gasnie po przełączeniu na gaz na zimnym silniku

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

gasnie po przełączeniu na gaz na zimnym silniku

Postprzez trevor222 » 20 lis 2008, o 00:59

witam, jak odpalam autko po całej nocy i przełącza sie na gaz gasnie, tak jakby gazu wogóle nie było, natomiast jak przejade pare km i temp silnika osiagnie powyżej 50 stopni to na gazie zaczyna działać. Czy to jest wina sondy lamda? Jeśli tak to ile kosztuje taka sonda?
http://pl.youtube.com/watch?v=pNNOLRgTblw
Jest golfik bedzie i clio s16
trevor222
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 09:49
Lokalizacja: łódź

gasnie po przełączeniu na gaz na zimnym silniku

 

Postprzez saladrus » 20 lis 2008, o 08:01

Ja słyszałem coś takiego .... najlepiej przełączać na gaz przy temp. silnika 30-50 *C
.... u mnie jest to samo jak go przełączę odrazu to gaśnie . . . więc czekam 3-5 min i jest ok
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez mani51 » 20 lis 2008, o 08:38

trevor222,

to wina parownika a raczej zestarzałych membran. Jak jest zimno to są za sztywne żeby podciśnienie je ruszyło i dlatego gaz nie idzie. Czasem wystarczy spuścić kondensat z parownika bo jak jest go dużo to on przytrzymuje membrany i dopiero jak się parownik rozgrzeje to kondensat robi się rzadszy i membrany w miarę normalnie pracują...to nie ma nic wspólnego z elektroniką bo gdybyś miał czujnik temperatury wstawiony to w ogóle nie dało by się przełączyć na gaz poniżej określonej temperatury a u Ciebie się da przełączyć tylko silnik gaśnie
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez trevor222 » 20 lis 2008, o 11:05

czyli nie jest to sonda lamda tylko parownik do regeneracji tak?
http://pl.youtube.com/watch?v=pNNOLRgTblw
Jest golfik bedzie i clio s16
trevor222
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 09:49
Lokalizacja: łódź

Postprzez mani51 » 20 lis 2008, o 11:17

trevor222 napisał(a):czyli nie jest to sonda lamda tylko parownik do regeneracji tak?


jestem pewien że nie jest to sonda a co do parownika to są moje przypuszczenia...jedno jest pewne - jeśli jest już dużo na nim przejechane około 50000 km lub mniej przy ostrym traktowaniu tzn odpalanie na gazie lub szybkie przełączanie to warto jest mu sie przyjrzeć i na początek przynajmniej ten syf z niego spuścić...a może to tylko kwestia regulacji i wystarczy np trochę zwiększyć czułość śrubą na parowniku...tak jak mówię to są tylko moje pzypuszczenia
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Admor » 20 lis 2008, o 13:53

trevor222 napisał(a):powyżej 50 stopni
a po czym to wnioskujesz że tyle jest , bo wskaźnik jest chyba od 70 stopni a w MFA mierzy temp. oleju a nie płynu chłodniczego.

Ja mam zamontowany automat z czujnikiem temp. Który przełącza mi na gaz po osiągnięciu 30 st. przez płyn chłodniczy. Wiec u Ciebie przy 50 powinien już palić. Jeżeli tak się dzieje tylko rano po wychłodzeniu silnika to albo parownik albo za szybko przełączasz. Jeżeli po 5 min pracy na benzynie dalej ci gaśnie po przełaczeniu na gaz to raczej parownik.

Może być jeszcze coś takiego że jak samo Ci się auto przełącza na gaz (zamontowany automat) to możesz mieć uszkodzony czujnik temp. płynu chłodniczego w parowniku (takie małe z dwoma drutkami co wchodzi do parownika z boku) lub coś pokopane z temperaturą we wsadzie centralki [tzw. efekt nieudolnego gazownika :roll:] . Jak nie będziesz z tym robił sam to czym prędzej do gazownika :-D
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez Luis011 » 20 lis 2008, o 17:46

Kolega mani51 ma racje, membrany w parowniku juz nie domagaja, za chwile wogóle jazdy na lpg nie bedzie. Moim zdaniem czeka kolege wymiana membran lub calego reduktora. Koszt o 100zl wiekszy a efekt pewniejszy.
Luis011
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12 lis 2008, o 13:23
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez trevor222 » 20 lis 2008, o 22:47

no spróbuje jutro paronik wymienic bo mi został z autka poprzedniego i napisze jaki efekt
http://pl.youtube.com/watch?v=pNNOLRgTblw
Jest golfik bedzie i clio s16
trevor222
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 09:49
Lokalizacja: łódź

Postprzez dziabi3 » 22 lis 2008, o 00:07

mani 51 ma racje

ale w pier wyklucz historie z zle ustawionym gazem za uboga a raczej za bogata ieszanka i ewentualnie na początek lewgo powietrza

ja miałem lewe powietrze i gaziaz o tym niewiedział i doregulował lpg tak by chodziła na ciepłym siliku co dało na zimny zajebiscie bogatą mieszanke i wtedy silnik zaczynał pracowac na lpg przy 70 stopniach
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Golfik1986 » 22 lis 2008, o 18:22

mani51, ma racje to skruszala membrana w parowniku. kup zestaw naprawczy w granicach 100zł wszystko wroci do normy
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez donald162 » 22 lis 2008, o 19:02

podłącze się do tematu,ja z kolei jak zapalam na benzynie to odpali mi normalnie,chwilkę równo pochodzi,ale za chwilę zaczyna przerywać i w końcu zgaśnie,ale jak przełączę od razu na gaz to jest wszystko dobrze.podczas jazdy na benzynie jedzie dobrze ale trochę muli,czy to może być padnięta sonda Lambda??
donald162
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 lis 2008, o 18:55
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 22 lis 2008, o 20:53

nic tu nie przemawia za sondą, zacznij od wymiany filtra paliwa pod podłogą
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości