gaśnie zaraz po odpleniu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

gaśnie zaraz po odpleniu

Postprzez silspaw » 22 wrz 2010, o 20:50

Witam. Mój problem z autem polega na tym że po zgaszeniu na lpgi ponownej próbie odpalenia auto odmówiło posłuszeństwa. dzieje się tak na tylko benzynie , na gazie odpala w trybie awaryjnym tzn pozycja srodkowa przełącznika centralki. Kręci i odpala ale po 1-2 sekundach gaśnie. Po przejechaniu kawałka drogi na lpg i ponownej próbie odpalenia na benzynia odpala i gasnie ale po 2-3 sekundach, jakby czas sie wydłużył.Jakieś sugestie ? Pozdro
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

gaśnie zaraz po odpleniu

 

Postprzez pablomed » 22 wrz 2010, o 23:50

musisz sprawdzić czy pompa benzyny działa bo to najczęstsze , psuje się jeśli jeździ się bez lub z małą ilością benzyny w baku, kolejna rzecz sprawdzenie przekaźnika odcinającego zasilanie wtryskiwacza benzyny, bywa że nie działa, wówczas tego zasilania brak po przełączeniu na benzynę. Przekaźnik zwykle jest gdzieś pod maską w pobliżu akumulatora lub lewego kielicha montowany ale są różne rozwiązania
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez silspaw » 23 wrz 2010, o 08:22

Wiem o jakim przekażniku mówisz, jest koło kielicha, czy można go w jakiś prosty sposób sprawdzić?? Co do pompy.....hmmm.....ma ze dwa latka i już była wymieniana, autko jak wspominałem odpala, ale czegoś mu do szcześcia brakuje. Co do benzyny to staram sie aby min. te 10 litrów zawsze w baku było. Zostaje na razie sprawdzenie tego przekaźnika , ale jak i czy można jakimś sposobem ????
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez pablomed » 23 wrz 2010, o 09:28

Na ogół z nim w śroku nic się nie dzieje, sprawdź jego styki od dołu. A przekaźnik działa tak że po podaniu napięcia na styki 85 i 86 przekaźnik zaczyna przewodzić prąd między stykami 30 i 87, a po odjęciu napięcia przewodzi między stykami 30 i 87a - i te styki są wykorzystane do odcięcia wtryskiwacza, a a napięcie na styki 85 i 86 pochodzi od elektrozaworu LPG - to najczęstsze rozwiązanie.
Mnie to jednak bardziej patrzy na pompę benzyny albo filtr benzyny. Dwa lata dla pompy jakiejś taniej (nie piszesz jakiej firmy założyłeś) to już sporo.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez silspaw » 23 wrz 2010, o 12:02

I dobrze Ci patrzy :-D . Co ciekawe benzyny mam zawsze powyżej drugiej białej kreski po lewo od połowy zbiornika- nie wiem ile to litrów, co do pompy pewnie nie jest to jakaś firmowa bo na allegro z przesyłką kosztowała ok 80 zeta- 2-3 lata temu. Kolejna ciekawostka. Dziś rano zaszedłem do auta i przed odpaleniem posłuchałem czy buczy po przekręceniu zapłonu- buczała i odpalił na Pb. Po przejechani ok 1 km zgasiłem silnik i już na benzynie nie odpalił i pompa pzrestała buczeć przy przekręcaniu kluczyka w pozycje zapłonzapłonu :-| . Czy dolanie paliwa rozwiąże sprawę, i czy w razie padnięcia pompy możliwa jest regeneracja, czy jest to opłacalne itp itd
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez pablomed » 23 wrz 2010, o 12:33

Nie opłaca się, kup tylko nieco lepszej firmy, nie tej MTM z allegro, np Meat Doria wloska, jakieś 200 zeta.
Oczywiście sprawdź tą pompę jeszcze: w chwili jak nie chce ruszyć podaj jej napięcie z prostownika czy aku na dwa boczne styki we wtyku pod pokrywką w bagażniku. Bo nie można wykluczyć awarii przekaźnika pompy (pierwszy na dole po prawej) albo jego sterowania przez sterownik silnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez silspaw » 23 wrz 2010, o 19:17

w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon raz pompa buczy a raz nie. Zaczynam mieć pewność że wina leży po stronie elektryki a nie pompy(ale mogę się mylić) :-D . Jeszcze sprawdze wpinkę pompy czy napięcie do niej dochodzi.
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości