG obroty są ok, to silniczek krokowy LPG (o ile go masz) jest w porządku. Silniczek krokowy można wymontować i przeczyścić - czasami pomaga.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 5 lis 2011, o 22:45

też potwierdzam - silniczek krokowy do wyczyszczenia lub wymiany na nowy ( choćby zamiennik ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 5 lis 2011, o 23:03

ferdiBB, jeśli masz auto na wtrysku jednopunktowym znajdź sobie na forum co to reset sterownika silnika (ECU) i wykonaj go. Jeśli potem uspokoją się obroty na benzynie to silniczek krokowy (praw. nazwa nastawnik przepustnicy) jest ok. Wówczas pomoże poprawka emulacji sondy lambda lub zamontowanie każdorazowego resetu ECU - opisy znajdziesz to proste.

suchy1979 napisał(a):Silniczek krokowy jest sterowany przez sondę Lambda, ale działa ona dopiero po nagrzaniu silnika.
totalna nieprawda. Sam sobie zaprzeczasz bo co niby na zimny silniku podnosi obroty jak nie silniczek krokowy - a sonda owszem nie działa jeszcze.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trojeczkaGT » 6 lis 2011, o 16:15

ja znowu zrobilem inaczej, wywalilem sonde lambda, odlaczylem aku, wykrecilem silniczek krokowy (nastawnik przepustnicy) rozebralem go przeczyscilem i nasmarowalem wd40 i za pomoca jakiegos aku "wkrecilem" ten "palec" co sie wysuwa jak silniczek, poprzykrecalem wszystko na miejce podlaczylem aku (silnik oczywiscie zimny) i odpalilem na benzynie i silniczek ustawil obroty i tak sobie auto chodzilo i narazie mam spokoj z obrotami.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez suchy1979 » 8 lis 2011, o 09:39

Ok. korekta: silniczek krokowy jest sterowany przez ECU, który otrzymuje sygnał z sondy lambda z informacją o składzie mieszanki spalin w stosunku do powietrza. Odpowiednia proporcja to chyba 14,7:1.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 8 lis 2011, o 22:04

silniczek krokowy nie steruje składem mieszanki tylko uchyleniem przepustnicy, działa głównie w zależności od docierającej do ECU informacji o obrotach , czyli na podstawie info z czujnika halla, ale dość OT to teoretyzowanie nic nie pomagają autorowi tematu sorki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości